Germania: Opoziţia cere limită de 120 km/h pentru toate autostrăzile, ADAC nu e de acord

de Sebastian Toma
Miercuri, 08.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Principalul partid de opoziţie din Germania doreşte să reglementeze viteza maximă permisă pe autostrăzi, celebrele secţiuni fără limită de viteză fiind în pericol de dispariţie.

Celebrele secţiuni de autostradă fără limită de viteză din Germania ar putea fi restricţionate, anunţă englezii de la Autocar citând intenţiile liderului partidului de opoziţie SPD. Sigmar Gabriel, preşedintele partidului SPD, susţine introducerea unei limite de 120 km/h pe toate autostrăzile din Germania, măsură care ar afecta 60% din suprafaţa totală de autostrăzi, restul de 40% având deja o restricţie temporară sau permanentă de 130 km/h. În timp ce Partidul Verde din Germania susţine iniţiativa, ADAC se opune cu vehemenţă şi demolează toate argumentele lui Sigmar. Verzii vor şi să reducă limita de viteză la 80 km/h pentru drumurile de ţară, o sugestie pe care Sigmar a refuzat să o comenteze. O alianţă între SPD şi Partidul Verde nu este exclusă, spun analiştii politici din Germania.

ADAC, organismul german independent care echivalează ACR-ul din România, susţine că ideea lui Gabriel Sigmar este "nesustenabilă". Andreas Holzel, purtătorul de cuvânt al ADAC, a declarat, într-un interviu acordat celor de la Auto Bild, că infrastructura actuală de autostrăzi din Germania este foarte sigură. Deşi asigură o treime din transportul rutier german, autostrăzile din Germania reprezintă doar 11 procente din accidentele grave care au avut loc în 2012, ceea ce subliniază eficienţa acestora.

Mai mult decât atât, reprezentanţii ADAC subliniază faptul că nu există încă nicio comparaţie efectivă între accidentele care au loc în zonele fără restricţie ale autobahn-ului şi zonele care poartă restricţii de viteză.

Urmareste Automarket
Cei de la ADAC au venit şi ei cu propriile lor propuneri pentru reducerea accidentelor rutiere grave din Germania. Printre acestea se numără crearea de sensuri giratorii pentru intersecţiile problematice şi adăugarea de benzi pentru a uşura depăşirile pe drumurile înguste care leagă localităţile, măsură logică din moment ce studiile au arătat că 60% dintre decesele cauzate de accidentele rutiere din Germania au avut loc în urma accidentelor de pe drumurile care leagă localităţile între ele.

Via Autocar

Comentarii (13)

  • Cu astfel de propuneri, opozitia germana va ramane garantat tot acolo, in opozitie.
    38 4
  • Vasilica
    Deci retineti ce inseamna autostrada la nemti doar 11% din total reprezinta accidentele grave pe autostrada, la noi prostii, prostilor vor inasprirea legilor cand nu avem autostrazi!!
    24 3
  • daca germania ar limita viteza pe autostrazi toate autoturismele ar fi limitate la viteza de 130 km/h ca si camioanele la 90 km/h ceea ce ar afecta toata industra auto. autoturismele nu sunt limitate deoarece se presupune ca acel autoturism va ajunge in germania si poate circula cu o viteza nelimitata germania fiind singura tara cu acesta oportunitate
    17 6
  • Alin D.
    Nu cred ca dorinta opozitiei si verzilor se refera la siguranta, ci la reducerea poluarii.
    8 2
  • ACR de ce nu propuneti o masura de ridicare a vitezei maxime pe autostrada? Credeti ca intelegeti mai bine problema decat nemtii?!
    rspuns: daca am mari viteza maxima pe autostrazile romanesti acestea ar parea si mai scurte decat sunt...
    9 3
  • Da Ioane, exact d-aia nu e limitata viteza maxima a autoturismelor. :))
    6 0
  • cred ca vor o reducere a emisiilor de gaze ! rulezi mai repede, motorul arde mai mult carburant ... nu cred ca e problema accidentelor la baza.

    aci peste "parau" e 100 km/h (canada) si 60 mile/h (sua) ... pentru aia producatorii tot fac motoare puternice capabile de performante ce nu prea sint utilizate poate nici in proportie de 5 % din soferi la capacitatea afisata de producatori ...
    si la ce distante sint de strabatut pe-aci ar fi chiar binevenita o limita de macar 150 km/h dar daca asta e legea .... ?!?
    au fost si aci voci ce prezentau statisticile nemtilor si spuneau ca iata ca chiar si fara limita de viteza, nr de accidente nu creste ... dar desi f. multi sint de acord cu asta si doresc marirea limitei de viteza, politicienii nu vor sa schimbe deocamdata nimic.

    mno, pai multi din ei se mai plimba si cu avioanele asa ca ... prostimea poate sa se "tirasca" si cu 100 la ora ca le e destul !
    cei ce vor mai mult ... merg pe circuite si acolo fac ce vor ... contra cost !

    drumuri bune tuturor !
    6 1
  • Marius
    Pot cere parlamentarii opozitia cat vor... ca in germania lumea ar iesi in strada si cei de sus le este frica daca vad ca nu le convine o lege la mil de oameni .

    Nu va fi limita in veci , pt ca ar frana eficienta tarii - economia tarii.
    Cum ?!
    Pai daca mergi cu 120 si ai de parcurs 600 km iti trebuie cateva ore si nu mai apuci sa faci multe in ziua aia iar daca poti merge cu ex 240 vei mai avea ceva timp si pt alte lucruri...
    5 0
  • @mip
    Da, asta ar putea sa fie motivul din spatele propunerii: reducerea poluarii.

    Apoi, legat de distantele din State si Canada care intr-adevar sunt mari fata de cele din Europa si de limita de viteza. Am constatat ca, cu exceptia germanilor, care sunt mai vitezomani (deoarece au si infrastructura si legea care le permite sa fie vitezomani), restul europenilor (din vest, trebuie precizat) si mai ales americanii sunt foarte calmi, rabdatori si constienti cand se inhama la un drum mai lung cu masina. In US, chiar daca au de facut si cateva mii de km, am constatat ca nimeni nu se tanguie ca la noi, nimeni nu-si smulge parul din cap de nervi si legea (limita) se ia ca atare si se respecta intocmai.

    Rumanashul.... pai rumanashul - are/n-are treaba - e grabit din nastere, e permanent iritat si inspumat si vrea neaparat sa mearga "tare" pe autostrada, clar peste limita. Lui ii place s-o "calce". Imi pare rau s-o spun, dar o natie de perpeliti ca romanii mai greu gasesti. Valabil nu doar pt circulatia rutiera. E o stare de spirit - probabil mostenita din genetica latina - pe care o vad si in mijloacele de transport in comun, in gari/aeroporturi, la orice tip de coada, in orice moment sau situatie care implica respectarea unei ordini si a unor termene de timp.
    9 2
  • mda ,da poate ala are un nivelo de trai in care "lipsa" lui din cimpul muncii 3 ziole si eventual inca 3 zile in care se recupereaza dupa drum nu-i afecteaza asa de mult starea financiara...ia fa tu o pauza de 6 zile sa vad cum se resimt finantele tale ...si apropo, contrar campaniei media cum ca se taie n ajutoare prin strainezia sa sti ca in general in strainezia cetatenii acelei tari beneficiaza(inca) de multe ajutoare(nu dezvolt ,dar daca esti interesat putem aborda problema)...si atunci???pai imi permit si eu oradea-constanta intr-o saptamina fara sa-l claxonez pe x-lescu (in atare conditii)
    1 4
  • Care e tampitul ala de pleaca in excursie de 6 zile ,fara plata?Are conciudiu platit.In strainezia,cei care muncesc sunt taxati "la sange".Din taxele lor traiesc o gramada de puturosi.E mai usor sa faci 5 copii.Statul te va ajuta.Muncesc altii pentru cel care are o droaie de copii.Vezi Regatul Unit.Stiu cazul uneia care nu are un loc de munca.E divortata,are 2 case care sunt inchiriate,are si o fata,iar statul ii da....Fara sa faca nimic,primeste de la stat mai mult decat mine,cre muncesc de sar capacele.Primeste bani de la fostul barbat,primeste banii pe chirie(care nu e mica).Deci de ce ar trebuie sa aiba un loc de munca?Iar statul ii va da ajutor social pana cand copilul va face 18 ani.Dar pana atunci,va mai face un copil sau doi.Doamna Suscracinskaia se descurca de minune.Muncesc altii pentru ea.Si nu e singura.La fel si nemtii.Platesc taxe la greu.Turistii care vin in GHermania,nu platesc nimic atunci cand se deplaseaza pe drumurile germane,dar un neamt e taxat in Europa pentru folosirea drumurilor.In concluzie, e mai usor sa traiesti fara sa faci nimic.Ai copii?Se descurca ei,nu au nevoie de scoala atata timp cat eu am bani de tigari bere si Hustler.Ca doar trebuie sa mai "torn"niste puradei.
    Sanatate maxima!
    5 1
  • von Mauser
    Asa ceva nu se va intampla in Germania. Mercedes, Porsche, BMW, Audi au un cuvant greu de spus prin ADAC care este extrem de obiectiv si apara interesele automobilistilor si al producatorilor de automobile. Daca au facut acesta declaratie publica SPD adica PSD -ul de la noi va ramane multa vreme in opozitie.
    Mesaj pentru Ponta: Prietene concetreaza-te sa construiesti infrastructura nu sa ingradesti drepturile cetatenilor. Deja ai pierdut o saptamana explicand cum o sa ne confisti tu masinile...fara sa te gandesti ca intr-un sistem corupt "dreptul statului de a confisca"" se transforma 1000% in abuz! Pai nu este de ajuns ca guvernele din ultimii 23 de ani au "confiscat" miliarde de euro de la fraieri si au facut in 23 de ani 99 de km de autostrada? ce vrei acum daca-ti place masina mea sa vii sa mi-o iei ca ai tu o filmare in care am condus cu 200km/h
    5 1
  • von Mauser
    Benjamin Disraeli
    „Disperarea este ultima soluție a proștilor.“

    Francois de La Rochefoucauld
    "Spiritele mediocre condamna de obicei tot ceea ce le depaseste intelegerea."

    Albert Einstein
    "Doar doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana; iar de cea din urma sunt foarte sigur."

    Honoré de Balzac
    „Mințile mărginite au obiceiul să dea vina pe alții pentru propriile greșeli.“
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru