Ecologiştii vor un nou ciclu de testare
Organismul european concentrat pe protecţia mediului solicită Uniunii Europene să schimbe regulile de testare până în 2017, deoarece actuala metodă, ciclul standard NEDC, nu reflectă stilurile de condus ale oamenilor obişnuiţi şi le permite producătorilor să exploateze anumite portiţe deschise pentru a îmbunătăţi rezultatele. Subiectul vizat de organismul de lobby din Belgia este în vizorul lumii după ce Hyundai şi Kia au primit o amendă record pentru declararea unui consum mai mic pentru maşinile lor vândute în SUA în ultimii doi ani, iar toţi europenii se îndreaptă spre autovehiculele care să le asigure un consum de carburant cât mai scăzut. Actualul ciclu european standard de testare al consumului de carburant a fost introdus în 1996 special pentru a aduce rezultate comparabile între diferitele tipuri de vehicule disponibile pe piaţa de pe bătrânul continent, indiferent de factorii care au o diferenţă mare asupra eficienţei unui autovehicul în viaţa reală.
Greg Archer, purtătorul de cuvânt al organismului belgian, spune că exact aceleaşi diferenţe aduc un consum mai mare în viaţa reală faţă de valorile declarate de constructori.Cum măsluiesc producătorii consumul oficial
Printre trucurile folosite de unii constructori de automobile pentru a obţine o valoare cât mai bună a consumului de carburant se numără deconectarea alternatorului, oprirea tuturor consumatorilor auxiliari (aer condiţionat, radio, lumini, etc.), folosirea treptelor de viteze superioare în situaţia în care acestea nu ar fi neapărat necesare pentru a face motorul să ruleze la o turaţie mai redusă, ungererea atentă a unor componente care nu sunt unse în mod normal şi folosirea altor uleiuri faţă de maşinile standard şi chiar lipirea de bandă adezivă peste micile spaţii ale caroseriei pentru a îmbunătăţi coeficientul aerodinamic. Organismul european care a realizat acest studiu susţine că producătorii împing plăcuţele de frână în etrieri pentru a reduce rezistenţa la rulare a acestora, modifică unghiurile şi aliniamentul roţilor pentru a reduce rezistenţa la rulare, umflă pneurile la o presiune superioară celei recomandate, echipează vehiculul cu pneuri speciale cu rezistenţă la rulare mai scăzută şi chiar profită de toleranţele specifice ale testelor pentru a putea modifica ulterior rezultatele.Şapte mituri false despre cum să reduci consumul maşinii tale
Cea mai mare abatere constatată în 2013 între consumul declarat şi cel real a fost la Mercedes-Benz
Mercedes-Benz, divizia premium a concernului Daimler, a avut cea mai mare abatere constatată de la valoarea de consum anunţată conform ciclului NEDC, arată studiul asociaţiei Transport&Environment. Diferenţa a fost de aproape 40% faţă de valoarea anunţată în urma testării în ciclul european. Pe următoarele poziţii ale clasamentului au fost BMW şi Ford.
Abatarea medie în industrie este de 30%, adică un consum cu până la 30% mai mare în viaţa reală faţă de valorile NEDC. Sub medie s-au clasat concernele GM, Volkswagen, Renault, Fiat, PSA şi Toyota.Motoarele mici au cea mai mare abatere la consumul real faţă de cel declarativ
Studiul realizat de ICCT arată că motoarele cu cilindree mică, de până la un litru inclusiv, au cea mai mare diferenţă între valorile declarate la ciclul NEDC şi valorile din viaţa reală. Cele mai ”oneste” motorizări sunt cele de peste 5.0 litri, care au o diferenţă aproape insignifiantă între valorile reale şi cele realizate la testul NEDC. În cazul motoarelor de sub un litru inclusiv, diferenţa de consum este de aproximativ 2 litri la sută, în medie, arată datele organizaţiei ecologiste ICCT. Valorile diferite de standard apar la aproape fiecare producător de automobile implicat în acest studiu, ne arată reprezentanţii organismului european, iar abaterea medie între valoarea declarată şi valoarea reală este în creştere, trag alarma cei de la ICCT.Via Bloomberg | Transport&Environment | ICCT
Au descoperit si astia roata de parca era cineva care nu stie ca astia in Europa manaresc la greu testele de consum
Ps Alta mare teapa luata de clienti este asa numitul curent downsize si renumitele motoare mici pe benzina turbo mai ales cel de 1.2tsi care consuma lejer 3l in plus in oras.
Oricum, consumul unei masini depinde de a nabii de multe motive, asa ca oricum e greu sa iti dai seama daca astia masluiesc, sau nu, rezultatul.
Dar ia sa-i provoc eu pe amicii mei @BMW si @Mafia (ce sa-i faci? ma mananca pielea, deci nu pot sa stau linistit): BMW 132 %, GM 129 %, Toyota 124 % (ar fi ridicol sa-l gratulam pe acela "ceva mai cinstit"; toti sunt "o apa si-un pamant", ca si politicienii, nu?). Media celor trei companii ar fi 128,3 %. Daca le conducem masinile, consecinta logica ar fi ca le umplem buzunarele cu 28,3 % mai mult decat ar fi admisibil. Minunat. Va dati seama ce vreau sa "insinuez" ? Pai ce rost ar mai avea sa ne bestelim vreodata intre noi din moment ce sustinem si chiar veneram aceiasi...hoţi.
O testare "corecta" nu se poate standardiza. Sunt atat de multi factori in discutie ca nu ai cum sa ii prinzi pe toti intr-o lege.
Utopiile astea, de om un pic batut in cap, despre cum calculatorul de bord ar trebui sa arate exact cifra de pe pliantul producatorului ... poate ar fi bine sa se controleze un pic ecologistii astia. Masinile consuma benzina/motorina si POLUEAZA, iar activitatea ecologistilor ar trebui sa fie fortarea de masuri care sa reduca in mod real poluarea produsa de aceste masini, nu sa stea sa se scarpine in nas cand vad ca in realitate omul nu calca "bland" acceleratia ca la ciclul standard UE ... imbecili.
Ieri am i-am facut plinul si am bagat o sticluta de aditiv sa-i curat un pic valvele. Am turat-o de-am rupt-o pe autostrada si-n oras, 3000-4000 de ture iar a doua zi, dupa 100 km am facut din nou plinul. Culmea, a luat 7,5 la suta, exact cat zice in cartea masinii pentru extraurban. Stiu, conditiile au fost total diferite fata de condusul obisnuit, dar totusi, m-am asteptat cel putin la un 10L/100.
Daca producatorii trag de cifre in jos, ecologistii fac exact invers iar adevarul ar treebui sa fie undeva pe la mijloc. Oricum, e un vis frumos sa speri ca obtii consumul din carte in traffic real. Mai ales in Romania.
Atentie nu aduc nici un fel de jignire ciobanilor care is oameni de nota 10. Asa ca eu zic sa o lasati mai moale cu criticile si mai uitativa si la mediul in care ne invartim cu totii,noi romanii suntem specialisti in a critica si analiza cu amanuntul niste lucruri care ne depasesc...
Sa va pun un video poate va mai luminez, uite cum se achizitioneaza o masina premium in Germania,uite ce fel isi ridica acest om masina premium,ce miscari exacte si ce precizie...eu unul la sfarsitul filmuletului am zis " neamtul asta se sinucide" e nebun, zici ca masina asta e nevasta,o mangaie,o admira,o foloseste cu o precizie impecabila.
http://www.youtube.com/watch?v=9Zh-iLEkhBw&list=UUF3KOtA9oJWoRJhxm-_nlXg
http://www.youtube.com/watch?v=ILypwnIL7RI