Toyota şi brandul de lux Lexus au o gamă diversificată de modele hibride, însă constructorul japonez nu a dezvoltat până în prezent nicio maşină electrică de serie cu alimentare la priză, întrucât şi-a concentrat atenţia pe tehnologia de propulsie Fuel-Cell, bazată pe utilizarea hidrogenului drept carburant.
Publicaţia japoneză Nikkei susţine însă că lucrurile sunt pe punctul de a se schimba radical. Astfel, începând din 2020, Toyota ar urma să lanseze o gamă de maşini electrice cu incarcare la priză cu autonomii de peste 300 de kilometri, iar acestea vor fi dezvoltate fie pe platforme deja existente, fie pe platforme noi. Pregătirile propriu-zise vor începe în 2017, când japonezii vor alcătui o echipă tehnică pentru noul proiect.
Cu numai doi ani în urmă, Toyota anunţa pentru 2020 lansarea unei versiuni îmbunătăţite a sistemului de alimentare cu hidrogen, care să fie cu 75% mai ieftin decât actuala versiune.
În cazul în care informaţiile vor fi confirmate, este posibil ca japonezii să renunţe la dezvoltarea proiectului pentru maşini cu propulsie pe hidrogen, mai ales că Toyota Mirai, primul model de acest gen din lume, a înregistrat vânzări modeste, atât ca urmare a preţului ridicat, cât şi a unei infrastructuri precare de realimentare cu hidrogen.Pe de altă parte, Toyota va plăti scump pentru adoptarea cu întârziere a maşinilor electrice tradiţionale, întrucât numeroşi alţi constructori au lansat sau urmează să lanseze în următorul an modele cu autonomii semnificativ mai mari decât cele anunţate de niponi pentru 2020, cum ar fi Renault Zoe (400 de kilometri) sau Opel Ampera-e (500 de kilometri).
Via Autocar
Despre viitorul LS se mai aude ceva?
Mirai e scumpa, ciudata (in stilul full eco Toyota), iar hidrogenul e periculos comparand cu alternativele.
Oricum, alti producatori japonezi sunt mult mai in urma: Mazda, Suzuki si Subaru nu au niciun plan si niciun model in prezent, iar Honda ofera cateva hibride in SUA. Doar Nissan mai are o directie si ceva experienta in domeniul respectiv.
@Dan Grecu. Parteneriatul prevede motoare diesel BMW adica PSA , iar BMW motoare electrice sau hybrid de la Toyota, nu invers. Stai jos, ma gandeam ca in pauza facuta ai mai invatat macar ceva util. Pacat . De LS nu se mai aude nimic, am inteles ca nu se mai fabrica de 10 ani, si-au dat si ei seama ca ''bijuteriile ghermance'' sunt peste el, inclusiv suspensia aia de caruta.
Energia electrica este de pe acum destul de costisitoare d.p.d.v. al mediului. Chiar si asa zisele metode 'verzi' determina probleme pe termen mediu si lung: distrugerea din avalul barajelor de acumulare, de ex. Transportul energiei pe sarma: aici iar sunt pierderi mari. Constructia si depozitarea acumulatorilor/bateriilor precum si deseurile rezultate dupa ce acstea isi termina ciclul de viata.
Pe cand arderea hidrogenului va genera apa si energie calorica. In cazul acestor pile de combustie principala problema de rezolvat este "çonservarea" hidrogenului la presiune inalta
Total eronat.
In prezent majoritatea Toypta Prius care se vand sunt varianta cu incarcare la priza si Toyota va inceta productia celor fara aceasta optione.
Asta iti ofera in realitatea de zi cu zi mersul zilnic la servici si inapoi numai pe baterii in cele mai multe cazuri.
Ce nu înțelegi tu și mulți alții este că producerea hidrogenului presupune un mare consum de energie. Deci, unde ajungem? Dacă mai pui și pierderile, ești net pe minus.