Prima maşină electrică de serie care funcţionează pe baza pilelor de hidrogen care înlocuiesc bateriile a primit un titlu onorific important acordat de unul dintre cele mai apreciate institute germane: Centrul de Management Auto (CAM) din Bergisch Gladbach. Conform unui studiu în care sub lupa analiştilor au intrat 8000 de inovaţii din industria auto apărute pe piaţă în ultimii 10 ani, Toyota Mirai este Inovaţia Deceniului, modelul japonez scos pe piaţă de Toyota în acest an conducând un Top 100 realizat de cercetătorii germani.
Deşi deocamdată este lansat în Europa doar în Germania, Marea Britanie şi Danemarca, ţări care oferă soluţii sumare de alimentare cu hidrogen ale acestei maşini, Toyota Mirai a fost apreciată de germanii de la CAM pentru faptul că utilizează exclusiv hidrogen pentru rulare şi că-şi foloseşte motorul electric de 155 de cai cu emisii zero, singurul produs secundar în urma transformării hidrogenului în electricitate fiind apa pură.
Mai mult, autonomia oferită de Mirai este comparabilă cu cea a unui model pe benzină, ceea ce oferă o soluţie serioasă la nevoile de mobilitate ale clienţilor auto.Mirai nu a fost singura inovaţie Toyota prezentă pe podium, Prius Plug-In Hybrid ocupând locul al treilea în clasamentul final. Pe a doua poziţia s-a situat Tesla Model S, model electric care a devenit una dintre cele mai apreciate maşini din industrie în ultimii ani.
Volkswagen Group are cele mai multe inovaţii în Top 100
În lista celor 100 de inovaţii care au reulit să se califice în Top 100, 55 se referă la interacţiunea dintre maşini şi mediu, fapt care subliniază încă o dată importanţa pe care producătorii o acordă dezvoltării unor sisteme de propulsie care reuşesc să se încadreze în targetul european de emisii scontat pentru 2022: o medie de 95 de grame CO/2 km pentru toate maşinile vândute de un constructor auto.
De notat şi faptul că Grupul Volkswagen adună 19 din cele 100 de inovaţii care şi-au făcut loc în clasamentul final, fiind cel mai bine reprezentat grup în acest top. La nivel de marcă, BMW şi Mercedes-Benz reuşesc să adune câte 15 inovaţii majore în ultimul deceniu, conducând clasamentul realizat de CAM.
Loc | Inovaţie | Anul lansării |
1 | Toyota Mirai | 2014 |
2 | Tesla Model S | 2012 |
3 | Toyota Prius Plug-In Hybrid | 2012 |
4 | Cruise Control adaptiv automat cu direcţie autonomă pe Mercedes S-Klasse | 2013 |
5 | Volkswagen XL1: model experimental care consumă 0.8 l/100 km | 2013 |
6 | Volkswagen Emergency Assist pe noua generaţie VW Passat | 2014 |
7 | Parcarea prin telecomandă de pe BMW Seria 7 | 2015 |
8 | Porsche 918 Spyder | 2013 |
9 | Mercedes-Benz S300 Bluetec Hybrid, cel mai eficient hibrid de lux | 2014 |
10 | Construcţia ultrauşoară din fibră de carbon CFRP a lui BMW i3 | 2013 |
Imi cer scuze si in fata germanilor pe care i-am subestimat crezand ca vor face un clasament in care vor pune iarasi pe primele locuri numai inventiile germane.
Felicit pe aceasta cale germanii care au facut topul si le urez succes in dezvoltarea cat mai multor reprezentante Toyota si Lexus.
Sa speram ca in curand se lumineaza si cocalarimea romana.
asa cum am mai spus filosofia acestui brand de a construi masini nu e pentru oricine, cu atat mai putin pentru romani.
Cine ar fi crezut ca acu 15 ani toyota prius 1 va avea succes pe piata in conditiile in care litrul de benzina era foarte ieftin si aparitia unui hybrid era total inoportuna?toyota a facut-o si a avut succes:)
Istoria se repeta acum in 2015 cu mirai!!! nimic nu e intamplator la toyota!
bravo lor!
De asemenea un vot pozitiv tuturor producatorilor care prin invetiile lor fac ca aceasta industrie sa fie mai sigura pentru om si mediu,
Sarbatori fericite.