Francezii vor să renunţe treptat la diesel-uri pentru a reduce poluarea

de Sebastian Toma
Marti, 02.12.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Guvernul francez a anunţat intenţia de a inaugura un sistem naţional de clasare a vehiculelor în funcţie de poluare şi de a elimina treptat autoturismele cu motoare diesel.

În Franţa am favorizat multă vreme motoarele diesel. A fost o greşeală pe care o vom corecta progresiv.

Manuel Valls
Premierul Franţei
Franţa, una dintre cele mai importante pieţe auto din Europa, pregăteşte un sistem mai precis de clasificare a vehiculelor în funcţie de nivelul de poluare şi va restricţiona accesul anumitor vehicule în unele zone. Măsura este strâns legată de intenţia premierului francez de a reduce numărul de vehicule cu motoare diesel poluante de pe piaţă şi de a reduce popularitatea acestui tip de motorizare în rândul conaţionalilor săi. Decizia este importantă la nivel european, deoarece Franţa are trei constructori de automobile şi tendinţele prezentate de francezi ar putea influenţa şi alte ţări de pe Bătrânul Continent.

Motoarele diesel vor fi eliminate treptat din Europa de normele stringente de emisii

Guvernul francez vrea să-şi modifice sistemul de taxare pentru a favoriza vehiculele ecologice, primul pas în această direcţie fiind reducerea avantajului fiscal al motorizărilor diesel în raport cu cele alimentate cu benzină.

În prezent, aproximativ 80% dintre autoturismele aflate în circulaţie în Franţa sunt echipate cu motorizare diesel, dar acest lucru se va schimba odată ce vor intra în vigoare noile reglementări pentru reducerea poluării. Începând cu anul 2015, guvernul francez va inaugura un sistem automatizat de clasare a vehiculelor în funcţie de emisiile acestora, ceea ce le-ar putea permite autorităţilor locale să le restricţioneze accesul celor mai poluante vehicule în oraşe sau în anumite zone ale oraşelor.

Restricţii drastice de mediu în Londra: acces permis doar pentru dieseluri Euro 6 şi maşini pe benzină nu mai vechi de anul 2006

Urmareste Automarket
Francezii nu sunt la prima iniţiativă de reducere a poluării cauzate de autovehicule, existând două precedente la nivelul Parisului în anul curent, care prevedeau restricţionarea accesului în oraş în funcţie de ultima cifră a plăcuţelor de înmatriculare (pară sau impară) şi limitarea vitezei maxime în anumite zone la 30 km/h pentru reducerea poluării.
Acele măsuri au fost eliminate după scurtă vreme din cauza protestelor înregistrate, dar situaţia ar putea să fie diferită pentru noua propunere a premierului francez. Pentru a compensa noua măsură, premierul prezintă un plan prin care posesorii vehiculelor alimentate cu motorină să le caseze în favoarea unui autovehicul electric, în urma căruia să primească o primă de până la 10.000 de euro, titrează cei de la Reuters.

UPDATE: Măsurile anti-poluare de la Paris au fost anulate după numai o zi

Via Reuters

Comentarii (4)

  • Deci:
    - motoarele diesel beneficiaza de niste avanataje fiscale (cel putin in Franta)
    - 80% din parcul auto il detin dieselurile
    - incurajarea achizitionarii unui model electric
    - Franta produce energie in exces avand, probabil, cel mai "eco" sistem energetic

    Daca decizia va fi aplicata
    - Franta va fi prima tara care se raliaza concret curentului anti-diesel din Comunitatea Eu
    - Franta isi diminueaza importurile de petrol dintr-o zona din ce in ce mai neclara politic si militar
    - guvernul incurajeaza producatorii sa dezvolte tehnologii care (plac sau nu) vor reprezenta urmatorul pas
    - banutii contribuabililor francezi raman in propria tara

    Parerea mea

    PS. sa fie asta unul dintre motivele pentru care japonezii nu se dau in vant dupa motorizari diesel preferand hibrizii, hidrogenul, etc?
    33 4
  • Soferu
    O idee excelenta. De mult se vehiculeaza ideea renuntari la motoarele diesel mai ales pentru aglomerarile urbane... Gazele provenite de la motoarele diesel sunt de 15 ori mai toxice decat cele de la benzina... Tendinta este de hibrid sau benzina turbo.

    MOTORINA ESTE PENTRU TRACTOARE.
    21 11
  • si uite asa lumea se va orienta catre modele hibrid sau benzinare mici:); de-asta ii apreciez pe japi ca au mizat pe tehnologii pe care altii nu dadeau 2 bani sau mai rau..nici nu auzisera de ele.Si asta cu multi ani in urma.
    Bine.. nu va imaginati ca romanasul va da buzna sa ia hibride ;el tot diesel viseaza ! Oricum potential exista, numai sa vrei sa faci o schimbare!
    14 7
  • wld-ro
    @soferu
    de acord cu tine. dar daca ar fi sa aplicam acelasi plan aici in romania, ar trebui mai intai ca statul sa iasa la inaintare si sa renunte la transportul in comun pe motorina, sa-l treaca pe electric si sa impuna companiilor, indiferent de marimea acestora, sa foloseasca doar vehicule hybrid (aici ma refer la cei cu dubele de marfa sau furgoane, nu vorbesc despre camioane care circula preponderent extra-urban), apoi sa aplice niste subventii pentru cetateni pentru a renunta la diesel + niste legi dure care pur si simplu sa nu mai faca rentabila intretinerea unui diesel.
    10 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru