Noua generaţie de motoare de cilindree redusă de la Hyundai vor echipa şi modelele Kia şi vor apărea pe piaţă începând cu anul viitor. Acestea promit să vină cu o eficienţă de invidiat şi cu consum foarte scăzut, urmând să echipeze modelele de segmente mici ale celor doi producători sud-coreeni.
Motorul de 1.2 litri beneficiază de tehnologia T-GDI (Turbo Gasoline Direct Injection), aceeaşi pe care grupul coreean o oferă deja pe gama de motoare de 1.6 şi 2.0 litri. Hyundai nu a oferit şi alte detalii despre acest motor, acestea urmând să apară probabil în momentul lansării sale de piaţă.
Apariţia principală a fost însă cea a motorului de 1.0 litri TCI (Turbocharged Intercooler), care dezvoltă 105 CP şi vine cu un cuplu maxim de 137 Nm. Blocul motor din aluminiu cu intercooler integrat sunt pilonii de bază ai unui motor care va reuşi, spun coreenii, să se bată de la egal la egal cu rivalii germani, italieni şi francezi de cilindree apropiată.
Noul 1.0 TCI de 105 cai va înlocui în gama celor doi producători actualele unităţi de 1.4 litri.via Hyundai
Bravo Korea.
Cat tin tineri un mobil sau un computer?
Cam la fel va fi si cu masini sau cu parteneri de viata.
in curand coreeni ii vor depasi la auto cum au facut-o la electronice
Momentan, coreenii nu au depasit pe nimeni, nici la electronice si nici pe piata auto. Piata europeana in acest moment este lipsita de interes din pricina crizei financiare si scaderii masive a vanzarilor.
Iar daca ai citi publicatiile de specialitate legate de electronice(TV, A/V si Hi-FI) ti-ai da seama ca produsele coreeene au doar cel mai bun raport calitate-pret si au parte de o campanie de marketing foarte agresiva, dar in niciun caz nu sunt cei mai buni la nimic.
Poate doar pe piata smartphone-urilor sunt lideri la vanzari, dar daca ai avea curiozitatea sa vezi de cine sut produse sub-ansamblrile celebrului Galaxy S o sa ai o mare surpriza, Producatorii pentru senzori si restul componentelor sunt in mare parte de origine japoneza: Sony(camera foto), Sharp( senzor proximitate), Yamaha etc. Multa bafta!
Hyundai I35 turbo diesel,nou nout.Merge de trazneste.Dupa numai 50 000 km a inceput sa gafaie.A inceput sa zdrangane totul pe ea.Dar producatorul a adat garantie de 7 ani .Fain,nu?
Cred ca aceste motoare de cilindree mica sunt usor fortate. Probabil se cauta un compromis intre consum si performante, iar acest lucru se simte uneori. Adica marii constructori au constatat ca multi folosesc masina in mediul urban si au cautat sa ofere un consum decent, in aceste conditii. Poate cauta pe undeva sa tina cont si de scaderea resurselor planetei, precum si de conditiile economice actuale. Estimarile in ceea ce priveste resursele de combustibili fosili sunt variate, in sensul ca acum 10 ani am urmarit pe cunoscutul post de televiziune francez M6 un reportaj, care relata ca resursele mai ajung cam 20 de ani. Nu cu mult timp in urma am citit chiar aici, pe Automarket, ca estimarile se refera la aproximativ 50 de ani. Probabil adevarul este undeva la mijloc, daca este sa corelez cele doua informatii.
Cam asa si cu aceste motoare de cilindree redusa, vor sa ofere si putere si cuplu si consum redus. Sa revin la ceea ce ma gandeam in inceputul comentariului. Cer scuze pentru off topic, dar consider ca vine in sprijinul afirmatiilor mele anterioare. Recent am condus noul Clio, cu motorizarea 0.9 TCe. Nu intentionez sa fac reclama, insa masina se misca foarte bine, gratie unui sasiu si directii bine realizate, iar tinuta de drum este orientata spre confort. Insa micul motor nu m-a convins. Ca sa obtin un raspuns mai promt de la el, necesita urcare in ture, undeva pana pe la 4000 rpm. Ma asteptam de la un motor turbo, la ceva mai mult nerv la turatii mai joase. Cei 90 CP necesita mai mereu o apasare destul de dinamica a pedalei de acceleratie, daca se doreste un ritm mai alert de condus. Ce-i drept, in treapta a patra in oras si la o viteza constanta de pana in 60 km/h, computerul afisa un consum de 4,7 litri la suta. Deci cred ca in cazul acestei motorizari, se poate obtine in oras un consum apropiat de cel dat de constructor, respectiv 5,6 litri la suta de kilometri.
Nu stiu cum se comporta motorizarea 1.0 EcoBoost si 100 CP a celor de la Ford, dar astept cu interes sa fac un test in viitorul apropiat. Am citit pe Automarket ca acest motor are o functionare mai silentioasa decat 0.9 TCe al celor de la Renault. Astept ca si Fiesta sa primeasca micul motor, iar pana atunci o sa fac un drive test cu Focus, avand aceasta motorizare de un litru.
Deocamdata am ceva rezerve dupa recentul drive test, in ceea ce priveste motoarele turbo de cilindree mica. Vom vedea ce ofera cei de la Hyundai. Cum spuneam, pe hartie ''suna'' bine... Nu contest ca aceste mici motoare reprezinta viitorul, pentru ca evident acestea sunt tendintele actuale. Vom vedea in timp cum stau lucrurile, cum bine spunea cineva mai sus, constructorii testeaza intens un motor, pana cand sa-l lanseze pe piata. Nu prea cred ca-si asuma nimeni riscuri inutile, atata vreme cat realitatile economice sunt cele pe care le cunoastem.
Deocamdata insa, prefer sa raman la motoare normal aspirate si in 4 cilindrii.
scuze, viteza :)
E numai parerea mea!
"Motor de 1.0? neeah! nu o sa mearga, o sa se strice, o sa bla bla ."
A fost o faza tare la TopGear.
"Cand s-a inventat prima masina oamenii ziceau: O caruta fara cai in fata ei? neeah! nu o sa mearga niciodata." :))
Downsizeingul e ceva absolut firesc.