Ford Ka, un concept care prefigurează un model global de segment mini

de Sebastian Toma
Joi, 05.12.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a prezentat la Barcelona conceptul Ka. Acesta prefigurează un viitor model de serie care va fi vândut cu acelaşi design pe toate pieţele pe care activează marca.

Esential 35 la sută reprezintă creşterea estimată a segmentului de care aparţine Ford Ka între 2012 şi 2017.
Ford Ka va primi o nouă generaţie, în ciuda zvonurilor anterioare care anunţau sfârşitul citadinei de la Ford. Reprezentanţii mărcii americane au prezentat, în cadrul evenimentului Go Further 2013 din Barcelona, un concept care prefigurează viitorul Ka. Din punct de vedere stilistic, modelul este identic cu conceptul prezentat în Brazilia în urmă cu o lună. Pe piaţa respectivă, Ford a lansat prima generaţie a lui Ka în 1997, la un an de la lansarea primului Ka în Europa, iar design-ul lui Ka a mers pe altă linie faţă de cea urmată de versiunea europeană a citadinei. În baza strategiei One Ford, constructorul american a decis unirea traseului estetic al celor două versiuni ale lui Ka într-o singură cale, cea globală, anticipată de acest concept.

Noul concept ar putea să dea naştere unei noi generaţii Ford Ka încă din 2014, însă lansarea oficială a modelului nu a fost încă dezvăluită. Unele voci spun că versiunea de serie a viitorului Ford Ka va fi expusă în 2014, iar vânzările vor începe în maximum 48 de luni de la acea prezentare.

Ca idee, Ford a prezentat şi noul Mustang în cadrul acestui eveniment, iar noul Mustang va fi disponibil comercial abia din 2015 pe piaţa din Europa, deci există posibilitatea ca exemplarul din imaginile alăturate, prezentat astăzi cu titulatura de concept, să debuteze la o dată ulterioară lansării lui Mustang, sportiva americană fiind expusă în versiunea de serie la evenimentul din Barcelona.

Conceptul lui Ford Ka prezintă chiar şi sistemul de infotainment SYNC al producătorului american, care va ajunge doar pe versiunile de top ale modelului de serie. Spre deosebire de actualul Ka, noul model nu va mai avea o platformă comună cu Fiat 500, ci va avea o platformă proprie, bazată pe cea a generaţiei precedente a lui Fiesta, în vederea obţinerii unei reduceri de costuri, a unui preţ accesibil şi pentru a păstra modelul în banca de organe a companiei americane, lucru extrem de important în materie de economii de scară şi logistică atunci când vorbim de un model de volum pe care producătorul din Michigan vrea să-l vândă pe tot mapamondul în aceeaşi formă.

La prezentarea din Brazilia, Ford a menţionat că noul Ka a fost dezvoltat in-house de divizia sa din ţara respectivă, iar exemplarul prezentat în Barcelona prezintă acelaşi design.

Limbajul estetic este similar cu cel prezentat de Fiesta facelift şi de noile modele ale celor de la Ford, semn că studioul de design din Brazilia a urmărit din start indicaţiile globale ale mărcii din Michigan. Ford estimează că segmentul modelelor mai mici decât cele de clasă mică, supranumit şi segmentul A, va atinge o piaţă de 6.2 milioane de unităţi pe an până în 2017, de unde şi dezvelirea acestui model. Creşterea anticipată de americani faţă de rezultatele din 2012 este de 35%, ceea ce ar depăşi creşterea medie estimată a industriei auto la nivel global.

Via Ford

Comentarii (5)

  • inexorabil
    OK, de gustibus non disputandum...si totusi...ce-i cu dracovenia asta?! Hai, fratilor, lasati-o in laptuci, astazi n-am citit despre Ford decat despre joaca de-a globalizarea. La primul impact vizual, am avut surpriza socanta ca zaresc o tentativa de...Hyundai. Si n-am inghitit niciun fel de pastile, desi "amicilor" mei de aici le-ar placea s-o fac.
    Ce straniu...Hyundai devine tot mai interesant ca arhitectura, in timp ce Ford da semne ca se ramoleste...Prima serie de Ka era cutremurator de urata, dar cea preconizata pentru anul urmator cocheteaza cu plictisul sugrumant, propunand un interior comparabil cu cel al vechiului Logan!!! Low-cost...Maestre Henry Ford, leaga-te la ochi, nu privi spre pamant!
    12 13
  • Dacia Plant
    Si pe Hyundaiu i10 asta cer enspe mii pret de pornire ?
    Acum 10 ani stiam ca masina cu, cat este intr-o clasa mai mica, cu atat este mai ieftina si fix asa era. Asta pana in 2012, an in care au lansat VW UP! cu portiere cu tabla vopsita si material aproape inexistent si un motor de 60cp care costa peste 10.000euro si lista poate continua si cu alte modele din aceasta clasa. Un pret corect pt aceasta clasa ar fi de 10.000maxim cu toate dotarile, iar un pret de pornire de la 5000euro.
    24 3
  • cosmin
    avem asa:
    ford ka peste 48 de luni;
    ford mondeo dezvaluit in 2012 disponibil in 2014;
    ford mustang dezvaluit in 2013 disponibil in 2015;
    Nu inteleg strategia de a invechi moral si tehnologic un produs fara a fi disponibil pe piata.
    19 1
  • Hopa, oglinzi de Volkswagen Polo?
    0 4
  • Marian
    Ar fi o masina potrivita de facut la Craiova. Daca ar avea si cum sa le care in Europa... O autostrada Craiova - Pitesti urmata obligatoriu de una Pitesti - Sibiu este mai mult decat necesara economiei romanesti. Dar se pare ce de la Palatul Victoria se vede altfel. Oare, daca se aproba planurile ce au aparut prin presa saptamana asta legat de autostrazile din Romania ... nu ar fi normal sa mergem in Parlament si "sa ii omoram, sa-i epilam, sa le mancam coliva ... " cum zice cantecul ???
    8 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru