Organizaţie ecologistă: "Constructorii auto măsluiesc testele de consum”

de Sebastian Toma
Vineri, 07.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În urma unui studiu realizat de o organizaţie ecologistă independentă, grupul de lobby Transport&Environment din Bruxelles susţine că Uniunea Europeană necesită un nou ciclu de testare al consumului de carburant. Diferenţa medie între consum şi realitate este de 31%, spun aceştia.

Esential 31 la sută este diferenţa medie la nivel de industrie între consumul declarat în urma testului NEDC şi valorile din viaţa reală.
8 la sută era diferenţa medie în 2001 între consumul declarat şi valorile reale.
500 de euro cheltuie şoferul mediu în plus pentru carburanţi din cauza acestei diferenţe.
Un grup de lobby din Bruxelles solicită Comisiei Europene schimbarea modalităţii de calcul a consumului de carburant pentru toate automobilele vândute în Europa. Grupul Transport&Environment (transporturi şi mediu) atrage atenţia asupra unui studiu realizat de ICCT (Consiliul Internaţional de Transport Ecologic) şi face o analiză a acestuia prin care arată cum reuşesc producătorii de automobile să obţină un consum declarat mult mai bun decât în realitate. Cei de la Transport&Environment arată şi care sunt trucurile prin producătorii care fac asta, diferenţa medie fiind de 31% în 2013, atrage atenţia organizaţia. Diferenţa este în creştere faţă de 2001, când media europeană era de opt procente. Din cauza acestei diferenţe, un şofer mediu cheltuie aproximativ 500 de euro în plus pe an pentru carburant pentru a acoperi ecartul. Raportul grupului de lobby a fost completat cu o analiză a diferenţei de consum între valorile declarative şi cele reale ale unor modele vândute pe piaţa din Europa, folosind valorile din ciclul NEDC şi valorile obţinute de şoferii şi managerii de flote care au colaborat cu aceştia. Analiza mai sus menţionată a fost realizată de ICCT, Consiliul Internaţional de Transport Ecologic.

Ecologiştii vor un nou ciclu de testare

Organismul european concentrat pe protecţia mediului solicită Uniunii Europene să schimbe regulile de testare până în 2017, deoarece actuala metodă, ciclul standard NEDC, nu reflectă stilurile de condus ale oamenilor obişnuiţi şi le permite producătorilor să exploateze anumite portiţe deschise pentru a îmbunătăţi rezultatele. Subiectul vizat de organismul de lobby din Belgia este în vizorul lumii după ce Hyundai şi Kia au primit o amendă record pentru declararea unui consum mai mic pentru maşinile lor vândute în SUA în ultimii doi ani, iar toţi europenii se îndreaptă spre autovehiculele care să le asigure un consum de carburant cât mai scăzut. Actualul ciclu european standard de testare al consumului de carburant a fost introdus în 1996 special pentru a aduce rezultate comparabile între diferitele tipuri de vehicule disponibile pe piaţa de pe bătrânul continent, indiferent de factorii care au o diferenţă mare asupra eficienţei unui autovehicul în viaţa reală.

Greg Archer, purtătorul de cuvânt al organismului belgian, spune că exact aceleaşi diferenţe aduc un consum mai mare în viaţa reală faţă de valorile declarate de constructori.

Cum măsluiesc producătorii consumul oficial

Diferenţa dintre consumul real şi cel declarat poate fi comparată cu o prăpastie.

Greg Archer
Manager departament vehicule ecologice, grup lobby Transport&Environment
Printre trucurile folosite de unii constructori de automobile pentru a obţine o valoare cât mai bună a consumului de carburant se numără deconectarea alternatorului, oprirea tuturor consumatorilor auxiliari (aer condiţionat, radio, lumini, etc.), folosirea treptelor de viteze superioare în situaţia în care acestea nu ar fi neapărat necesare pentru a face motorul să ruleze la o turaţie mai redusă, ungererea atentă a unor componente care nu sunt unse în mod normal şi folosirea altor uleiuri faţă de maşinile standard şi chiar lipirea de bandă adezivă peste micile spaţii ale caroseriei pentru a îmbunătăţi coeficientul aerodinamic. Organismul european care a realizat acest studiu susţine că producătorii împing plăcuţele de frână în etrieri pentru a reduce rezistenţa la rulare a acestora, modifică unghiurile şi aliniamentul roţilor pentru a reduce rezistenţa la rulare, umflă pneurile la o presiune superioară celei recomandate, echipează vehiculul cu pneuri speciale cu rezistenţă la rulare mai scăzută şi chiar profită de toleranţele specifice ale testelor pentru a putea modifica ulterior rezultatele.

Şapte mituri false despre cum să reduci consumul maşinii tale

Există mai multe "portiţe" de îmbunătăţire a consumului obţinut la testul standard NEDC.


Cea mai mare abatere constatată în 2013 între consumul declarat şi cel real a fost la Mercedes-Benz

Daimler susţine implementarea unui nou sistem de măsurare a consumului de carburant pentru maşinile noi vândute în Europa.

Matthias Brock
Purtător de cuvânt Daimler

Mercedes-Benz, divizia premium a concernului Daimler, a avut cea mai mare abatere constatată de la valoarea de consum anunţată conform ciclului NEDC, arată studiul asociaţiei Transport&Environment. Diferenţa a fost de aproape 40% faţă de valoarea anunţată în urma testării în ciclul european. Pe următoarele poziţii ale clasamentului au fost BMW şi Ford.

Abatarea medie în industrie este de 30%, adică un consum cu până la 30% mai mare în viaţa reală faţă de valorile NEDC. Sub medie s-au clasat concernele GM, Volkswagen, Renault, Fiat, PSA şi Toyota.

Aşa arată diferenţele între valorile declarate şi valorile constatate în urma studiului cu datele din 2013. 100% este consumul declarat, ce este în plus este diferenţa.

Motoarele mici au cea mai mare abatere la consumul real faţă de cel declarativ

Urmareste Automarket
Studiul realizat de ICCT arată că motoarele cu cilindree mică, de până la un litru inclusiv, au cea mai mare diferenţă între valorile declarate la ciclul NEDC şi valorile din viaţa reală. Cele mai ”oneste” motorizări sunt cele de peste 5.0 litri, care au o diferenţă aproape insignifiantă între valorile reale şi cele realizate la testul NEDC. În cazul motoarelor de sub un litru inclusiv, diferenţa de consum este de aproximativ 2 litri la sută, în medie, arată datele organizaţiei ecologiste ICCT. Valorile diferite de standard apar la aproape fiecare producător de automobile implicat în acest studiu, ne arată reprezentanţii organismului european, iar abaterea medie între valoarea declarată şi valoarea reală este în creştere, trag alarma cei de la ICCT.

Via Bloomberg | Transport&Environment | ICCT  

Comentarii (13)

  • Matrixu
    Asta face parte din ciclul. STIRE SOC!! In apa se gaseste hidrogen in proportie de 66%.
    Au descoperit si astia roata de parca era cineva care nu stie ca astia in Europa manaresc la greu testele de consum
    20 7
  • paulie
    Toti producatorii mint cu nerusinare, mai ales cei premium. De exemplu clasa C 2007 220cdi consum mixt 5,9 ( care nici asta nu e real) apoi la varianta cu facelift din 2010 la acelasi motor e anuntat un consum de 4,8. WTF! E practic aceeasi masina, de unde diferenta asta? Nu mai zic, la Passat 2005 2.0 tdi consum 5,9 la cel din 2010 consum de 4,6 chiar daca are commonrail diferenta este f mare masina fiind aproape aceeasi. Iarasi, BMW si Audi raporteaza niste cosumuri la fel de mici la la alte motoare de la alti constructori care au 30-40 cp in minus. De ex BMW 2d 184cp consum 4,5 iar Audi 2d 190cp tot 4,5 la asa putere si la o masina de aprox 1600kg. Doar abureli.
    Ps Alta mare teapa luata de clienti este asa numitul curent downsize si renumitele motoare mici pe benzina turbo mai ales cel de 1.2tsi care consuma lejer 3l in plus in oras.
    22 1
  • no shit, de parca nu s-a spus asta de "n" ori

    Oricum, consumul unei masini depinde de a nabii de multe motive, asa ca oricum e greu sa iti dai seama daca astia masluiesc, sau nu, rezultatul.
    11 9
  • inexorabil
    Ei na, si voi acuma! Chiar va faceti ca nu intelegeti? In ziua de astazi, constiinta este vazuta ca o boala, iar virtutea ramane aceeasi..."nerozie" (de la Eminescu citire). Este la mintea cocosului ca producatorii sunt in cardasie cu Mafia carburantilor. Cine sa le sparga gasca? Justitia, statul de drept, autoritatile? "Toţi s-au abătut, împreună, netrebnici s-au făcut. Nu este cine să facă binele, nici măcar unul nu este" (Romani 3:12).
    Dar ia sa-i provoc eu pe amicii mei @BMW si @Mafia (ce sa-i faci? ma mananca pielea, deci nu pot sa stau linistit): BMW 132 %, GM 129 %, Toyota 124 % (ar fi ridicol sa-l gratulam pe acela "ceva mai cinstit"; toti sunt "o apa si-un pamant", ca si politicienii, nu?). Media celor trei companii ar fi 128,3 %. Daca le conducem masinile, consecinta logica ar fi ca le umplem buzunarele cu 28,3 % mai mult decat ar fi admisibil. Minunat. Va dati seama ce vreau sa "insinuez" ? Pai ce rost ar mai avea sa ne bestelim vreodata intre noi din moment ce sustinem si chiar veneram aceiasi...hoţi.
    10 0
  • antonny
    star -stop o pacaleala tot pentru consum si o suma de banii adaugata la valoarea masini
    6 3
  • poate-i si din cauza ca daca iti iei MB, BMW sau Audi nu esti un parlit de pe strada si iti permiti sa calci pedala aia ca sa nu mergi ca o baba senila ...

