Grupul PSA Peugeot-Citroen, care include și mărcile Opel și DS, a comercializat anul trecut 3.9 milioane de mașini, dintre care circa 80% pe piața europeană.
CEO-ul Carlos Tavarez are însă ambiția de a transforma Grupul PSA într-un rival pentru marii constructori precum Grupul Volkswagen sau Alianța Renault-Nissan, iar în acest sens intenționează să extinde vânzările în special pe piețele din Statele Unite și China.
Pentru a-și îndeplini însă mai ușor obiectivele, Tavarez intenționează să inițieze o serie de discuții pentru realizarea unor parteneriate cu constructori care beneficiază deja de popularitate pe piața nord-americană.
Primul pe listă este Fiat-Chrysler, în special datorită brandului Jeep, care se bucură de un succes major, însă printre alte opțiuni sunt și General Motors și Jaguar Land Rover, în condițiile în care ultimul se confruntă cu numeroase probleme financiare. Purtătorii de cuvânt ai celor de la Fiat-Chrysler și Jaguar Land Rover au refuzat să comenteze speculațiile, în timp ce oficialii General Motors nu au fost disponibili.
În ultima perioadă, marii constructorii auto au început să lase deoparte rivalitatea din trecut și se alieze pentru a reduce costurile.
Cele mai recente exemple sunt alianțele formate între Grupul Volkswagen și Ford, respectiv Grupul BMW și Daimler.Potrivit agenției de presă Bloomberg, PSA are rezerve cash sau echivalent cash de circa 10 miliarde de euro, iar o parte din această rezervă ar putea fi folosită pentru stabilirea unor parteneriate.
Via Bloomberg
Dar, ȋn fond și la urma urmei, de ce nu? OK, am ȋnțeles, mirajul chinezesc, dar piața (nord)americană atrage și ea ca pe urs mierea. Mai ales că ȋncă mi se pare cea mai matură din lume, cu cel mai sporit grad de cultură auto.
Obiectiv vorbind, cred că alianța cea mai potrivită ar fi cu…”GM”. Și, Doamne, ce-aș mai râde…Ar ȋnsemna ca Opel să graviteze din nou ȋn jurul yankeilor, de data asta cu alt statut. Franțujii ar țopăi de bucurie, deoarece ar beneficia de experiența ciracilor Măriucăi pe plan electric, “uitând” că și-au luat ditamai țeapa (faza cu emisiile) tocmai de la noii (vechii) parteneri, atunci, la scurt timp după finalizarea tranzacției Opel.
Eh, azi pupi, mâine scuipi, poimâine iarăși pupi și tot așa. Ca-n tenisul politic. Prostituție pe tot frontul, dar na acuma, s-o lăsăm naibii de etică, că (pardon de cacofonie!) Zeus Profitus este prea mare, prea suveran, prea dulce…