"Totul a plecat de la observaţiile din Bucureşti. Eram fascinat de abilitatea şoferilor voştri de a se strecura în trafic, pe liniile de tramvai. Tramvaiele funcţionează cu multă electricitate. De aici până la soluţie a fost un singur pas. electrice în momentul în care aceasta urcă pe şinele de tramvai. "Pleşcoi Micro Conductors a dezvoltat un algoritm ultraprecis de poziţionare GPS, combinat cu o cameră video poziţionată în parbriz, care detectează când maşina rulează sub liniile de tensiune ale tramvaiului şi extinde braţul flexibil. După parcurgerea a numai 10 kilometri în modul F.U.R.T, bateria se încarcă la un nivel de 80%", spune BMW România în inventivul comunicat de presă de astăzi.
Un pas curajos!", spune Ingo Muller, inginerul care a inventat această soluţie interesantă. Conform comunicatului BMW, sistemul se numeşte oficial F.U.R.T. (Fast Utility Recharge Terminal) şi se bazează pe o tijă metalică flexibilă care se extinde automat din acoperişul maşiniiEvident, primul model electric care va beneficia de tehnologia F.U.R.T va fi, spune BMW, citadinul i3, prima maşină de acest tip dezvoltată în serie de marca germană. Investiţiile BMW în cele două companii româneşti se ridică la 300 de milioane de euro, iar eficienţa fantastică a absorbţiei fondurilor va duce la angajarea a 66 de oameni în Pleşcoi Micro Conductors şi Caracal Electrics.
Comentarii (4)