Hyundai a expus în cadrul Salonului Auto de la Paris noua generaţie a modelului subcompact i20.
Hyundai i20: noua generaţie a debutat la Paris
Odată cu aceasta, constructorul coreean a introdus şi două noi motoare turbo, create după trendul tot mai prezent al downsizing-ului. Noile agregate au o capacitate de 1.0 şi 1.4 litri şi fac parte din noua gamă Kappa.
Trei cilindri şi 120 de cai putere
Propulsorul de un litru dispune de numai trei cilindri şi a primit indicativul T-GDI. El va echipa noua generaţie i20 începând cu anul 2015. Echipat cu injecţie directă şi un nou tip de turbocompresor, motorul a fost creat în interiorul centrului de dezvoltare Hyundai din Russelsheim şi este capabil să dezvolte 120 de cai putere şi un cuplu motor de 172 de Nm. Cum era de aşteptat, propulsorul oferă o rată a emisiilor conformă cu normele de poluare Euro 6.
Motor turbo de 1.4 litri
Cel de-al doilea motor expus la Paris, unitatea turbo de 1.4 litri, este cu 14 kilograme mai uşordecât predecesorul său din generaţia Gamma. Agregatul cu patru cilindri cântăreşte 87 de kilograme şi dispune de o tehnologie sofisticată de injecţie. Aceste îmbunătăţiri oferă un răspuns mai bun al acceleraţiei şi cuplu motor de la turaţii joase.Unitatea a fost expusă alături de un concept propulsat cu gaz natural şi, potrivit comunicatului oficial dezvoltă 117 cai putere şi 206 Nm. Respectă normele de poluare Euro 6 şi emite doar 87 g/km.
Prima cutie cu dublu ambreiaj
Tot pe acest concept Hyundai inaugurează şi prima sa transmisie cu şapte trepte şi dublu ambreiaj. Botezată 7DCT, cutia promite să îmbunătăţească emisiile de CO2 şi consumul de carburant comparativ cu transmisia automată convenţională, cu şase rapoarte.
Keep the good work Hyundai....one day you will shine like the '3 pointed star':)))))))
Puterea mentionata mai sus esta valabila doar in cazul alimentarii cu gaz exact cum ai sesizat si tu
"Showcased in the i30 CNG concept car displayed on Hyundai’s Paris Motor Show booth, the Kappa 1.4-liter T-GDI engine provides 115 hp in CNG mode"
Ca deobicei koreeni impresioneaza placut si progreseaza. Dar totusi mai au de lucrat. Ofera motare cu cp multi dar la turati foarte ridicate si nu se prea simt la turatiile alea.
Asta e....urmeaza si japonezii!!
au motoare de 1.4