Americanii de la GM şi-au anunţat disponibilitatea şi intenţia de a vinde pachetul de 7% din acţiunile PSA Peugeot-Citroen pe care l-a achiziţionat anul trecut cu peste 400 de milioane de dolari.
Esential
400
de milioane de dolari este estimarea minimă a valorii acţiunilor PSA Peugeot-Citroen cumpărate de GM în 2012.
Parteneriatul dintre General Motors şi PSA Peugeot-Citroen va urma o direcţie mai liberă în viitor, cei de la GM anunţând că vor să vândă acţiunile pe care le deţin la concernul francez.
Vorbim despre un pachet de 7% din acţiunile PSA, pentru care se estimează că GM a plătit în 2012 între 400 şi 470 milioane de dolari. Concernul american era cel mai important acţionar PSA după familia
Peugeot, care deţine 30% din companie. Joint-venture-ul creat de cele două părţi va rămâne în continuare în picioare, din ce reiese din comunicatele de presă ale celor două companii. Acest joint-venture are rolul de a face economii de scară, fiind folosit pentru a realiza achiziţii comune pentru interesele celor companii.
Vestea bună pentru PSA Peugeot-Citroen în urma anunţului General Motors este că aceştia pot să-şi aleagă acum orice partener din China doresc, forma actuală a înţelegerii fiind o problemă pentru francezi, deoarece Dongfeng, potenţialul lor investitor, este un rival al partenerilor General Motors din China.
Odată cu renunţarea la acţiunile PSA din portofoliu, GM şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale faţă de partenerii săi din China. Reprezentanţii celor două companii nu au specificat cum afectează această măsură economiile de 2 miliarde de dolari pe an, prognozate din 2017 pentru forma iniţială a proiectului.
"PSA are nevoie de GM, dar GM nu are nevoie de PSA.
E geru pentru mine să înţeleg cum această colaborare ar putea ajuta în vreun fel GM în Europa. Planul riscă să introducă elemente complexe într-o perioadă în care GM se află într-un punct delicat al restructurărilor" - declara Matthew Stover, analist Guggenheim Securities, la data la care cei doi producători anunţau alianţa.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Marioara, cum sunt placut amuzat de colegii fani GM cand vorbesc de viitoarea presedinta, e pe principiul cut, cut, cut probabil si-si pregateste terenul pentru 2014. Istoria ne arata ca desi pe termen scurt o firma taie costurile prin astfel de metode, pe termen mediu si lung are de pierdut. In fara altor firme care umplu golul lasat. Simplu.
Sunt sigur ca in urmatorii ani VAG, Renault-Dacia-Nissan si Hyundai-Kia vor lua mai mult din vanzarile GM Europe si PSA. Primii dau dovada de pragmatism si de viziune care par ca le lipsesc celor din urma...