Hyundai și Audi vor împărți costurile producției pilelor de hidrogen pentru mașinile Fuel Cell

de Mircea Meşter
Joi, 21.06.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Colaborare la nivel înalt între două companii majore din industria auto: Hyundai și Audi vor să reducă costurile dezvoltării mașinilor electrice pe pile de hidrogen printr-o colaborare care are ca scop creșterea numărului de unități produse.

Grupul Hyundai și Audi AG au semnat un contract prin care cele două companii își acordă reciproc drepturile de dezvoltare și de licențiere pe tehnologia Fuel Cell (pile de combustie pe hidrogen) și acces la lanțul de furnizori. Scopul este acela de a accelera dezvoltarea acestei tehnologii care elimină nevoia unui pachet mare de baterii pe mașinile electrice, reducerea costurilor de fabricație a pilelor de hidrogen fiind principala preocupare a constructorilor auto interesați de acest subiect.

Colaborarea dintre cele două companii este deocamdată punctuală, dar se va putea extinde la nevoie și pe mărcile "înrudite", adică Kia pe de o parte și restul Grupului VW pe de cealaltă parte.

În acest moment, Hyundai se află într-o poziție net superioară celor de la Audi la nivelul dezvoltării acestei tehnologii. Coreenii au dezvoltat experimental o versiune Fuel Cell a lui ix35 și se pregătesc să lanseze la nivel global SUV-ul Nexo, echipat exclusiv cu un sistem de propulsie FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle). 

De notat faptul că Hyundai produce in-house, prin compania Mobis, modulele care asigură producția energiei electrice necesare funcționării acestui tip de mașini.

Capacitatea actuală de producție este de doar 3000 de module/an, însă Hyundai speră ca această colaborare să asigure desfacerea pe mai multe piețe a produselor sale.

via Hyundai

Comentarii (1)

  • Edikkk
    hidrogenul produs azi in lume este produs in 95% din cazuri din hidrocarburi (gaz metan in special) !

    Asa incat masina pe hidrogen NU ESTE DELOC VERDE !
    Este foarte poluanta la baza !

    Cele 5% prin electroliza consuma multa energie si in total doar in cazuri atipice se foloseste, pentru ca nu este financiar fiabila.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru