Citroen a prezentat astăzi primele imagini oficiale cu versiunea facelift a lui C-Elysee, sedanul compact pe care marca franceză l-a lansat pe piață în 2012 cu scopul de a aduna cât mai mulți clienți care-și doresc un raport calitate/preț ridicat în segmentul C.
Citroen C-Elysee este un sedan entry-level de segment compact, fiind considerat un rival direct al lui Fiat Tipo, Skoda Rapid și al fratelui Peugeot 301, construit pe aceeași platformă, modele care vor să rupă din cota de piață pe care o are Dacia Logan în zona mașinilor accesibile la limita segmentelor B și C.
Citroen C-Elysee facelift: date esențiale
● Modelul francez a fost vândut în 400.000 de exemplare de la lansare. Piețele sale principale au fost China, Turcia și Algeria.
● C-Elysee este produs în două uzine la nivel mondial: Vigo (Spania) și Wuhan (China).
● Zona frontală este cea mai afectată la restilizare, blocurile optice fiind acum lipite de grilă. Citroen susține că această modificare "oferă iluzia unei mașini mai late".
Același efect este invocat și în cazul zonei proiectoarelor de ceață.● Noile lumini de zi LED au forma unei baghete așezate deasupra proiectoarelor. "Adaugă prestanță și estetică", consiferă cei de la Citroen.
● În spate, stopurile oferă un desen interior luminos 3D.
● Jantele de 16 inch denumite San Diego oferă efect diamantat și completează cele două nuanțe exterioare noi care apar odată cu facelift-ul: Lazuli Blue și Aluminium Grey.
● La interior, principala noutate este display-ul touchscreen de 7 inch. Acesta găzduiește interfața pachetului Citroen Connect Radio (conexiunea cu telefonul, opțiunile multimedia, implicit interfețe Android Auto și Apple CarPlay), navigașia GPS Citroen Connect Nav și imaginile oferite de camera de marșarier.
● Dacă sistemul detectează conexiunea cu un telefon legat la internet, sistemul de navigație oferă informații în timp real din trafic, prognoza meteo, informații despre parcările din jur și prețul carburantului la benzinăriile din apropiere.
Update-ul se face cu ajutorul unui software oferit de Citroen prin intermediul unui banal stick USB.● Nicio diferență la nivelul spațiului oferit de C-Elysee. Portbagajul are 506 litri.
@Scorpionul
Calitatea nu este neaparat mai buna ca Dacia, plasticul este abundent peste tot, suspensia este aceeasi , scaunele aceleasi , singura calitate buna se revede asupra caroseriei tratate anti-coroziune, in rest nimic , cateva tehnologii moderne superioare Loganului si o grafica multimedia superioara , dar aici poate reflecta si pozitia in clasa a lui C-Elysee nu neaprat marca in sine.
1. Există și sedanuri B care să nu fie low cost?
2. Repeți în principiu ce scrie în articol. Dacă citeai cu puțin mai multă atenție, nu mai era cazul :)
3. Spui "C-Elysee nu are nici o treaba cu Logan", după care înșiri o grămadă de caracteristici comune. "Plasticul este abundent peste tot, suspensia este aceeasi , scaunele aceleasi , singura calitate buna se revede asupra caroseriei tratate anti-coroziune, in rest nimic".
Hai ai noștri.
Gresesti ! Este foarte apropiata cu Logan la dimensiuni si la pret. Numai ca primesti suficiente chestii in plus cum ai spus si tu o tabla superioara tratata si multe alte maruntisuri care conteaza. Sigur la un pret usor mai mare....dar nu foarte mare. Deci merita compromisul si mai pui cateva sute de euro dar ai cat de cat masina nu cazan !
1. Sedanuri de clasa B non-low-cost ( de la marci de volum ). Avem asa : Kia Rio sedan, fostul Chevy Aveo sedan, Hyundai Solaris sedan, Toyota Vios sedan, etc
2.Sorry nu citisem intreg articolul, doar ca nu prea are logica putin. Citez ''Construit de Citroen ca răspuns la acumularea de modele de buget în segmentul sedan B superior/C inferior, acolo unde se află și Dacia Logan '' . C-Elysee face parte din segmentul C de buget cum am zis mai sus, sa spui ca este de segment B superior este dea-pururea irelevant in conditia in care Loganul este de segment B inferior adica low-cost ( adica inferior celor de segment B superior gen Fiesta, Polo, etc )
Nu in ultimul rand, in enumerarea de mai sus, ai uitat sa spui de Cielo. Nu uita cu suspensia spate.
C-Elysee este mai lung decat Logan, la fel si dimensiunile portbagajului, asadar segmentul C de buget ( ca si Fiat Tipo sau Toledo ) . ''Chestiile'' in plus le primesti datorita pozitionarii in segment. E ceva oarecum logic ca o masina din alta clasa, sa ofere mai multe ''maruntisuri'' care conteaza in acel segment. In rest, de acord, e o masina mai buna decat Logan dar si mai scump gratie pozitionarii in clasa dar si a perceptiei prin prisma faptului ca este un model proiectat de o marca de volum nu una low-cost. Pretul actualului C-Elysee ajunge pe la vreo 15.300 euro cu mai mult aluat. Loganul Prestige ( cel cu clima si multe ) ajunge la vreo 12 mii . Deci este ceva ! Evident sustin si eu idee de caramida fara scrupule a Daciei Logan. O masina nu tomai roz.
3. Caracteristicile comune sunt una, alta este sa oferi mai mult. Iar in sprijinul afirmatiei vine tocmai comparatia ca o Octavia 3 entry-level poate fii inferioara unui C-Elysee full options, deci dupa tine ar reiesi ca are caracteristici mult mai apropiate de comun cu un Logan in echiparea medie nu ? Sau faptul ca un Audi TT care ofera punte-rigida pe spate are o caracteristica comuna tot cu Dacia Logan nu ? Deci inseamna ca-s din aceeasi clasa ca doar ofera caracteristici comune nu ?Sau faptul ca la un Ford Focus avem tamburi pe spate, duze de spalat parbrizul puse pe capota si antena tip sarma este in aceeasi clasa cu Dacia Logan ca doar tot caracteristici comune au nu ? Bullshit !
Ce fumezi ca sa intru si eu in filmul tau ? Simpatic ca deobicei :)
surprinsi parca de succesul francezilor.E dubios cum toti jurnalistii auto se inseala(nici macar Citroen nu pare a sti ce face) si Elysee-ul nu concureaza nici pe departe cu sedanul mioritic.E o vorba din romani:cand 3 oameni iti spun ca esti beat,te duci si te culci chiar daca ai baut doar apa plata.Exceptie:doar daca esti un hater atotstiutor cu ceva porniri maniacale si educatie indoielnica.
In primul rand trebuie sa ma aplec pe podea sa deschid geamurile, in al doilea rand nivelul de antifonare e ZERO, iar consumul.... cu banii aia mergeam cel putin dublu cu loganul. Nu sunt fan logan, insa grupul PSA are un adevarat "low-cost"...
Unde mai pui ca si pretul de pornire la panaramele astea e mult mai mare ca la Logan..
La 301 confortul, materialele, ergonomia si zgomotul de rulare sunt cu o clasa (10 ani ca sa fiu realist) in avantajul leului vs. Logan.
Nu te contrazic pt. ca nu am mers cu ele decat cu Logan toate generatiile . Dar am auzit ca sunt mult peste Logan si tin sa cred in continuare asta. Oricum ca tabla e superioara si Peugeot si Citro. Asta e sigur....poate la restu sunt la fel in nici un caz mai slab Citroen ca Dacia !