Noua generaţie a lui Ford Mondeo are o lungime de 4.869 milimetri, în timp ce păstrează ampatamentul de 2.850 milimetri. Noul Mondeo poartă denumirea internă "CD391" şi este construit pe o versiune actualizată a platformei folosită de actuala generaţie.
Cei de la Ford au operat o modificare semnificativă la nivelul suspensiei spate, care primeşte o punte spate Integral-link, care înlocuieşte suspensia multi-link folosită de actualul model. Mondeo va primi şi o nouă servodirecţie electromecanică, menită să reducă consumul de carburant şi să ofere un nivel superior de manevrabilitate.Gama de motorizări a lui Ford Mondeo va include în continuare unităţi TDCI de 1.6 şi 2.0 litri, în timp ce gama de propulsoare otto va fi compusă doar din motoare EcoBoost, urmând să fie oferite unităţi de 1.6 şi 2.0 litri. Cea mai puternică versiune, un 2.0 EcoBoost, va dezvolta 240 CP. Primele informaţii sugerează şi o versiune hibridă, echipată cu un motor 2.0 EcoBoost de 185 CP, care va fi lansată în 2015. În ceea ce priveşte transmisiile, Mondeo va avea fie manuale cu şase trepte, fie unităţi PowerShift cu două ambreiaje.
“Tehnologiile de astăzi le oferă clienţilor mai mult din mai puţin. Afirmaţia e valabilă atât pentru motoare, cât şi pentru computere sau smartphone-uri, iar noul Mondeo 1.0 EcoBoost livrează tehnologie de top care le oferă clienţilor benficii tangibile”, a declarat Barb Samardzich, vicepreşedinte al departamentului de dezvoltare produs de la Ford of Europe.
Unitatea 1.0 EcoBoost are o putere maximă de 125 CP atinsă la 6.000 rpm şi un cuplu maxim de 170 Nm oferit la 1.800 rpm. În regim de overboost, motoarul poate oferi 200 Nm încă de la 1.450 rpm.
Emisiile de CO2 ale acestui propulsor sunt mai mici de 130 de grame pe kilometru chiar şi atunci când îl echipează pe Mondeo, spun oficialii Ford. Pentru moment, datele privind acceleraţia 0-100 km/h, viteza maximă şi consumul mediu nu au fost publicate.Via Ford
Astept cu interes acest motoras pe Ranger......poate-l duc si la Dakar, asa pentru marketing destept!
sa inteleg ca 1,4 TSI 122cp de pe Passat e de vis,doar astia dom'le de la Ford "e" niste escroci....
Prietene, la VW are cilindree 1.4! Asta e de 1 L. wtf!! revinoti.
Nu se rezuma tot la CP.. e o chestie de cuplu, cilindree, performante in sarcina.
Cam cat crezi ca consuma un motor de 1 L pe o masina de... 1500 kg, care mai vine si incarcata cu 4 oameni plus portbagaj plin? ce zici de vreo... 7,5-8 l / 100?? Pe putin...
n-ai inteles nimic.ai tras niste concluzii gresite despre ce am zis eu.si sunt de aceeasi parere cu tine legat de acest motor,dar nici cel de 1,4 nu e superior.dar din moment ce pun asemenea motoare pe caroserii asa mari,inseamna ca au si cerere,doar nu le pun ei degeaba...si ce ti se pare asa iesit din comun la un consum de 8% pt o masina mid size class?
hai totusi sa asteptam niste cifre officiale si mai apoi testate,decat sa ne lansam in niste discutii contradictorii fara rost.focusul cu acelasi motor are un consum urban declarat de 6,3%.probabil mondeo va avea undeva la 7,5-8%,si real undeva peste 10-11%.
Am condus un 1.4 TSI pe un Leon, al fratelui meu. Crede-ma ca poate mult motorul in cauza, spulbera un 320D fara probleme. Pe Passat se misca putin mai lent din cauza greutatii mai mari la care este supus insa nu da senzatia de submotorizare.
Te cred,pe un leon/golf sigur se misca foarte bine.Dar nu cred ca spulbera un 320d.Depinde la care 320d te referi,ma gandesc ca la e46,pt ca e90 are 177cp si de f30 nu mai vorbim...oricum,comparam mere cu pere...
cred ca e o chestie psihologica totusi,suntem obisnuiti ca numai din motoare mari sa iasa performante dinamice decente(mai putin motosport).dar lucrurile se mai schimba,motoarele mici arat din ce in ce mai bine,cel putin pe hartie :)
Si vorbesc in cunostina de cauza....am Bravo 1.4 150cai 200nm ....Merge super masina dar se simte ca cei 150 de cai sunt scosi din 1.4. Spun ca am mers cu dieseluri similare si e alta mancare de peste. Multi o ard si vorbesc de cai dar nimeni nu vorbeste de cuplul motor care e si el destul de important la o masina
Si referitor la Mondeo, se va vinde 1.0 la fel cum s-a vandut si 1.6 benzina pe care il inlocuieste. Adica mai deloc. Majoritatea au cumparat motoare de 1.8 si 2 litri. Asta e asa ca sa nu zica faptul ca nu au un entry level care sa coboare pretul masinii.
am impresia ca nu prea stii diferenta intre putere si cuplu.
Am si eu o intrebare, cat e cuplul motorului "2.0 turbo/aprox 300Mn" la, sa zicem, 5500 rpm?
Daca vrei pot sa-ti demonstrez ca un motor diesel si un motor pe benzina de aceeasi putere au cuplul identic. Acei 300 Nm sunt cuplul MAXIM. Deci mi se pare normal sa compari valoara medie a cuplului pe toata plaja de turatie a motorului si nu doar in punctul convenabil dieselului.
In alte ordine de idei, observ o gramada de priceputi care isi dau cu parerea ca 1.0 este prea mic. Sunt curios cata educatie inginereasca au, si ce calcule matematice au facut ei in urma carora a rezultat ca motorul e prea mic, sau ca e nefiabil ca e prea mic etc...
Daca motorul avea 2.0l, aceeasi putere si cuplul dozat identic, nu mai era prea mic?
Trecand peste asta, masina se prezinta superb. Arata modern, se incadreaza in filosofia de design Kinetic a celor de la Ford si desi pare ca imprumuta elemente de la alte masini, totusi seamana mult cu actuala generatie de Mondeo. Si interiorul mi se pare excelent, cum este si cel al actualei generatii.
Dupa parerea mea, Mondeo si Accord sunt cele mai bune optiuni in acest segment, Passat, alegerea populara, mi se pare penibil in comparatie cu concurenta. Motorul 2.0 TDCi pe Mondeo mi se pare alegerea ideala.
Masina asta tinde foarte mult spre clasa PREMIUM!
Felicitari,Ford!
Plang cam toate modelele concurente,nu doar Passatul.
Ford si-a facut lectiile si a scos o masina superba din toate punctele de vedere.
Cei care se indoiesc de performantele motorului de 1.0 litru,pot opta pt un propulsor mai puternic,gama EcoBoost este excelenta.
Pun pariu ca multi ati avut occazia sa conduceti masini submotorizate.Ford nu e primul si nici ultimul constructor care va forta un entry level...(primul care-mi vine in minte e superb cu 1.2)
Cine spune de Passat ca "plange" sau alte ineptii, n are habar de piata auto.
Ford Europa va avea anul acesta pierderi uriase, ar fi bine sa reuseasca redresarea cu noile modele.
Cu siguranta nu va domina clasa la vanzari, dar macar sa si revina si ei. E putin si spre binele nostru.
Nu te inseli,in prezent Focus este cea mai vanduta masina din lume.
Ford va aduce in Europa si superbul Mustang si suv-ul Edge.
Si oricum, faptul ca are 1000 cmc este o chestie mai mult psihologica. Ganditi-va ca VW supraalimenteaza diesel-uri de vreo 20 de ani si nimeni nu zice nimic. 1.9 diesel era de la 68 CP (SDI) pana la 131 CP. Si mergea bine indiferent de putere. La fel TSI-urile si TFSI-urile lui VAG sunt considerante motoare reusite. Am condus 1.4 TSI 120 CP iar la drum foarte greu iti dai seama ca este un motor turbo.Dar cred ca nu toata lumea poate observa asta (se simte f putin un gol de turbo la o apasare puternica a acceleratiei).