Chiar dacă prioritatea pe termen scurt este realizarea Autostrăzii Sibiu - Piteşti, documentul menţionează şi alte autostrăzi importante care sunt temporar finalizate sau care pentru moment sunt doar în stadiu de planificare.
Astfel, autorităţile îşi propun ca în următorii 20 de ani să finalizeze integral Autostrada A1 şi Autostrada A3, în special segmentul Comarnic - Braşov, însă fără să facă o referire explicită la tronsonul Ploieşti - Comarnic.
Pe de altă parte, aurtoritatile consideră că şi Autostrada Piteşti - Craiova reprezintă o prioritate, mai ales că va ajuta Ford să-şi exporte mai uşor maşinile produse în ţara noastră."Alte două regiuni mai puţin dezvoltate în comparaţie cu celelalte sunt Sud şi Sud-Vest, care pot beneficia de îmbunătăţirea infrastructurii rutiere prin construirea Autostrăzii Piteşti-Craiova.
Tronsoanele Constanţa-Bucureşti şi Bucureşti-Piteşti creează deja o legătură care poate fi continuată cu autostrada Piteşti-Craiova, unde circa 1 milion de persoane ce locuiesc la aproximativ 1 oră de Craiova ar putea beneficia de pe urma acestui traseu direct conectat cu Bucureştiul", precizează Guvernul în document.În plus, guvernul admite că trebuie să dezvolte transportul rutier şi pe ruta Bucureşti - Moldova, pentru a conecta astfel oraşe mari precum Iaşi, Bacău, Vaslui sau Suceava.
Nu în ultimul rând, Guvernul vrea să finalizeze şi şoseaua Transalpina. "Un alt proiect important cu impact asupra creşterii atractivităţii turistice a teritoriului constă în finalizarea şoselei Transalpina (DN 67C – comună Voineasa)", mai precizează guvernul în document.
Via Ministerul Dezvoltării Regionale (PDF)
doar idioti au condus ministerul transporturilor!
CNADNR la DNA...
Bla-bla...
Etcetera.