Compania croată Rimac, specializată în dezvoltare de hypercar-uri electrice, a intrat în atenția presei din toată lumea în special după ce Richard Hammond, unul dintre cei trei membri ai echipei conduse de Jeremy Clarkson în noul show The Grand Tour produs de Amazon, a suferit un accident în timp ce se afla la volanul unui exemplar al modelului Concept One, prima mașină produsă de compania europeană. Un lucru cumva nedrept pentru o companie care a produs 88 de unități ale unei mașini electrice cu performanțe fantastice despre care Automarket v-a povestit pe larg aici.
La 7 ani de la prezentarea lui Rimac Concept One, probabil singura mașină de serie care are în denumirea oficială termenul "Concept", Rimac recidivează în acest an la Geneva, acolo unde croații au adus urmașul direct al primului lor supercar. Numele său oficial este Rimac C_Two și oferă performanțe care-l propulsează într-o ligă a hipercar-urilor și a mașinilor de performanță dezvoltate în general pentru competițiile de circuit, nu pentru șosea.
1914 cai putere și performanțe de Bugatti Chiron
Noul Rimac C_Two - un nume care evită confuziile create de primul model al companiei croate - este motorizat de 4 motoare electrice care dezvoltă împreună un vârf de nu mai puțin de 1914 CP și un cuplu maxim monstruos: 2300 Nm. În aceste condiții, sprintul 0-100 km/h are loc în doar 1.85 secunde, iar accelerația 0-300 km/h este bifată în 11.8 secunde.
Conform constructorului croat, noul C_Two este capabil să atingă o viteză maximă de 412 km/h, un record absolut pentru o mașină electrică. Pentru a reuși aceste performanțe, Rimac a lucrat îndeaproape cu Pirelli la dezvoltarea unor anvelope dezvoltate special pentru model croat.Apropo de sistemul de propulsie electric, Rimac nu a neglijat nici caracteristicile clasice ale unui astfel de model. Aflăm, astfel, că Rimac C_Two are capacitatea de a rula 650 de kilometri cu un singur "plin" de baterii. Acest lucru are la bază două elemente deloc de neglijat: pe de o parte o capacitate foarte mare a bateriilor (120 kWh), pe de altă parte o masă proprie foarte scăzută datorată utilizării extensive a fibrei de carbon în "corpul mașinii". Vorbim de un structură monococă din fibră de carbon cu un plafon și cu o caroserie construite din același material. Singura "excepție" la nivel de materiale este structura de rezistență, acolo unde croații au utilizat aliaj din aluminiu pentru a putea controla cât mai bine zonele de deformare controlată în caz de accident.
Un alt aspect interesant al sistemului de propulsie construit de la A la Z de Rimac este cel legat de constanța performanțelor. Astfel, dacă mașinile electrice clasice reușesc performanțe de top pentru un timp limitat până când sistemul intră în modul de conservare a energiei din baterii, Rimac C_Two este capabil să realizeze două tururi pe circuitul Nordschleife din Nurburgring (circa 44 de kilometri) în ritm susținut. Acest lucru se întâmplă datorită faptul că managementul termic al sistemului de propulsie este răcit cu lichid și poate oferi astfel performanțe de top.
Autonomie de nivel 4
La nivel tehnologic, Rimac C_Two se laudă cu un nivel de rulare autonomă 4 din 5, o performanță inexistentă pe mașinile de serie produse în Europa. Evident, hipercarul croat nu poate să-și și exercite capacitățile autonome de rulare din cauza legislației europene, însă croații susțin că mașina așteaptă oricând relaxarea regulamentelor pentru a putea rula autonom fără să fie nevoie de atenția șoferului pentru asta.
150 de exemplare, în jur de două milioane de euro
În ceea ce privește prețul de achiziție, Rimac nu scoate niciun cuvânt.
Știm doar că producătorul croat va construi 150 de exemplare ale lui C_Two. Însă, în contextul în care fiecare exemplar al modelului anterior a costat în jur de un milion de euro, este foarte posibil ca viitorii clienți ai lui C_Two să fie nevoiți să scoată din buzunar sume care se învârt între 1.5 și două milioane de euro.
:))
nu stiu de ce, dar am impresia ca odata cu electrificarea s-a cam spart monopolul marilor producatori pe tehnologie, iar rimac demonstreaza asta, prevad o explozie de mici producatori, ceva asemanator cu ce se petrece pe piata mobilelor, pe langa cativa mari care acopera grosul vanzarilor vor mai exista alti zeci (probabil chinezi) care vor ciuguli si ei din tort. tipii aia de la toyota cam aveau dreptate, pe producatorii traditionali ai asteapta timpuri grele.
sa-mi mai spuna cineva ca n-a fost sugrumat in mod intentionat acest domeniu de-a lungul ultimilor 100 ani.
Nu cred ca se va sparge monopolul marilor fabricanti. Dintotdeauna au existat pe langa marile grupuri si cativa fabricanti de masini in serii limitate. In general ei se concentreaza pe supercaruri pentru ca acolo marjele de profit sunt mari si pot sustine un business din cateva bucati vandute anual.
Problemele apar cand vrei sa intri in piata de volum, si acolo Tesla ne demonstreaza cat de greu este sa faci un produs in volume mari si sa obtii si profit.