    O testare "corecta" nu se poate standardiza. Sunt atat de multi factori in discutie ca nu ai cum sa ii prinzi pe toti intr-o lege.
    Utopiile astea, de om un pic batut in cap, despre cum calculatorul de bord ar trebui sa arate exact cifra de pe pliantul producatorului ... poate ar fi bine sa se controleze un pic ecologistii astia. Masinile consuma benzina/motorina si POLUEAZA, iar activitatea ecologistilor ar trebui sa fie fortarea de masuri care sa reduca in mod real poluarea produsa de aceste masini, nu sa stea sa se scarpine in nas cand vad ca in realitate omul nu calca "bland" acceleratia ca la ciclul standard UE ... imbecili.
    4 5
  • Mercedes cu o deviatie de 40%? Hai da-ma draku'! N'as fi crezut in veci!
    5 3
  • @unckle, spui doar prostii. In primul rand cum sa reduci poluarea cand poluarea este direct proportionala cu consumul? Si mai lasati-ma cu multi factori ce tin de consum, consumul afisat este obtinut in conditii ideale, de laborator, adica niciodata in viata reala, poate doar mergand la ralanti la vale. A, si daca ati iei o marca premium trebuie neaparat sa epatezi si sa mergi nebuneste? Si sa o calci doar ca ai BMW in timp ce dispretuiesti ”parlitii de pe strada”? Jalnic, mentalitate de mahala. Ideea e ca omul sa nu cale ”bland” acceleratia ca sa ajunga la consumul specificat, ci consumul oficial sa fie apropiat ca atunci cand calci pedala normal, in traficul real ( nu duminica la 4 dimineata ). Problema este ca tehnic producatorii, se pare ca au ajuns aproape la limita cu dezvoltarea motoarelor ( cu ardere interna ) si legat de consum nu le mai ramine decat sa minta iar oamenii se lasa pacaliti.
    9 3
  • Mie unul mi se pare foarte ciudat. Nu stiu daca mi-a iesit vreodata un consum cu 2L/100lkm in plus fata de cel declarant de producator. Si nu imi menajez masina. Daca merg linistit, imi iese max 0.5L in plus. Atat.

    Ieri am i-am facut plinul si am bagat o sticluta de aditiv sa-i curat un pic valvele. Am turat-o de-am rupt-o pe autostrada si-n oras, 3000-4000 de ture iar a doua zi, dupa 100 km am facut din nou plinul. Culmea, a luat 7,5 la suta, exact cat zice in cartea masinii pentru extraurban. Stiu, conditiile au fost total diferite fata de condusul obisnuit, dar totusi, m-am asteptat cel putin la un 10L/100.

    Daca producatorii trag de cifre in jos, ecologistii fac exact invers iar adevarul ar treebui sa fie undeva pe la mijloc. Oricum, e un vis frumos sa speri ca obtii consumul din carte in traffic real. Mai ales in Romania.
    4 7
  • Nu-mi vine sa cred. Sunt de-a dreptul socat! Cine ar putea crede asa ceva?
    3 0
  • germanii sunt cei mai mari mincinosi-acesta e un titlu corect.... asta e adevarul chiar daca cei de la automarket cauta sa minimalizeze lucrul acesta. lucrul acesta se stie si la capitolul fiabilitate vezi scandalul adaca unde bmw, vw si mercedes le dadeau bani grei ca marcile lor sa prinda locuri fruntase....
    6 6
  • Am o Toyota Corolla benzina de 1.6 124 CP -japoneza - din 2007.Sincer, consumul a fost TOTDEAUNA foarte apropiat de cel real: mediu 6,9 litri/100 km....
    5 5
  • Andrei
    Toti care comentati aici o cam luati razna,eu personal nu cred ca vreunul dintre cei care au comentat deasupra mea au o masina premium noua. Al doilea aspect cum tu un " cioban cu 1000 de oi" sa poti scoate acelasi consum facut de ingineri,pe strazi impecabile,poate pe pista de teste ....cum? spuneti voi
    Atentie nu aduc nici un fel de jignire ciobanilor care is oameni de nota 10. Asa ca eu zic sa o lasati mai moale cu criticile si mai uitativa si la mediul in care ne invartim cu totii,noi romanii suntem specialisti in a critica si analiza cu amanuntul niste lucruri care ne depasesc...

    Sa va pun un video poate va mai luminez, uite cum se achizitioneaza o masina premium in Germania,uite ce fel isi ridica acest om masina premium,ce miscari exacte si ce precizie...eu unul la sfarsitul filmuletului am zis " neamtul asta se sinucide" e nebun, zici ca masina asta e nevasta,o mangaie,o admira,o foloseste cu o precizie impecabila.

    http://www.youtube.com/watch?v=9Zh-iLEkhBw&list=UUF3KOtA9oJWoRJhxm-_nlXg

    http://www.youtube.com/watch?v=ILypwnIL7RI
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru