Hamilton a câştigat Marele Premiu al Canadei!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Strategia adoptată de McLaren de a începe cursa de pe circuitul Gilles Villeneuve cu pneuri supersoft s-a dovedit în cele din urmă câştigătoare în fata rivalilor de la Red Bull, care s-au confruntat cu numeroase probleme de uzură a cauciucurilor.
La capătul unor dueluri spectaculoase cu Sebastian Vettel şi, mai ales, cu Fernando Alonso, Lewis Hamilton a trecut primul linia de sosire şi şi-a trecut în cont a doua victorie consecutivă în acest sezon şi al treilea succes consecutiv la Montreal, preluand conducerea şi în clasamentul general.
McLaren a demonstrat că a devenit principala ameninţare pentru Red Bull în cursa pentru titlu, mai ales ca Jenson Button a completat dubla britanicilor la Montreal. Ultima poziţie a podiumului a fost ocupată de Fernando Alonso, care a arătat de asemenea ca Ferrari este pe o pantă ascendentă.
În cele din urmă, Vettel şi Mark Webber au fost nevoiţi să se mulţumească cu locurile 4 şi 5, performanta celor doi fiind afectată decisiv de strategia utilizată în privinţa pneurilor.
În plus, Webber a fost bulversat şi de penalizarea de 5 poziţii pe grila de start, care a reuşit să termine cursa în faţa lui Nico Rosberg (Mercedes GP) şi Robert Kubica (Renault), ultimul reuşind să stabilească şi cel mai bun timp în cursă. Clasamentul a fost completat de Sebastian Buemi (Toro Rosso), Vitantonio Liuzzi şi Adrian Sutil (ambii Force India), toţi cei trei depăşindu-l pe Michael Schumacher spre finalul cursei.
Felipe Massa (Ferrari) a terminat doar pe locul 15 în urma unui incident cu Liuzzi chiar în startul cursei şi a unui duel cu Schumacher spre final, când a suferit daune la aripa fata.
FILMUL CURSEI WEBBER, MARELE CÂŞTIGĂTOR AL STARTULUI
Hamilton a avut un start bun şi s-a menţinut pe prima poziţie a clasamentului, urmat indeaprope de Vettel. Alonso a încercat să se infiltreze pe lângă Vettel în primul viraj, însă pilotul echipei Red Bull a închis bine unghiul de atac şi şi-a menţinut poziţia.
Plutonul a fost completat de Button, în timp ce în spatele său Liuzzi şi Massa s-au acroşat în primele două viraje şi au fost nevoiţi să intre la boxe pentru a remedia defecţiunile. Retrogradat cu 5 poziţii pe grila de start după ce a schimbat cutia de viteze, Webber a profitat la maxim de incident şi a urcat pe locul 5, iar în turul 5 l-a depăşit pe Button după un duel spectaculos desfăşurat pe mai multe tururi.
DUELURI SPECTACULOASE LA VÂRF
După numai două tururi, australianul l-a ajuns din urmă pe Alonso şi l-a depăşit pe spaniol cu uşurinţă la capătul unei linii drepte.
Duelul dintre cei doi a coincis cu confruntarea dintre Hamilton şi Vettel pentru prima poziţie. Având la dispoziţie un monopost vizibil mai rapid, Vettel a încercat să îl depăşească pe Hamilton, însă pilotul echipei McLaren a reuşit să închidă bine unghiurile de atac ale rivalului sau.
Britanicul a rămas lider până în turul 7, când a intrat la boxe simultan cu Alonso, amândoi renunţând la pneurile supersoft în favoarea celor medium. Mecanicii Ferrari au efectuat schimbul de pneuri într-un timp mai scurt, astfel ca Alonso a recuperat diferenţa faţă de Hamilton, iar foştii echipieri ai echipei McLaren au rulat roată la roată pe linia boxelor. În cele din urmă, Alonso a avut câştig de cauza datorită poziţiei sale mai bune pe circuit şi l-a depăşit pe Hamilton.
Cei mai mulţi piloţi din top 10 au început cursa pe pneuri supersoft şi au intrat la boxe în primele 7-9 tururi, iar acest lucru le-a permis lui Vettel şi Webber să se poziţioneze pe primele două locuri ale clasamentului. Cei doi au intrat însă la boxe în tururile 14 şi, respectiv, 13, ieşind în aceeaşi ordine pe traseu, însă în spatele lui Hamilton, Alonso şi Button. Sarabanda opririlor la boxe a creat pentru câteva tururi un lider surpriză în persoana lui Buemi, care a intrat la boxe în turul 15.
Chiar înainte de acest eveniment, Hamilton l-a depăşit pe Alonso pe linia dreaptă premergătoare liniei de start-sosire şi a revenit astfel în fruntea clasamentului în turul 16, în faţa lui Alonso, Button, Vettel şi Webber. În spatele lor a rulat Kubica, care nu a reuşit să treacă de Schumacher în momentul în care germanul a revenit de la boxe, iar cei doi au tăiat o şicană prin iarbă. Ulterior, septuplul campion mondial a revenit la boxe şi a coborât până pe locul 12, în spatele lui Sutil, Buemi, Rosberg, Hulkenberg şi Alguersuari.
PARIUL RISCANT LA LUI WEBBER PE PNEURI MEDIUM
Următoarele 10 tururi au fost animate doar de un duel între Kubica şi Sutil la finalul căruia germanul l-a depăşit pe poonez, însă incidentul dintre cei doi va analizat după cursă după ce pilotul Renault a virat brusc spre stânga pentru a intra la boxe, trecând razant prin faţa rivalului său.
A doua serie de intrări la boxe a fost demarată de Hamilton în turul 26, urmat de Button şi Vettel (turul 27) şi Alonso (turul 28). Aceştia şi-au menţinut poziţiile premergătoare pitstopului, însă Webber a devenit lider pentru că a amânat al doilea schimb de pneuri. Australianul şi-a sporit avansul faţă de Hamilton şi rivalii săi cu aproximativ o secundă pe tur, în încercarea de a obţine o poziţie cât mai bună după trecerea pe pneurile supersoft.
Totuşi, pneurile sale au început să cedeze în turul 40, moment din care Hamilton a redus progresiv diferenţa până în turul 50, când pilotul McLaren l-a depăşit pe Webber pe linia de start-sosire şi a preluat conducerea cursei.
Presat din spate şi de de Alonso, australianul a intrat la boxe în turul 51 şi s-a echipat cu pneuri supersoft, permiţându-i spaniolului să urce pe locul 2, în faţa lui Button şi Vettel.Webber a revenit pe traseu pe locul 5, chiar în spatele coechipierului său, dar în faţa lui Rosberg, Schumacher, Buemi şi Hulkenberg.
În spatele plutonului, Massa l-a depăşit pe Sutil pentru locul 11 la capătul unui duel întins pe parcursul ultimelor zece tururi, însă cursa brazilianului a fost ruinată de incidentul de la start cu Liuzzi.
În turul 56, Button l-a depăşit pe Alonso şi a urcat pe locul 2, profitând de faptul că spaniolul rula pe o traiectorie mai puţin ideală după ce a fost nevoit să depăşească un pilot întârziat.
Între timp, Buemi a reuşit în turul 61 cea mai importantă depăşire din scurta sa carieră în Formula 1, câştigând duelul cu Schumacher pentru locul 8 în ciuda competitivităţii reduse a monopostului Toro Rosso comparativ cu Mercedes GP.
Calvarul septuplului campion mondial nu s-a încheiat însă aici, el fiind atacat în turul 54 şi de fostul său coechipier de la Ferari, Felipe Massa. Brazilianul a încercat să-l depăşească pe exteriorul ultimului viraj, însă Schumacher i-a blocat calea şi, neavând loc să rămână pe circuit, cei doi s-au acroşat. Massa şi-a deteriorat aripa fata şi a fost nevoit să intre la boxe, ratând orice şansă să termine în puncte.
Nici finalul cursei nu a fost lipsit de spectacol, Schumacher fiind depasit de ambii piloti ai echipei Force India si retrogradand astfel pe locul 11, ratand ocazia de a se clasa in puncte.
