Hennessey Venom GT a atins 427.6 km/h, fiind la un pas de recordul lui Veyron Super Sport

de Sebastian Toma
Miercuri, 03.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Americanii de la Hennessey Performance au reuşit să atingă viteza de 427.6 km/h cu un Venom GT de 1.217 CP, obţinând a doua poziţie în clasamentul celor mai rapide maşini de serie din lume.

Hennessey Venom GT a devenit cea mai rapidă maşină de producţie din lume la nivel teoretic, reuşind să atingă 427.6 km/h. Din păcate, titlul îi aparţine modelului american doar la nivel teoretic, deoarece un Bugatti Veyron Super Sport a reuşit să atingă 431 km/h odată ce i-a fost înlăturat limitatorul cu care este echipat din fabrică. Spre deosebire de Veyron, cei de la Hennessey vând modelul Venom GT, un Lotus Exige modificat la extrem, fără niciun fel de limitator de viteză. Însă, reprezentanţii Guinness World Records nu sunt de acord cu rezultatul producătorului american, susţinând că Venom GT trebuie să treacă de pragul de 431.072 km/h pentru a-l surclasa pe Bugatti Veyron Super Sport.

Hennessey Venom GT este bazat pe Lotus Exige şi este echipat cu un motor V8 twin-turbo de 6.2 litri, care furnizează 1.217 CP şi 1.564 Nm. Propulsorul este cuplat unei transmisii manuale cu şase trepte şi livrează puterea roţilor din spate. Acceleraţia 0-100 km/h este realizată în 2.5 secunde, sprint-ul 0-200 km/h este realizat în 7.96 secunde. Pentru a accelera de la 0 la 300 km/h, Hennessey Venom GT are nevoie de numai 13.5 secunde.

Masa modelului de 950.000 de dolari este de 1.220 kilograme, graţie materialelor uşoare folosite la construcţia sa.

Urmareste Automarket
John Hennessey, CEO-ul companiei cu acelaşi nume, promite să facă o altă tentativă de a depăşi recordul lui Bugatti Veyron Super Sport. Problema principală este găsirea unei piste suficient de lungi pentru a permite această tentativă de doborâre a recordului. Realizarea care face subiectul acestei ştiri a fost obţinută pe o pistă din California deţinută de marina americană.

Via Jalopnik

Comentarii (10)

  • oare de ce nu se construieste un V10 de 10L(litri)quad-turbo de 2000hp......si se pune pe o masina usoara de acest gen.......
    ar fi posibil si viteze de 500-550km/h........
    mi se par penibile recordurile astea....diferenta intre 427km/h si 431km/h e de doar 4-5km/h
    as dori un record de peste 500km/h........atunci ar fi ceva........
    14 19
  • @tzenu_bmw
    Aproape ca am facut cancer cerebral de la cata prostie emana comentariul tau. Acum vreo 4 ani cand ai inceput sa te dai cu parerea pe aici am zis ca esti vre-un copil de 12 ani. Problema e ca pana si in bazele acestei premise, ar fi trebuit sa ai vreo 16 acum. Si un copil de 16 ani cu ceva cultura auto si pasiune poate emite niste opinii pertinente. Asa ca nu pot sa suspectez decat o lipsa crasa a acestora impreuna cu deficiente serioase de rationament si logica elementara.
    15 7
  • @tzenu_bmw
    Daca mergeai la orele de matematica din generala si liceu, aflai acolo cum arata o functie exponentiala. Rezistenta la inaintare datorata vantului creste cu puterea a doua. Puterea necesara invingerii acestei rezistente creste cu puterea a 3-a. (asta la o masina cu profil aerodinamic identic).

    Deci da, are si matematica rolul ei in viata, si anume, ca nu te faci de C***T pe oriunde.
    16 1
  • @@tzenu_bmw......ma faci(chiar)sa rad:))
    ai grija cu canceru cerebral......nu-ti doresc asa ceva
    7 16
  • @tzenu_bmw

    Initial motorul de pe veyron dezvolta undeva la 2000 cp(daca nu ma insel),dar le-a topit burlanele de la standul acela,de la caldura degajata de la motor.Vezi dragsterele de la americani,care scot xxxx cp si scot flacari pe evacuare,crezi ca ar fi normal ca la un semafor,sa stai in spatele unei masini si aceasta sa arunce flacari de 1-2 m pe masina ta?
    La faza cu 500-550 km/h suna de parca ai fi un copil,tu iti dai seama ce cauciucuri,aerodinamica iti trebuie la masina?nu mai spun ca deja de la 200 km/h in sus drumul incepe sa para din ce in ce mai ingust?
    14 3
  • @yok......la faza cu cauciucurile frane aerodinamica......u crezi ca nu sa facut progrese de la Veyron incoace?????au trecut 10 ani de zile
    tehnologie avansata exista.....si continua sa avanseze......
    problema mea era alta...........pt. mine progres(in privinta vitezei maxime) este un 50-60km/h in plus fata de cea mai rapida masina de serie.......cum am precizat mai sus.....diferenta dintre Veyron si acest 'Lotus' e de doar 3km... insesizabili la viteze de 400+
    5 10
  • Singurul lucru ce s-a facut de la veyron incoace,este costul mai scazut la tehnologiile folosite.Tehnologia de pe veyron nu este foarte diferita de cea de pe venom,frane ceramice,motoare supraalimentate,tot felul de sisteme de siguranta.Aerodinamica trebuie sa fie precisa,ca daca nu,pe la 450km/h incepi sa decolezi .Progresele costa bani,dar in aceste timpuri banu' este peste progres/inovatie.de aceea o masina ca Veyronu nu o sa apara prea curand.
    4 3
  • punctul 1masinile astea nu sunt de serie 2 toate sunt produse 3nu bugatti este edetinaorul recordului Rudolf Caracciola's record of 432.7 km/h (268 mph) over the flying kilometre on 28 January 1938
    3 6
  • Record Rudolf Caracciola de 432.7 kilometri pe oră (268 mph) pe kilometru la 28 ianuarie 1938, rămâne în continuare cea mai mare viteză cronometrata vreodata oficial pe un drum public
    3 7
  • inexorabil
    Si, totusi, Oldsmobile Aerotech a atins in 1987 448 km/h, conform editiei italiene a Wikipediei. Dar cred ca nu se pune, fiind vorba de GM, care probabil se traduce in mintea multora ca Great Mistake.
    6 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru