Noul Honda Civic Type R poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5.7 secunde şi are cea mai mare viteză maximă din segment, 270 km/h. Japonezii promit că modelul lor se va întrece cot la cot pe Nurburgring cu actualul lider al segmentului, Renault Megane RS Trophy, iar echipa de dezvoltare anunţă un timp de 7:50:63 pentru modelul Type R, cel puţin în cazul versiunii de pre-serie, ceea ce ar clasifica modelul nipon drept cel mai rapid din segment pe "Iadul Verde". Între el şi fostul rege, Renault Megane RS Trophy, ar sta doar patru secunde. Propulsorul turbo asigură puterea maximă la 6.500 rpm şi oferă un cuplu maxim de 400 Nm la 2.500 rpm. Motorizarea poate să atingă o turaţie maximă de 7.000 rpm, în amintirea "stratosfericelor" motorizări i-VTEC care echipau precedentele versiuni ale lui Civic Type R. Resursele sunt livrate punţii faţă prin intermediul unei transmisii manuale cu şase trepte.
Honda: "Civic Type R va dezvolta peste 280 CP"
La nivel mecanic, Civic Type R se bucură şi de o suspensie faţă specială, numită Dual Axis Strut, care se bazează pe configuraţia MacPherson şi îi aduce o serie de elemente pentru a mări aderenţa. În raport cu varianta standard a lui Civic, acest sistem reduce cu până la 50% fenomenul de torque steer specific modelelor puternice care au configuraţii cu tracţiune faţă. Pe lângă suspensia respectivă, resursele sunt controlate de un diferenţial mecanic cu alunecare limitată.Top 8 modele sport cu tracţiune spate mai lente decât noul Honda Civic Type-R la Nurburgring* | ||
Poziţie | Marcă şi model | Timp Nordschleife |
1 | BMW M3 CSL E46 | 7:50 |
2 | Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series | 7:51 |
3 | Jaguar XKR-S | 7:51 |
4 | Ford GT | 7:52 |
5 | Mercedes-Benz CLK DTM | 7:54 |
6 | Porsche 997 Turbo | 7:54 |
7 | Ferrari F430 | 7:55 |
8 | BMW M5 F10 | 7:55 |
*în teste independente
Cel mai puternic Civic Type R lansat vreodată este oferit în premeră şi cu un buton ”+R” care activează un mod special de rulare.
Acesta din urmă asigură o livrare mai agresivă a cuplului motor, un răspuns mai prompt al motorului, asistenţă redusă la direcţie pentru mai mult feeling şi amortizoare mai ferme cu 30%. În plus faţă de aceste dotări, varianta de performanţă a lui Civic prezintă scaune sport, o tapiţerie dedicată şi ornamente pe măsură, volan sport şi o planşă de bord redesenată. La nivel estetic, modelul se bucură de un pachet aerodinamic agresiv, care iese în evidenţă prin splitterele montate la nivelul barei de protecţie faţă şi prin eleronul posterior de dimensiuni generoase.Via Honda
Pe de altă parte, știu că noua generație Civic vine la anul. Ei au lansat Type R la 4 ani distanță de generația actuală și cu puțin timp înainte de noua generație. Poate or ști ei ce fac, dar eu nu prea îi înțeleg.
Focus RS a fost regele tractiunii fata mult timp
Dar asa cum Honda a descoperit de curand turbo pe motoarele otto, ne asteptam in viitorul apropiat sa descopere si tractiunea 4x4 pe Civic type r.
Cocalar prost,Honda a descoperit recent turbo pe motoarele pe benzina?Pai esti mai prost ca noaptea inseamna iar cunostintele tale auto,dupa calculele mele,ies cu - .