Concernul Volkswagen are o prezenţă puternică în Spania, unde are aproximativ 22.000 de angajaţi împărţiţi în diferite divizii. Doar pe piaţa respectivă, Grupul Volkswagen a livrat 216.250 de unităţi în 2014, dintre care peste 200.000 au fost vehicule de pasageri. La fiecare patru maşini nou înmatriculate în Spania în 2014, una provenea din concernul Volkswagen. Pe partea industrială, concernul german a fabricat un total de 748.000 de unităţi în Spania în 2014, cu 13.1% mai multe decât în anul precedent, iar Volkswagen Group a produs unu din fiecare trei vehicule construite în Spania anul trecut.
Volkswagen Group este cel mai mare producător de automobile din Europa şi a livrat peste 10 milioane de vehicule la nivel global în 2014, cu patru ani înainte de ţinta iniţială.
Printre planurile de viitor ale concernului se numără mutarea producţiei lui Audi A1 din Belgia în Spania, în timp ce uzina belgiană va primi un model complet nou, încă nespecificat. Prin mutarea producţiei de A1 în fabrica din Martorell, cei de la Audi şi de la Volkswagen ar obţine economii de scară prin utilizarea unei singure fabrici pentru mai multe modele care împart o singură platformă, în timp ce ramura spaniolă a concernului ar beneficia de un grad mai mare de ocupare al uzinelor.Via Automotive News (înreg.) | Volkswagen Group
Da, dupa ce au inregistrat pierderi o perioada destul de lunga.
Dupa cum scrie in articol investitiile vor merge si la uzinele care produc Volkswagen. Deci, decizia nu se explica strict prin cresterea inregistrata de SEAT. Uita-te cat de bine este situata Spania din punct de vedere geografic, vezi ca are deschidere atat la Mediterana cat si la Atlantic, tine cont si de faptul ca transportul maritin ramane printre cele mai ieftine din lume si poate ai sa intelegi adevarata ratiune a acestei investitii.