Săptămâna aceasta, EuroNCAP a publicat rezultatele primelor sale teste ale sistemelor de frânare automată de urgenţă. Organismul european a supus unor examinări amănunţite 8 modele, pe care le-a notat apoi cu trei calificative, Bun, Adecvat şi Marginal, în funcţie de promptitudinea şi eficienţa frânării.
EuroNCAP a testat frânarea automată de urgenţă pe 8 modele
Odată cu publicarea acestor rezultate, EuroNCAP a anunţat şi că testele pentru frânarea automată de urgenţă vor fi incluse, începând cu anul viitor, în examinarea tuturor modelelor ajunse pe bancul său de lucru.
Britanicii de la Thatcham, specializaţi în cercetări auto pentru industria asigurărilor, au salutat iniţiativa belgienilor de la EuroNCAP şi au tras deja primele concluzii. Odată cu introducerea testului pentru frânare automată în sistemul de notare EuroNCAP, punctajul de cinci stele va fi tot mai greu de obţinut de constructorii care nu instalează astfel de tehnologii.Peter Shaw, directorul Thatcham, a afirmat că până în 2016, modelelor testate le va fi aproape imposibil să obţină 5 stele fără un sistem de frânare.
Asiguratorii din Marea Britanie oferă deja bonusuri pentru clienţii care deţin maşini echipate cu această tehnologie pentru a încuraja răspândirea lor.Acelaşi Shaw susţine că sistemele vor avea rolul de a evita nu doar accidentele la viteze mici, responsabile pentru răni uşoare şi daune minore, ci şi incidentele mai serioase petrecute la viteze mari, pe autostradă.
Potrivit Thatcham, aproximativ 20% din maşinile aflate în circulaţie în prezent în Marea Britanie dispun de un sistem de frânare automată de urgenţă. Acesta se va extinde treptat în următoarele decenii, pentru a face uitate accidentele în lant în 2030.
via fleetworld
Mai intai ESP obligatoriu (+200 Euro pret de baza), inca una, inca douazeci si noua, si pretul creste cu 1000 Euro, cand mai bine iei MCV cu aer conditionat (probabil ca il pun si pe ala obligatoriu).
Nu mai continui, pentru ca oricum nu ai cum sa intelegi Dacia si nici strainii care o cumpara "in prostie", daca conduci... un "MB A Class"...
Ce sa-i fac .. ma dau cu mercedesu si ma uit in spate cand pun frana ... ca-i plin de dacii care nu pot pune frana ...
... daca ma gandesc asa un pic, pe dacie nu prea are rost sa pui un sistem de franare automata ... intai tre sa ii faca un sasiu echilibrat, apoi niste suspensii corespunzatoare, apoi sa mai ajusteze pe ici pe colo distributia maselor, si doar dupa ce masina franeaza sa incerce cu un sistem automat. Sau poate lumea uita ca Loganul nu pune frana ..
Mare parte au luat permis cu bani.
Stii de ce au masini? Ca sa se laude ca au masina, sa mearga pana la brutarie si sa ocupe doua locuri de parcare, etc.
Nu stiu sa repare masini, nu au bani sa repare masini, nu gandesc atunci cand cumpara masini (fie si Dacia), au nevoie de bani pe langa, doar carpesc.
Destule motive? Cred ca da!