Actualul Honda Civic Tourer este recunoscut ca fiind modelul compact cu cel mai generos portbagaj din segment. Pe lângă acest atribut, Honda Civic Tourer este recunoscut și ca fiind unul dintre cele mai economice modele din segment. Totuși, după cel mai recent test al japonezilor, putem spune că este chiar cel mai eficient exponent din clasa compactă.
Fergal McGrath și Julian Warren, doi ingineri Honda, colegi la Centrul de Cercetare Europeană al constructorului nipon, au pornit într-o călătorie de consum care s-a întins pe o distanță de 13.498 de kilometri. Cei doi au pornit la drum în data de 1 iunie, din orașul belgian Aalst și au revenit în același loc în data de 25 iunie.
În tot acest timp au străbătut 24 de țări europene, printre care și România. În cele 25 de zile de traseu, planificat minuțios dinainte, cei doi ingineri Honda au reușit să alimenteze de numai nouă ori, costul carburantului ajungând la doar 645 de euro, o valoare infimă pentru o distanță de 13.498 de kilometri.
Potrivit datelor înregistrate de-a lungul experimentului, Honda Civic Tourer echipat cu motorul diesel de 1.6 litri i-CDTI de 120 de cai putere a fost capabil să parcurgă aproximativ 1500 de kilometri cu un singur plin.Deși fișa technică anunța un consum mediu de 3.8 litri/100 de km, cei doi ingineri au reușit să scadă cu 25% sub această valoare. Astfel, la finalul celor aproape 13.500 de kilometri, consumul înregistrat de modelul japonez a fost de numai 2.82 litri/100 de kilometri.
Este un record absolut de consum, omologat și de Cartea Recordurilor Guinness. Pentru ca performanța să fie certificată de Guinness World Records, echipa a fost nevoită să colecteze dovezi pe parcursul drumului (date GPS, poze, filme și declarații independente ale unor martori etc).
Pentru a avea la dispoziție date exacte legate de poziția mașinii, noul Civic Tourer a fost echipat cu un sistem de monitorizare prin GPS, singura diferență față de model de serie.
Chiar acum cateva saptamani Peugeot 208 se lauda cu 2.0 litri/100 km.
Detalii: http://www.automarket.ro/stiri/record-de-consum-cu-un-peugeot-208-16-bluehdi-20-litri-la-suta-62379.html
Nu trebuie sa fii vre-un inginer ca sa obtii consumurile astea. Evita pe cat posibil folosirea turbinei si ai castigat.
2.8% nu mi se pare consum din alta lume.
Articol de marketing si PR.
Civic-ul a mers pe drumuri publice.
Dincolo de asta putem gasi varii exemple de masini de acum 30-40 de ani care scoteau 3% consum (Opel Ascona 1.6d sau 1.8d, Passat 1.6d). Poate nu-s chiar comparabile dar erau masini mainstreama la vremea lor.
Nu facem toti ochii mari cand vedem cuvinte in genul "record", "2.8%", mondial.
Unii mai gandim in prealabil.
MAjoritatea celor care dau astfel de "stiri" pe canalele media evita sa suna un lucru esential: care este eficienta absoluta in procente a motoarelor. Ce procent de energie reusesc sa extraga dintr-un combustibil. Punct. Pana nu vad cifrele astea eu nu fac ochii mari.
BTW a fost o stire chiar pe AM in care se spunea de o asociere intre o serie de constructori japonezi de masini in vederea cresterii eficientei efective a motoarelor termice (in decursul a 10 ani daca nu ma insel) cu 10% adica pana undeva la 50%. Astept sa vad.
Nu ai tractat si o semiremorca de la vreun tir ramas in pana?
Nu mai amestecati merele cu bananele si stergeti-va de saliva.
Nu conteaza puterea cand mergi la consum pentru ca trebuie sa eviti sa-ti intre turbina prea mult.
Daca iti intra turbina si faci un boost de 2 atmosfere (cum cred ca face un motor de 1.6 ~110 cai) peste presiunea atmosferica, motorul tau de 1.6 se transforma brusc intr-un motor de 1.6x3= 4.8 litri nemaiscazand puterea folosita la crearea boost-ului.
Evident ca motorina pompata este aferenta unui motor de 4.8 litri si nu pentru 1.6.
Like it or not, cam asa functioneaza in linii mari un motor turbo.
Ca sa scoti consum cat mai bun. mergi cat mai mult cu motorul de 1.6 si evita sa-i cresti cilindreea.
In schimb cred ca ti s-ar potrivi mai bine un post de contabil. Inmultirea este corect facuta.
Nu vreau sa te simti jignit dar cateodata este bine sa-ti mai spuna cineva din cand in cand pe unde te situezi.
Bafta multa!!!Si spor la invatat pentru ca ai nevoie daca asta este ceea ce iti doresti sa faci in viata.
1.3-ul are vreo 90 de cai si este de provenienta Fiat.
Are vreo 10 ani si echipeaza foarte multe masini.
Consumul de 3.2 de care zice omul e foarte plauzibil daca stii cum sa conduci la consum.
1.6-le asta de ultima generatie cu doi ingineri la volan, echipata pentru consum, cu aerodinamica ce ajuta la consum, a reusit un modest 2.8.
Mediocru!!
Am revenit din intamplare la articolul asta si vad ca ti se par absolut inacceptabila explicatia mea reductionista si extreme de simplista a functionarii unui motor turbo.
Explica-ne tu te rog in cat mai putine cuvinte cum ar trebui condus un motor turbo pentru un consum bun. Evita detalii ce produc pierderi/castiguri de cateva procente.
Inteleg ca esti mare researcher/reverse engineer in automotive insa poate gasesti cuvintele potrivite pentru niste profani (in comparative cu tine).