Deși au existat niște eforturi timide de relansare, brandul românesc de automobile de teren Aro a sfârșit urât, devorat de interesele unor oameni de afaceri mărunți. Un grup de tineri s-a gândit însă la un plan de relansare, care începe cu un proiect ambițios.
Tinerii, studenți în cadrul Facultății de Mecanică din Iași, au început un proiect al unei mașini de teren în urmă cu doi ani. După ce au schițat conceptul s-au apucat de construirea lui de la zero. Au existat și momente în care totul a fost luat de la capăt, însă îndrumați de un profesor al Facultății au reușit să materializeze schițele.
Au avut nevoie de un Aro cu șasiu lung, pe care l-au dezmembrat și pe care l-au modificat. Rezultatul final s-a numit iAro Camarad și a fost prezentat ca lucrare de licență pentru tinerii studenți.
Apreciat la nivelul facultății și răsplătit cu o medalie de aur la salonul de inventică, proiectul unui automobil românesc de tip SUV renăscut sub brandul Aro este încă o utopie. Studenții susțin însă că au demarat procedurile pentru omologarea de stradă a vhiculului.De asemenea, pe viitor speră să poată propune și un interior pentru iAro Camarad. Andrei Bogdan Levărdă, unul dintre studenții implicați în proiect, susține că își dorește că introducă la interior taipițerie din piele și un instrumentar de bord cu afișaj digital.
sunt convins ca veti reusi
PS: Uite acum ar fi momentul oportun pentru locatarii din RC de a-şi arăta măsura iscusinţei sărind în ajutorul acestor tineri cu iniţiativă, astfel încât ideea lor promiţătoare să dea naştere unui fenomen viabil, mai întâi pe plan local (aici!), sub egida lui Chevrolet sau a lui GMC, specialistele în materie. Credeţi că n-a fi posibil? Vă întrebaţi de unde bani? Păi îndoapă Opel-ul cu miliarde de euro…“Drive!2022” – strategia lu’ peşte prăjit. Ce anume din ea v-a dat pe spate până acum? Mie mi se pare a fi o scobitoare pentru dinţii lui VAG.
... repede cu apa rece, mai bine incercati o bere ceva!
oricum felicitari pasionatilor!
on-topic, off, el tine sa aminteasca ca a existat odata
deh, revistele copilariei nu se uita niciodata
cand o sa iti permiti una nemteasca, noua!
pana atunci stai jos! nota 2 tie si golfului tau 3 cu 100 k km la bord!
din toate vehiculele care leam avut nu mau lasat niciodata marcile nemtesti , cu un mercedes am parcurs doua milione de km asa ca sunt convins ca e motor bun
vecinu si tataia au din marca masini marca Romaneasca de prosta calitate faceau un drum sareau cu setu de scule pe rable etc ,
Olandezi arunca cu noile masini romanesti de bune ce is
industria romaneasca ii mai prosta calitativ decat chinezariile ,
acei studenti creca au gresit tara in care sa construiasca masini ar face bine sa fuga in diaspora caci acolo e vitoru
Este un proiect pus la punct de studentii si profesorii indrumatori de la o faculatte tehnica " http://www.mec.tuiasi.ro/arorevolution.html ".
A debutat sub forma unui concurs de solutii. Din ele a fost alese niste schite ce reinterpretau un IMS. Din motive financiare cat si dintr-o inexctitate a cerintelor din concurs ( dupa parerea mea ) s-a ajuns in situatia in care platforma tehnica cumparata - prelouata , de la un ARO 244 cu motor Toyota, nu se potrivea cu solutia din schitele castigatoare dupa ce s-a incercat punerea acestora la o scara reala. Realizarea un or panouri de caroserie de la zero este o problema dificila - costisitoare In mod sigur din lipsa de fonduri s-a apelat la o caroserie de Jeep Cherokee ( modelul din anii 84 - 96 ) din ce observ in poze.( portiere, aripi, stalpi,parbriz..etc ). Aceasta pare sa fi fost ajustata pentru a putea fi montata pe sasiul donat de modelul ARO. Prin urmare nu faptul ca masinile in ziua de azi seamana .,..asa ca ce daca seamana cu un Jeep ..pana la glorificarea chiezilor care copiaza ... este motivul acestei asemanari. Pur si simplu din lipsa de fonduri nu aveau alta solutie mai logica decat sa apeleze la componente existente. Faptul nu reprezinta niic o problema daca avem in vedere scopul acestui proiect., ocazia de a capata experienta practica a unui grup de studenti. Este un lucru formidabil ca au reusit asta indrumati de niste profesori care si ei merita laudati. Acum apare problema... O tabara, patriotica sa spunem.... vede deja relansata marca, viseaza la o productie de serie... Ca sa produci o masina competitiva pe piata in ziua de azi, ai nevoie nu de bani ...ai nevoie de foarte multi bani. Masina aceasta are un scop pedagogic, este insa departe de calitatile unui concept realizat de un studiou sau un producator auto cu ceva ani de experienta. Asta insa nu minimalizeaza reusita studentilor, ea presupune foarte multe oree de munca si daruire in urma carora echipa care a lucrat a capatat experineta practica, ce ii poate asigura fiecarui membru o sansa in plus in ocuparea unui post la un producator auto. O alta parte a cititorilor spun ca masina este vai de capul ei... lufturi... prelucrari.., uitamd ca este o masina facuta de niste studenti ..nu de niste profesionisti cu ani de experineta in spate si cu capacitati tehnologice deosebite. Poate o vina a acestei confuzii o au si anumite site-uri ( nu acesta, automarket ), care au prezentat masina ca pe o lansare in productie aproape.... alimentand euforia unora sau aciditatea altora.