Gata cu hidrogenul? Toyota ar putea lansa din 2020 o gamă de maşini electrice cu autonomii de 300 de kilometri

de Daniel Popescu
Marti, 08.11.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota va lansa începând din 2020 o gamă de modele electrice cu alimentare la priză cu autonomii de peste 300 de kilometri, potrivit presei japoneze. Tehnologia bazată pe utilizarea hidrogenului ar putea astfel să fie abandonată.

Toyota şi brandul de lux Lexus au o gamă diversificată de modele hibride, însă constructorul japonez nu a dezvoltat până în prezent nicio maşină electrică de serie cu alimentare la priză, întrucât şi-a concentrat atenţia pe tehnologia de propulsie Fuel-Cell, bazată pe utilizarea hidrogenului drept carburant.

Publicaţia japoneză Nikkei susţine însă că lucrurile sunt pe punctul de a se schimba radical. Astfel, începând din 2020, Toyota ar urma să lanseze o gamă de maşini electrice cu incarcare la priză cu autonomii de peste 300 de kilometri, iar acestea vor fi dezvoltate fie pe platforme deja existente, fie pe platforme noi. Pregătirile propriu-zise vor începe în 2017, când japonezii vor alcătui o echipă tehnică pentru noul proiect.

Cu numai doi ani în urmă, Toyota anunţa pentru 2020 lansarea unei versiuni îmbunătăţite a sistemului de alimentare cu hidrogen, care să fie cu 75% mai ieftin decât actuala versiune.

Urmareste Automarket
În cazul în care informaţiile vor fi confirmate, este posibil ca japonezii să renunţe la dezvoltarea proiectului pentru maşini cu propulsie pe hidrogen, mai ales că Toyota Mirai, primul model de acest gen din lume, a înregistrat vânzări modeste, atât ca urmare a preţului ridicat, cât şi a unei infrastructuri precare de realimentare cu hidrogen.

Pe de altă parte, Toyota va plăti scump pentru adoptarea cu întârziere a maşinilor electrice tradiţionale, întrucât numeroşi alţi constructori au lansat sau urmează să lanseze în următorul an modele cu autonomii semnificativ mai mari decât cele anunţate de niponi pentru 2020, cum ar fi Renault Zoe (400 de kilometri) sau Opel Ampera-e (500 de kilometri).

Via Autocar

Comentarii (10)

  • Andrei
    Interesant ca pionierul tehnologiei hibride a ramas atat de mult in urma, dupa ce se pare ca a adoptat o directie de dezvoltare gresita. Nu se anunta vremuri prea bune pentru producatorul nipon.
    14 5
  • Dacă Toyota schimbă macazul pe electrice, după părerea mea, nu va fi așa mare problemă, diferența de tehnologie față de rivali va fi recuperată cu ajutorul Bmw, de la următoarele modele din gama i, în special de la viitorul i3.

    Despre viitorul LS se mai aude ceva?
    10 4
  • La ceea ce s-a scris as mai adauga aparitia Ioniq-ului in trei variante: hibrida, hibrida plug-in si 100% electrica. Preturile sunt mai jos decat in cazul Priusului. E un model care aduce eco-ul in zona accesibila, fiind in acelasi timp practic (dimensiuni, portbagaj etc.).

    Mirai e scumpa, ciudata (in stilul full eco Toyota), iar hidrogenul e periculos comparand cu alternativele.

    Oricum, alti producatori japonezi sunt mult mai in urma: Mazda, Suzuki si Subaru nu au niciun plan si niciun model in prezent, iar Honda ofera cateva hibride in SUA. Doar Nissan mai are o directie si ceva experienta in domeniul respectiv.
    12 1
  • @Andrei
    Asa este mestere. De asta este Toyota cel mai valoros brand auto din lume fiindca au adoptat o directie de dezvoltare gresita ;)

    @Dan Grecu. Parteneriatul prevede motoare diesel BMW adica PSA , iar BMW motoare electrice sau hybrid de la Toyota, nu invers. Stai jos, ma gandeam ca in pauza facuta ai mai invatat macar ceva util. Pacat . De LS nu se mai aude nimic, am inteles ca nu se mai fabrica de 10 ani, si-au dat si ei seama ca ''bijuteriile ghermance'' sunt peste el, inclusiv suspensia aia de caruta.
    5 16
  • Din punctul meu de vedere viitorul ar fi sunat mult mai bine pe hidrogen....dar ne-ar fi lasat fara apa la robinet,am glumit...sau....poate nu...?
    8 1
  • Din punctul meu de vedere automobilul electric este o varianta mult mai proasta fata de pila de combustie pe baza de hidrogen. Sarim peste faptul ca cea mai mare parte a pretului benzinei este reprezentata de taxele catre stat (in EU cel putin).
    Energia electrica este de pe acum destul de costisitoare d.p.d.v. al mediului. Chiar si asa zisele metode 'verzi' determina probleme pe termen mediu si lung: distrugerea din avalul barajelor de acumulare, de ex. Transportul energiei pe sarma: aici iar sunt pierderi mari. Constructia si depozitarea acumulatorilor/bateriilor precum si deseurile rezultate dupa ce acstea isi termina ciclul de viata.
    Pe cand arderea hidrogenului va genera apa si energie calorica. In cazul acestor pile de combustie principala problema de rezolvat este "çonservarea" hidrogenului la presiune inalta
    2 1
  • AndreiRN
    "constructorul japonez nu a dezvoltat până în prezent nicio maşină electrică de serie cu alimentare la priză,"
    Total eronat.
    In prezent majoritatea Toypta Prius care se vand sunt varianta cu incarcare la priza si Toyota va inceta productia celor fara aceasta optione.
    Asta iti ofera in realitatea de zi cu zi mersul zilnic la servici si inapoi numai pe baterii in cele mai multe cazuri.
    3 2
  • In 2020 masinile noi o sa duca minim 500km ... ce zic ei acum este o vrajeluta de PR ca sa le mai apara si lor poza prin reviste si prin mediul online.
    2 1
  • @danv6:
    Ce nu înțelegi tu și mulți alții este că producerea hidrogenului presupune un mare consum de energie. Deci, unde ajungem? Dacă mai pui și pierderile, ești net pe minus.
    2 0
  • Dacă ai o instalație eoliană, hidro sau solară și produci energie în exces, atunci, da, merită să produci hidrogen, dacă aparatura de electroliză e mai rentabilă decât soluția de stocare în baterii.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru