În cazul Porsche, vorbim despre o versiune plug-in hybrid a lui Cayenne S, care va purta titulatura E-Hybrid. Aceasta preia sistemul de propulsie al lui Panamera S E-Hybrid, adică un motor V6 de 320 CP şi 3.0 litri, acompaniat de un motor electric de 95 CP şi de un acumulator litiu-ion de 94 kWh.
Pentru moment, nu există informaţii privind autonomia sau consumul mediu al versiunii respective, însă versiunea S E-Hybrid a lui Panamera se mândreşte cu un consum mixt de 3.1 litri la sută. Audi A3 e-tron este primul model din cele patru lansări ale mărcii despre care există informaţii tehnice. Acesta va avea un propulsor1.4 TFSI de 150 CP şi un motor electric de 102 CP. Specificaţiile detaliate ale modelului vor fi dezvăluite abia la lansarea pe piaţă a acestei versiuni. Acelaşi sistem de propulsie este aşteptat să debuteze şi în gama Volkswagen. Reprezentanţii publicaţiei americane estimează că Passat TwinDrive va primi o versiune mai puternică a motorului electric, pentru a compensa masa suplimentară a berlinei de clasă medie în comparaţie cu compacta de la care preia sistemul de propulsie.Via MotorTrend
China refuza sau blocheaza exportul lor si cere producatorilor sa se mute in China.
VW a aceptat aceasta propunere si viitorele masini electrice sau hibride vor avea elemetele principale fabricate in China.
China deja face probleme pt Japonezi in privinta exportului de metale rare necesare industriei lor.
Dar in acelasi timp sa inceput minarea lor in US.
2. problema hidrogenului nu este dezvoltarea motoarelor cu functionare pe H2. Problemele majore sunt (daca nu neaparat de productie) transportul si stocarea unui gaz care iti "fuge" prin orice material rezonabil dpdv financiar.
3. destul de explicabila prezenta majoritara a tehnologiei catre Audi. Preturile mai ridicate ale modelelor marcii ar justifica niste preturi si mai ridicate ale viitorilor hibrizi Audi