În căutarea lui Logan: Citroen C-Elysee facelift primește o față nouă și un interior ceva mai tehnologizat

de Mircea Meşter
Luni, 14.11.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Construit de Citroen ca răspuns la acumularea de modele de buget în segmentul sedan B superior/C inferior, acolo unde se află și Dacia Logan, C-Elysee primește un facelift care-i asigură un nou suflu estetic și tehnologic pentru următorii trei ani.

Citroen a prezentat astăzi primele imagini oficiale cu versiunea facelift a lui C-Elysee, sedanul compact pe care marca franceză l-a lansat pe piață în 2012 cu scopul de a aduna cât mai mulți clienți care-și doresc un raport calitate/preț ridicat în segmentul C. 

Citroen C-Elysee este un sedan entry-level de segment compact, fiind considerat un rival direct al lui Fiat Tipo, Skoda Rapid și al fratelui Peugeot 301, construit pe aceeași platformă, modele care vor să rupă din cota de piață pe care o are Dacia Logan în zona mașinilor accesibile la limita segmentelor B și C. 

Citroen C-Elysee facelift: date esențiale

● Modelul francez a fost vândut în 400.000 de exemplare de la lansare. Piețele sale principale au fost China, Turcia și Algeria. 

● C-Elysee este produs în două uzine la nivel mondial: Vigo (Spania) și Wuhan (China).

● Zona frontală este cea mai afectată la restilizare, blocurile optice fiind acum lipite de grilă. Citroen susține că această modificare "oferă iluzia unei mașini mai late".

Același efect este invocat și în cazul zonei proiectoarelor de ceață.

● Noile lumini de zi LED au forma unei baghete așezate deasupra proiectoarelor. "Adaugă prestanță și estetică", consiferă cei de la Citroen.

● În spate, stopurile oferă un desen interior luminos 3D.

● Jantele de 16 inch denumite San Diego oferă efect diamantat și completează cele două nuanțe exterioare noi care apar odată cu facelift-ul: Lazuli Blue și Aluminium Grey.

● La interior, principala noutate este display-ul touchscreen de 7 inch. Acesta găzduiește interfața pachetului Citroen Connect Radio (conexiunea cu telefonul, opțiunile multimedia, implicit interfețe Android Auto și Apple CarPlay), navigașia GPS Citroen Connect Nav și imaginile oferite de camera de marșarier.

● Dacă sistemul detectează conexiunea cu un telefon legat la internet, sistemul de navigație oferă informații în timp real din trafic, prognoza meteo, informații despre parcările din jur și prețul carburantului la benzinăriile din apropiere.

Update-ul se face cu ajutorul unui software oferit de Citroen prin intermediul unui banal stick USB.

● Nicio diferență la nivelul spațiului oferit de C-Elysee. Portbagajul are 506 litri.

Comentarii (25)

  • carcotasu
    decent
    21 1
  • Clar mai bine ca Logan. Calitatea sunt convins ca e de 2 ori mai buna ca la Dacia.
    26 19
  • C-Elysee nu are nici o treaba cu Logan, este un sedan compact de buget, pe cand Logan un sedan subcompact ( sau ultra compact ) low-cost. Se bat cap in camp, cert este ca nu are termen de comparatie.

    @Scorpionul

    Calitatea nu este neaparat mai buna ca Dacia, plasticul este abundent peste tot, suspensia este aceeasi , scaunele aceleasi , singura calitate buna se revede asupra caroseriei tratate anti-coroziune, in rest nimic , cateva tehnologii moderne superioare Loganului si o grafica multimedia superioara , dar aici poate reflecta si pozitia in clasa a lui C-Elysee nu neaprat marca in sine.
    7 22
  • mircea
    @bob.sincle

    1. Există și sedanuri B care să nu fie low cost?
    2. Repeți în principiu ce scrie în articol. Dacă citeai cu puțin mai multă atenție, nu mai era cazul :)
    3. Spui "C-Elysee nu are nici o treaba cu Logan", după care înșiri o grămadă de caracteristici comune. "Plasticul este abundent peste tot, suspensia este aceeasi , scaunele aceleasi , singura calitate buna se revede asupra caroseriei tratate anti-coroziune, in rest nimic".

    Hai ai noștri.
    21 2
  • @bob.sincle
    Gresesti ! Este foarte apropiata cu Logan la dimensiuni si la pret. Numai ca primesti suficiente chestii in plus cum ai spus si tu o tabla superioara tratata si multe alte maruntisuri care conteaza. Sigur la un pret usor mai mare....dar nu foarte mare. Deci merita compromisul si mai pui cateva sute de euro dar ai cat de cat masina nu cazan !
    20 13
  • eurostat
    .bani aruncati aiurea .... daca masinile fabricate in Franta au fiabilitate care tinde abrupt spre 'ZERO" , ce pretentii aveti la cele fabricate in China ........
    2 19
  • @mircea

    1. Sedanuri de clasa B non-low-cost ( de la marci de volum ). Avem asa : Kia Rio sedan, fostul Chevy Aveo sedan, Hyundai Solaris sedan, Toyota Vios sedan, etc

    2.Sorry nu citisem intreg articolul, doar ca nu prea are logica putin. Citez ''Construit de Citroen ca răspuns la acumularea de modele de buget în segmentul sedan B superior/C inferior, acolo unde se află și Dacia Logan '' . C-Elysee face parte din segmentul C de buget cum am zis mai sus, sa spui ca este de segment B superior este dea-pururea irelevant in conditia in care Loganul este de segment B inferior adica low-cost ( adica inferior celor de segment B superior gen Fiesta, Polo, etc )
    4 19
  • Eu sunt curios de altceva, asta cu clasele, sub clasele, conteaza mai putin, cum e cu puntile rigide pe spate, osii, domnul @bob, bob de intelepciune, ne poate spune mai multe, mai ales c-a fost recent la un salon auto si s-a jurat ca s-a simtit claustrofob in Audi A6, calitate proasta la interior, comparativ cu Avensis, bineinteles.

    Nu in ultimul rand, in enumerarea de mai sus, ai uitat sa spui de Cielo. Nu uita cu suspensia spate.
    18 5
  • @Scorpionul

    C-Elysee este mai lung decat Logan, la fel si dimensiunile portbagajului, asadar segmentul C de buget ( ca si Fiat Tipo sau Toledo ) . ''Chestiile'' in plus le primesti datorita pozitionarii in segment. E ceva oarecum logic ca o masina din alta clasa, sa ofere mai multe ''maruntisuri'' care conteaza in acel segment. In rest, de acord, e o masina mai buna decat Logan dar si mai scump gratie pozitionarii in clasa dar si a perceptiei prin prisma faptului ca este un model proiectat de o marca de volum nu una low-cost. Pretul actualului C-Elysee ajunge pe la vreo 15.300 euro cu mai mult aluat. Loganul Prestige ( cel cu clima si multe ) ajunge la vreo 12 mii . Deci este ceva ! Evident sustin si eu idee de caramida fara scrupule a Daciei Logan. O masina nu tomai roz.
    8 12
  • "C-Elysee este mai lung decat Logan, la fel si dimensiunile portbagajului,asadar segmentul C de buget ( ca si Fiat Tipo sau Toledo )".D'apai cum vine asta?Loganul are 510l iar Citro' 509 in ceea ce priveste volumul portbagajului.HUH?!Este adevarat,C' ul e mai lung cu 81 mm.Si ampatamentul e cu 16 mm mai mare.Clar,alta clasa,alt target!Oare?Citro' pare mult mai apropiat de Logan ca mase si dimensiuni decat de Toledo.
    8 2
  • Era sa uit sa raspund la punctul ''3'' pt @mircea. Oare unde mi-o fi fost capul.

    3. Caracteristicile comune sunt una, alta este sa oferi mai mult. Iar in sprijinul afirmatiei vine tocmai comparatia ca o Octavia 3 entry-level poate fii inferioara unui C-Elysee full options, deci dupa tine ar reiesi ca are caracteristici mult mai apropiate de comun cu un Logan in echiparea medie nu ? Sau faptul ca un Audi TT care ofera punte-rigida pe spate are o caracteristica comuna tot cu Dacia Logan nu ? Deci inseamna ca-s din aceeasi clasa ca doar ofera caracteristici comune nu ?Sau faptul ca la un Ford Focus avem tamburi pe spate, duze de spalat parbrizul puse pe capota si antena tip sarma este in aceeasi clasa cu Dacia Logan ca doar tot caracteristici comune au nu ? Bullshit !
    4 10
  • @Dan Grecu

    Ce fumezi ca sa intru si eu in filmul tau ? Simpatic ca deobicei :)
    4 13
  • bob.sticle
    am plecat din Maldava sa ma fac sticlar la Venetia da nam mai apucat sa trec Prutul. Di fapt si in Maldava pot sa ma apuc de sticle, fara sa mai bat atata amar de drum.
    9 3
  • A lu' bobu'
    Cum?! Eu am intat mai tarziu la filmul asta.Audi TT are punte rigida pe spate?Pfuai!Ce ti-e si cu tehnologia asta!Rusinicaaa!Dar nu Audi.Bobule!Parca erai pe site ca macar unul(cel ales,bineinteles) sa vorbeasca in cunostinta de cauza.Si cand colo,o dai cu clasele si suspensiile in sus si'n jos fara sa dai un search pe Goagle.Dar cum o dai,fiecare,indiferent cum a interpretat notiunea de masina low-cost,tot asta incearca sa faca,adica sa rupa din felia de piata a Loganului,
    surprinsi parca de succesul francezilor.E dubios cum toti jurnalistii auto se inseala(nici macar Citroen nu pare a sti ce face) si Elysee-ul nu concureaza nici pe departe cu sedanul mioritic.E o vorba din romani:cand 3 oameni iti spun ca esti beat,te duci si te culci chiar daca ai baut doar apa plata.Exceptie:doar daca esti un hater atotstiutor cu ceva porniri maniacale si educatie indoielnica.
    8 2
  • @bob.sincle
    Muerescu, mare specialist in masini premium Cielo si Olcit, ne-a impartasit din nou din vasta lui cunostinta o mica parte, detalii pe care autorul acestui articol nu le-a precizat, Dar nu am vazut nimic despre osii, sau mi-o fi scapat mie?
    11 4
  • @Scorpionul.negru
    Intamplarea face ca am condus Peugeot 301 (o masina identica cu Citroen C-Elysee la interior si la platforma). Pot spune ca Loganul (am avut mai multe variante de Logan, inclusiv unul de acum 2 ani) e super piesa pe langa astea.
    In primul rand trebuie sa ma aplec pe podea sa deschid geamurile, in al doilea rand nivelul de antifonare e ZERO, iar consumul.... cu banii aia mergeam cel putin dublu cu loganul. Nu sunt fan logan, insa grupul PSA are un adevarat "low-cost"...
    Unde mai pui ca si pretul de pornire la panaramele astea e mult mai mare ca la Logan..
    6 8
  • @@Scorpionul.negru
    Te apleci pe podea doar daca vrei sa "te joci" cu maciuca schimbatorului lol.

    La 301 confortul, materialele, ergonomia si zgomotul de rulare sunt cu o clasa (10 ani ca sa fiu realist) in avantajul leului vs. Logan.
    11 2
  • o diferenta fata de logan e ca c-elisee e multicampioana mondiala WTCC si totusi nu se vinde in vest ,{fr, uk, deu] .poate dupa facelift
    2 0
  • @@Scorpionul.negru
    Nu te contrazic pt. ca nu am mers cu ele decat cu Logan toate generatiile . Dar am auzit ca sunt mult peste Logan si tin sa cred in continuare asta. Oricum ca tabla e superioara si Peugeot si Citro. Asta e sigur....poate la restu sunt la fel in nici un caz mai slab Citroen ca Dacia !
    3 1
  • Stati linistiti, nu vor rupe nicidata din portia loganului pentru simplul motiv ca 301 si C-Elysee nu se comercializeaza in Europa de vest.
    2 0
  • Cel mai slab model de la ''Citroen" este cu mult mai bun decat cel mai bun model "Dacia". Congratulations!
    6 1
  • daca vor avea airbag cortina si 4 stele euroncap, se merita !!!
    0 1
  • Eu am condus si Logan 2 si C-Elysee',ambele diesel--pe mine ma interesa cum merg in Autostrada la 130 km/h--1) Logan merge perfect pina la 110 km/h,consum mic etc..la 130 km/h in vit 5-a,are peste 3000 rot/min,ai senzatia ca e prea turat motorul(dar merge,izolatia fonica e buna)--2) C-Elysee',in autostrada la 130 km/h in vit. 5-a ,are 2750 rot/min,merge mult mai 'normal'. au setat cutia mult mai 'lunga',deoarece motorul 1,6 are cuplu mai mare,comparativ cu Logan 2. DE EX: trebuie sa accelerezi pina la 70 km/h sa schimbi a 4-a. la 60 nu-i place---CONCLUZIA: daca bagi Autostrada,C-Elysee(301) e MINIMUL care i-ti trebe---daca-ti trebe masina de oras-judet-drumuri nationale, Loganul 2 e perfect,si consuma ceva mai putin
    1 0
  • Loganul 2, e o masina decenta.eu care bag Autostrada vroiam 1,5Dci 110cp, cutie 6 vit montat pe ea,si probabil o cumparam---asa mi-am luat C-Elysee',merge mai bine la 130 km/h,are un confort de drum peste asteptarile mele,si o directie Masiva destul de precisa(imi aminteste de volanele de Mercedes)--oricum,se vede clar ca C-Elysee' nu-i nascuta ca un 'low-cost'--e un Citroen 'normal',la care s-au facut ceva economii de materiale,sa se incadreze in pret...dar i-a ramas stilul ala de 'mica limuzina confortabila' tipica Citroen
    1 0
  • Citro C-Elysee e un model cu potential mare...doar ca cere tunning,20 Cp in plus la motor-schimbi softul,jante pe 16,se gasesc deja eleron-praguri fibra etc...se schimba compet ca si comportament stradal ! motorul 1,6 HDI cu Stage 1,ajunge la 116 cp pe Dyno,e muuult mai performant decat Dacia. si tinuta de drum mult mai buna,mai ales pe Autostrada
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru