După un teaser neconcludent publicat la începutul lunii februarie, Hyundai a dezvăluit astăzi primele imagini și informații oficiale despre Kona Electric, versiunea electrică a lui Kona, model lansat în cursul anului trecut.
Potrivit constructorului, Hyundai Kona Electric este primul SUV subcompact electric din Europa, iar acesta impresionează în special din punct de vedere al autonomiei.
Hyundai Kona Electric: date esențiale:
● Din punct de vedere al designului, cea mai importantă noutate comparativ cu versiunea clasică a lui Kona este la nivelul grilei. De asemenea, modelul este disponibil cu jante exclusive din aliaj de 17 inch, în timp ce bara de protecție frontală are o formă aerodinamică mai agresivă;
● La interior, ceasurile de bord sunt digitale, în timp ce sistemul de infotainment este compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay;
● Scaunele din față beneficiază de încălzire și ventilație;
● Kona Electric vine în două versiuni: prima are un motor electric de 99 kW (135 CP), cuplu de 395 Nm și un acumulator de 39.2 kWh care oferă o autonomie de 300 de kilometri conform noului standard WLTP.
Accelerația la 100 km/h are loc în 9.3 secunde;● Versiunea superioară are un motor de 150 kW (204 CP), același cuplu de 395 Nm, dar accelerează la 100 km/h în 7.6 secunde. Bateria acestei versiuni are 64 kWh și oferă o autonomie de 470 kilometri conform standardului WLTP. În practică, autonomia reală va fi de circa 400-450 de kilometri, o valoare foarte bună raportată la autonomiile mașinilor electrice disponibile în prezent pe piață;
● Bateriile se încarcă până la 80% în 54 de minute în cazul utilizării unei stații de încărcare rapidă DC de 100 kW. Utilizarea unei stații clasice implică însă un timp de încărcare de 6 ore și 10 minute pentru versiunea cu baterie de 39.2 kWh și de 9 ore și 40 de minute pentru varianta de 64 kW.
Via Hyundai
Insa e interesanta din alte doua aspecte:
1) Va fi disponibila doar in cateva luni de zile in Europa;
2) Exista destule reprezentante HYUNDAI in Romania spre deosebire de TESLA ( care nu a razbit inca pe plaiurile mioritice...)
Asteptam insa informatii despre:
- preturi;
- specificarea daca ofera si varianta electrica 4x4;
- garda la sol;
- disponibilitatea efectiva in Romania.
FELICITARI HYUNDAI - ai spart cu adevarat gheata EUROPEI cu o masina care promite multe si ofera o autonomie REALAde cca 450-470 km !!!!
Nu fi atat de optimist in legatura cu vanzarea in Romania. Hyundai Ioniq electric nu e inca disponibil in Romania, nici macar in varianta plug in. Eu am fost interesat de masina asta, dar in niciun caz nu dau 30000 euro (pretul din Ungaria) pentru o masina atat de inferioara comparata cu Tesla Model 3.
Pe langa asta in tarile din Europa in care e disponibil modelul Ioniq, si in Canada si SUA asteptarea se intinde pe cateva luni, intre 4 si 8 luni, in functie de zona (vezi forumurile EV). Asta in conditiile in care cererea nu e nici pe departe la fel de mare cum e pentru Model 3.
Foarte probabil va fi la fel si pentru Kona. Daca va se va putea cumpara incepand din iunie (nu in RO), doar prin octombrie-noiembrie se va face livrarea.
Autonomia reala la varianta long range o sa fie de vreo 400km, nicidecum 470km cat declara ei. Dar si eu ma bucur ca au reusit asa autonomie.
Pretul se vehiculeaza a fi in jurul a 40000 euro pentru varianta long range. Cati ar da atat de mult pentru o masina non-premium care in varianta full option cu cea mai buna motorizare pe benzina costa 25000 euro? Eu sigur nu as da.
Oricum , e bine ca din ce in ce mai multi producatori seriosi incearca si variante electrice serioase (cu autonomii peste 300 km).