Unul dintre cei mai ghinionişti piloţi în acest weekend a fost Petrov, care a primit doua penalizări de tip drive-through pentru anticiparea startului şi pentru un incident în care a fost implicat în primul tur cu Pedro de la Rosa. Marele Premiu al Canadei a consemnat x abandonuri, trecute în dreptul lui Kobayashi (BMW-Sauber), Senna (Hispania Racing), de la Rosa (BMW-Sauber), Trulli (Lotus) si Glock (Virgin). Cel mai rapid tur în cursa a fost realizat de Kubica, pilotul echipei Renault fiind cronometrat cu 1:16.972 în turul 67.
btw frumoasa cursa
Pana la prima schimbare de pneuri era in pas cu Locul 1, care atunci era Webber. Defapt era cu .300 sutimi mai rapid decat el.
Astia sunt atat de ridicoli incat merita trimisi sa comenteze lupte de cocosi in Taiwan.
Bravo Alonso.
Felicitari fanilor lui masa! Ramaneti mai departe fanii lui.
frumoasa cursa , bravo primilor veniti
bv celor 2 de la mclaren si lui alonso care a rezistat pana la final
hai mclaren-campiona formulei 1 :)
Felicitari si lui Alonso pt podium si pentru ca a aratat ca poate tine piept celor de la Red Bull cu o masina inferioara.
Din pacate nu am reusit sa vad cursa...sunt blocat in Gara de Nord si internetul mobil m-a ajutat foarte putin:(...sper sa gasesc un live text destul de bun ca sa vad tot ce s-a intamplat...
Felicitari si tie :D
P.S. Fan Ferrari!! Massa e un fel de Barichello si e secundul perfect la o echipa dasta a si ales ferarri sa prelungeasca contractul, ca Alonso sa stea linistit.Oricum tot respectul pt Alonso si se vede ca e foarte motivat.
Dupa cum am spus nu am vazut cursa, dar il stiu de ani de zile ...
De data asta nu te jignesc, ci doar o sa te informez ca el e fan Mclaren, iar eu sunt fan Alonso...
I-am transmis felicitari pt ca el, de obicei, are mult mai multe voturi negative...
Cat despre calitatea de comentator a lui Alexandrescu sunt de partea ta
Pentru un septuplu campion ar fi trebuit sa poata mai mult...
In Indy cu tine sau DTM,caci acolo se permit acrosajele!!!!!!
Un sportiv pe cat de mare e atat de nesportiv!!!
Ma bucur ptr cei de la Ferrari,ca au reusit sa intoarca pagina,sper sa nu fie performanta lor asem,ene lui Kobayashi din Turcia si sa ii tina!!!!!
Imperial McLaren azi!!!!!
Lewis si Jenson sunt 2 mari campioni ce merita sa fie la Mclaren!!Sunt numai 6 pct intre Lewis si Mark:)
Va fi un campionat fff interesant pana la sfarsit!!!
Spun inca o data,ar trebui schimbata regula la pneuri,in sensul ca pilotul ar trebui sa aleaga cu ce pneuri sa plece in cursa!!!!!!Asta am spus dinaintea campionatului!!!se pare ca aveam dreptate!!!
ba da1
NU STIU CUM S-AU SIMTIT ALTII:))
Cat despre Miki si Viki.....doi terminati...comenteaza reluarile (Webber il depaseste pe Button ,n-au zis nimicsi la reluare incepe si Miki sa tipe "avem un nou lider") , insa sunt la punct cu ultimele barfe(Button si-a parasit logodnica , etc). Sunt doua persoane care trebuiau batute din clasa a 5-a , cand au inceput sa faca "comentarii" pentru Fefeleaga.
de asta nu ma mai uit pe tvr,indiferent care ar fi castigul vizual!!!
iii prefer pe cei de la BBC sau chiar pe cei de la RAI(apropo,fanii Ferrari,ar trebui sa caute acest stream)!!!! de ce sa mi se intoarca stomacul pe dos cand ii aud pe acesti 2 bufoni comentand!!Mai bine ii ascult de Brundle,Legard,Coulthard,Ediie Jordan,etc!!!!!!
Felicitari Lewis pt victorie, multumim Jenson pentru ca esti un adevarat gentleman (bucuria lui din final si felicitarile sincere adresate lui Lewis arata din plin acest lucru), felicitari McLaren pentru recuperarea atat de rapida a diferentei fata de Red Bull.
Chiar daca sunt fan McLaren, si am fost atent la cele doua sageti argintii, nu pot sa nu remarc doua aspecte:
1. cursa incredibila reusita de Fernando Alonso. Cu o masina mult inferioara McLaren si Red Bull, a reusit sa fie la un pas de o victorie extraordinara. Felicitari Fernando!
2. prestatia din ce in e mai "trista" a septuplului campion mondial Michael Shumacher. Din pacate intoarcerea acestuia in formula 1 tinde sa devina un fiasco total. Pacat!
@Cryrus : cauta fimuletul in care Mercedes GP sustine echipa Germaniei la CM din Africa de Sud. O sa vezi ca zicea Shumacher ceva de televizoare in monopost :))
@ctlnmihai : sa inteleg ca ai desfacut sticla dupa victoria asta??
On-Topic : dezamagit de RedBull din cauza strategiei. Au reusit sa mentina (si chiar sa impuna) ritmul insa strategia i-a "propulsat" pe 4 si 5. Eh...asta este.....data viitoare :)
Alonso "s-a duelat" cu monopostul ala si a scos un loc 3. O cursa buna pentru el si interesanta in general. Se pare ca nu avem nevoie de ploaie si SC pentru curse interesante. Si nu in ultimul rand , Felicitari McLaren . Victoria asta chiar ati meritat-o.Nici Kubica nu s-a miscat rau, insa manevra pe ca i-a aplicat-o lui Sutil (parca) o sa-l coste .
Cam atat. O seara buna.
La cate comentarii negative s-au dat la adresa lor cred ca asta a fost "ce mai reusita" prestatie ...ma bucur ca nu i-am auzit.
Si poate data viitoare o sa trimitem cateva mailuri pe adresa TVR-ului caci risca sa isi pierda audienta cu asa comentatori
Button-solid si rapid; ambele masini McLaren au profitat de configuratia circuitului si au scos maximum posibil
Alonso-ritm f. bun de cursa, strategie bine gandita, s-ar fi putut implica in lupta pt. victorie(Ferrari au fost rapizi aici, dupa cum o demonstreaza si timpii lui Massa)
Vettel-inceput bun, dar strategia i-a compromis sansele la victorie(sau macar podium)
Webber-strategie slaba, dar destule puncte adunate
Fiind un circuit unde aerodinamica e pe planul secund, RBR nu au mai avut avantajul de pana acum
Mentiune:Schumacher a facut o cursa excelenta pana la incidentul cu Kubica si ar fi intrat probabil in top 5, spre final anvelopele i s-au degradat aproape complet si a fost depasit de Buemi si Liuzizi sub privirea mustratoare a lui Mickey Mouse care din nou n-a inteles nimic din cursa desi se lauda ca e abonat Autosport si Autosprint...
P.S.-La Valencia va fi din nou o lupta echilibrata intre RBR si McLaren(poate si Ferrari), apoi urmeaza circuite clasice ce vor favoriza RBR...
Dar mai ales lui Alonso.
Oare cat de idiot poti sa fii sa il mai tii pe Massa la echipa?
Cat despre cei 2 de la TVR sunt de toata rusinea!!!
Vrei sa sti de ce te-ai umflat? Datorita gandirii pe care o ai. Detaseaza-te de conditia ta, reciteste inca odata ce am scris, si o sa-ti dai seama de fapt care era pontul... Nota bene: sa nu-mi ceri sa-ti explic ca al gradinita...
Pentru mine a fost un exercitiu interesant de a verifica inchistarea si incrancenarea romanilor.
Mult succes tuturor in continuare.
P.S. A fost un MP interesant, de data asta cu o doza buna de spectacol.
Grow up si uitati-va pe alte canale care transmit F1.
Nu veti pierde nimic!