Competiția de monoposturi electrice Formula E se pregătește să treacă la un nou nivel începând de la finalul acestui an, atundi când va începe sezonul 2018-2019.
Organizatorii au dezvăluit designul noului monopost, iar acesta este unul modern, corespunzător tendințelor actuale. Monopostul este dezvoltat de Spark Racing Technologies și beneficiază de asemenea de sistemul de protecție Halo, care va fi implementat și în Formula 1 și Formula 2.
Cea mai importantă schimbare de natură tehnică este legată de bateriile furnizate de McLaren. Capacitatea acestora va crește de la 28 kWh la 54 kWh, ceea ce va permite fiecărui pilot să parcurgă o cursă completă cu un singur monopost. Până în prezent, piloții intrau la boxe pentru schimbarea monopostului la jumătatea cursei, întrucât energia nu era suficientă pentru o cursă întreagă.
"Monoposturile vor fi mai rapide și își vor dubla cantitatea de energie stocată și autonomia, ceea ce demonstrează evoluția tehnologiei bateriilor", spune Alejandro Agag, CEO-ul și fondatorul Formulei 1.
Via Formula E
Totusi, nu cred ca Alejandro Agag este fondatorul Formulei 1. Formula E, poate?
sa inchida monoposturile cu un fel de sticla neagra, sa nu se vada nimic din exterior, iar la interior.... sa nu fie nimeni, pilotii de fapt sunt la boxe in "simulatoare" conectate la monoposturi.
Hai ca nu este chiar asa de greu de realizat...