Două companii germane, BASF şi SGL, au anunţat dezvoltarea unui material compozit nou, ce ar urma să folosească la construirea viitoarelor maşini. Este vorba despre un material durabil şi uşor, care conţine răşină de poliamidă şi fibră de carbon.
Experţii BASF au fost implicaţi în dezvoltarea matricelor de poliamidă, în vreme ce inginerii SGL au tratat materialul la temperaturi înalte şi l-au amestecat apoi cu fibra de carbon. Potrivit celor două companii, materialul va necesita un timp mult mai redus de producţie, garantând în acelaşi timp o integritate structurală sporită şi o masă totală redusă.
BASF şi SGL nu au anunţat momentan dacă au ajuns la un acord cu o companie auto pentru vinderea produsului, însă acest tip de material este la mare căutare printre constructori.
Ford a anunţat deja că îşi doreşte să implementeze fibra de carbon pe viitoarele sale modele. Tocmai de aceea americanii au făcut o înţelegere cu Dow Automotive Systems, prin care vor fi create componente din fibră de carbon. Ford vrea astfel ca masa automobilelor sale să scadă în medie cu peste 150 de kilograme.Pe lângă Ford, şi alţi constructori precum Honda, Nissan şi General Motors şi-au manifestat interesul faţă de soluţiile de utilizare a fibrei de carbon.
via l motor
de asta ne sufocam acum cu o gramada de materiale si substante de care nu stim cum sa scapam
Deasemenea, depinde si cum o pozitioneaza: in oferta de baza sau ca si optionala. Daca este ca si optionala probabil va fi considerata premium si va avea pret f mare, indiferent de costul de productie. Insa daca vine in pachetul de baza atunci probabil va fi la un pret comparativ cu ceea ce inlocuieste. De ex, cam odata la 4 ani se schimba motoarele pe un model de masina. Noul motor este un avans tehnologic fata de gen precendenta (pe hartie cel putin), insa pretul masinii este comparativ cu cel de acum 4 ani (inflatie integrata).
De obicei optimizarile de cost sau schimbarea cu materiale mai ieftine sau sisteme de productie mai eficient nu au ca scop oferirea unui produs mai ieftin clientului, ci sa ofere companiei o pozitionare de tipul cost leadership. Practic ei devin f flexibili in comparatie cu concurenta. Vor incerca sa iti ia si ultimul banut din buzunar, dar in cazul in care situatie e de caca (ex criza economica), ei au flexibilitatea sa reduca pretul, sa faca oferte avantajoase (etc) fara ca profitabilitatea sa le fie afectata f mult.
SGL va fi unul din cei mai mari producători de fibră de carbon din lume, dacă BMW îşi va începe anul viitor, aşa cum a anunţat, producţia de BMW i3, cu caroseria integrală din fibră de carbon. Pentru viitorul A2, Audi foloseşte aceeaşi filozofie.
Despre reciclare: fibrele se pot 100% recicla, fără absolut nicio problemă.