GM se opune noilor patroni chinezi şi ar putea îngropa definitiv Saab
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Atunci când suedezii răsuflau uşuraţi, iar chinezii îşi frecau mâinile de bucurie, înţelegerea dintre Saab şi asiaticii de la Pang Da şi Youngman este din nou pusă în pericol. De această dată, ameninţarea vine din partea fostului părinte Saab, conglomeratul General Motors.
Încă furnizori pentru resuscitatului constructor scandinav şi deţinători ai unor acţiuni preferenţiale*, cei de la GM se opun vânzării către cei doi parteneri chinezi. Americanii au emis chiar şi o declaraţie oficială prin vocea purtătorului de cuvânt Jim Cain: "GM nu va putea accepta o schimbare în patronajul Saab care ar putea afecta negativ relaţiile existente cu GM sau care ar putea influenţa nefericit prezenţa GM în China sau pe alte pieţe mondiale."
Pang Da şi Youngman plănuiesc o generoasă infuzie de capital în interiorul Saab şi chiar construirea modelelor suedeze în cadrul unor uzine din China. Planurile noilor patroni sunt de a dubla producţia actuală până în 2013.
În aceste condiţii este clar că brandurile premium de sub cupola GM vor avea un nou concurent pe o piaţă în plină creştere.*Actiunile preferentiale presupun în general un dividend fix precizat încă de la început, care este încasat în totalitate în fiecare an în care compania a realizat profit, dar în acelaşi timp o limitare sau eliminare totală a dreptului deţinătorilor de a participa la Adunarea Generală a Acţionarilor şi de a vota. Aşadar o companie promite plata cu regularitate a unui dividend mai ridicat pentru acţionarii care cumpără acţiuni preferenţiale, dar aceştia nu au dreptul să se implice în nici un fel ţn activitatea acesteia şi nu pot influenţa deciziile ce se iau în Adunarea Generală a Acţionarilor. |
via | carscoop
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Interviu
-
În cadrul unui eveniment găzduit de Centrul de Design Dacia din București, constructorul de la Mioveni și-a prezentat piloții și mașina cu care este gata să cucerească Raliul Dakar din 2025. Echipajul Dacia Sandrider este format din Cristina Gutierrez, Nasser Al-Attiyah (câștigător de 5 ori al Raliului Dakar) și Sebastien Loeb (câștigător de 9 ori al Campionatului Mondial de Raliuri) cu care am avut ocazia să realizăm și un interviu. Dacia deja a înregistrat o victorie la evenimentul Rally Raid din Maroc. (14.11)
-
În cadrul evenimentului organizat de Nissan la Le Mans, în cadrul căruia am văzut noul monopost de Formula E, am avut ocazia să îi luăm și un interviu lui Lucian Gheorghe, românul care antrenează creierul piloților Nissan din competiția electrică. (18.10)
-
Automarket a avut ocazia de a sta de vorbă cu celebrul pilot Ken Block la standul Ford, în cadrul Salonului Auto de la Geneva. (03.01)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Chinezii, daca sunt destepti, vor prelua licenta Saab si, incepand cu noul 9-3 de anul viitor (care nu este de origine GM), vor putea relua productia.
Nu e such a big deal.
Nu trebuie blamati, asa ar face oricine.
Totusi, presedintele GM China spunea azi dimineata ca "daca cerintele noastre sunt indeplinite, putem sa continuam in a fi un furnizor si partener pentru Saab". Inca n-am lamurit care-s cerintele lor. Cel mai probabil bani.
@Bethurbazal: Da, Saab e liber sa faca ce vrea, dar deocamdata tot ce face, face pe arhitecturi GM. 9-4X nici macar nu e fabricat de Saab, de exemplu. Asadar, GM, ca furnizor major si detinator de actiuni, are drept de veto.
PS: SI TOTUSI SAAB TRAIESTE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Plus ca saab 9-4x e fabricat in uzinele GM din Mexic si nu are nicio treaba cu adevaratul Saab.
Totul depinde de GM.
Eu cred ca deocamdata totul se negociaza, ma indoiesc ca Victor si chinezii nu stiau in ce se baga.
@Verano, frate, scuza-ma, n-am nimic cu tine, dar de unde pana cand SAAB a folosit sau foloseste tehnologie GM !? La ce te referi, mai exact? La componente si subansamble? Nimeni nu-i intrece pe suedezi la acest capitol! La platforme tehnice? Dar nu-s tehnologie! La motoare, nu? Cum, atunci de ce am insirat, impreuna cu amicii mei binecunoscuti, tomuri intregi pe Automarket despre originea reala a motorizarilor SAAB? Doar cele de tip Ecotec parvin pe filiera GM Europe, dar ar trebui sa ai idee pertinenta cum s-a nascut si cine a contribuit in mod regulat la realizarea, dezvoltarea si evolutia respectivei "engine", nu-i nevoie sa ne tot repetam, ca doar ai la dispozitie, in orice clipa, tot universul net si orice carte de specialitate posibila! Nu fii insinuant fara motiv, te rog frumos! Pe de alta parte, 9-4X chiar este un SAAB get-beget si are al naibii de multa treaba cu specificul marcii, indiferent cine si unde il produce; probabil il confunzi cu pleasca aceea ordinara, de sinistra amintire, poreclita din burta GM "primul SUV de la SAAB", in esenta un pseudo-SAAB fara drept de apel, in speta 9-7X - deci 9-4X este PRIMUL SUV DE LA SAAB, un adevar fundamental de care nu se poate indoi nici om inteligent!
Aaa, OK, fabrica de productie, materialele de asamblat si mana de lucru apartin lui GM, dar cel mai important factor din ecuatia plamadirii - schitele de ansamblu si detaliile constructive - provine indubitabil din directia Trollhattan, limpede? Una-i una, alta-i alta, prin urmare implacabila nu se pot confunda sau rastalmaci!
Poezia ta nu m-a convins,mai incearca!
Ca iti place sau nu,Saab a folosit si foloseste tehnologie GM pentru masinile sale ''premium''.
Hai mai baga ceva,gogule....
Totusi,daca Saab era asa de bun cum spui tu,azi nu mai era in pragul falimentului si nu mai cersea mila chinezilor.
Cum zicea cineva mai sus,daca nu era GM,Saab era mort si ingropat de foarte mult timp.
Stim cu totii ca Saab nu a mers bine niciodata,asa ca nu e cazul sa dam vina pe GM sau pe altcineva.
Masinile produse de Saab sunt scumpe si nu se ridica la nivelul concurentei.
Te-am pupat...