Skoda a publicat două fotografii teaser cu viitorul Kodiaq RS. SUV-ul de performanță pregătit de constructorul din Mlada Boleslav va fi prezentat în cadrul Salonului Auto de la Paris, eveniment care își deschide porțile la începutul lunii octombrie.
Din punct de vedere estetic, cehii promit spoilere agresive, prize de aer ceva mai generoase, jante mai mari și un nou logo RS. Totodată, zvonurile spun că noul Kodiaq RS va avea o gardă la sol mai mică și un tren de rulare mai rigid.
Pentru moment, Skoda Kodiaq RS va fi disponibil doar cu un motor diesel. Cehii au pregătit unitatea 2.0 BiTDI de 240 de cai putere. Constructorul din Mlada Boleslav nu a anunțat și valoarea cuplului, însă pe Volkswagen Passat și Tiguan, motorul diesel oferă 500 Nm. Standard, SUV-ul de performanță va dispune de o transmisie automată și de un sistem de tracțiune integrală.
În timpul testelor, noul Skoda Kodiaq RS a "vizitat" și circuitul de la Nurburgring. La volan s-a aflat Sabine Schmitz, iar SUV-ul constructorului ceh a avut nevoie de 9 minute și 29.84 de secunde pentru a parcurge un tur.
În aceste condiții, Kodiaq RS a devenit cel mai rapid SUV cu 7 locuri de pe Iadul Verde.Conform zvonurilor, Skoda plănuiește noi modele RS. Alături de Kodiaq RS, în scurt timp vom vedea un Superb RS, iar din 2020 și un Fabia RS cu sistem hibrid de propulsie.
Masinile in general au aujuns sa fie din ce in ce mai sportive si sa se masoare in timpii scosi pe "iadul verde" si implicit sa aiba suspensii mai rigide si garda la sol mai coborata. S-a uitat de confortul resimtit la fiecare urcare/coborare din masina si la condusul normal. Se pare ca pe langa moda oamenii asta isi doresc (cel putin eu de asta am ales suv-ul compact). miscare neutra la intrarea in masina (nu urc precum in camion, si nu cobor cu fundul pe asfalt) si pozitie ergonomica la volan (articulatiile indoite la 90 grade) si vizibilitae decenta in oras.
NU fac curse cu masina si atunci stabilitatea pe curbe este suficienta.
Si ca sa termin on topic un SUV sport este in principiu o aberatie.