Ford Focus electric a intrat în producţia de serie

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 15.12.2011
Ford a început să producă în serie noul Focus Electric. Modelul are o autonomie de maximum 160 kilometri şi costă 39.995 de dolari în Statele Unite ale Americii.

Ford a început producţia lui Focus Electric, model care are o autonomie situată între 112 şi 160 de kilometri. Bateria lui Focus Electric se încarcă în puţin peste trei ore de la o priză de 240 de volţi, de două ori mai rapid decât un Nissan Leaf, spun cei de la Ford. Nissan Leaf are o autonomie declarată la 160 km. Spre deosebire de Chevrolet Volt, Focus Electric nu este echipat şi cu un motor cu ardere internă care să încarce acumulatorii.

Preţul de pornire al lui Focus Electric pe piaţa din Statele Unite ale Americii este de 39.995 de dolari, la fel de mare ca al lui Volt, dar mai mare decât al lui Nissan Leaf. Modelul electric de la Nissan costă 35.200 de dolari. Clienţii primesc o primă de 7.500 de dolari de la stat, care reduce în mod automat preţul fiecărui model în parte. Focus Electric este oferit într-o singură versiune de echipare, doar tapiţeria din piele fiind pe lista de opţionale, alături de vopseaua în două culori. În standard, modelul are sistemul MyFord Touch cu afişaj de 8 inch, două ecrane LCD de 4.2 inch, configurabile de şofer, jante din aliaj de 17 inch, scaune din materiale reciclate, cameră video marşarier cu senzori de parcare spate, filtru de particule pentru instalaţia de climatizare, sistem audio cu nouă difuzoare, sistem de navigaţie activat prin comandă vocală şi multe altele.

Primul model electric de la Ford a debutat în decembrie 2010, când constructorul american a lansat Transit Connect Electric, un vehicul comercial uşor dezvoltat alături de Azure Dynamics. În 2012, Ford va lansa încă două modele "electrificate": C-Max Energi plug-in hybrid şi C-Max hybrid (benzină+electric).

Viitorul C-Max Energi va avea o autonomie totală de 800 de kilometri şi va fi mai eficient decât Toyota Prius Plug-in Hybrid.

Via | Freepress

Comentarii (18)

  • "Nissan Leaf are o autonomie declarată la 160 CP". Km...

    De 40.000 euro cumperi un Focus full orice motorizare si iti mai raman si bani de combustibil pt cativa ani. Inca e prea scumpa tehnologia masinilor electrice, si nu renteaza.
    4 10
  • oare?
    "Nissan Leaf are o autonomie declarată la 160 CP" interesanta unitate de masura a distantei...sau poate era vorba de timp..? hm...
    1 2
  • lucian
    cata ipocrizie
    .......pui pe o masina electrica atatea ecrane, senzori , camere si alte mofturi consumatoare de curent electric si se asteapta sa aibe autonomie mare.Nu spun ca nu s-au gandit la asta sau ma cred eu mai destept decat ei.....dar daca ar face masina de serie atat de performanta pecat o pot face orice firma cum e ford opel....le-ar sari marile tari petroliere in cap........
    0 7
  • Acum nu vad cine ar mai da banii pe hidosenia aia de Leaf. E mai scump,dar merita(pt cine isi permite).
    5 17
  • Fan Leaf
    inovatii nissan
    Gusturile nu se discuta. Pentru mine Leaf e foarte frumos, insa noul Focus e banal / sters per ansamblu si dizgratios la spate. Iar Nissan Leaf n-a luat premiile alea degeaba. Spre deosebire de concurenta are investitii serioase in spate. Mai documentati-va ca sunteti pe dinafara.
    15 5
  • @Fan Leaf
    Focus-ul asta electric este peste Leaf la orice. Daca Focus e banal si sters,broscoiul ala raios cum mai e?
    8 12
  • @WRC
    La "orice"? La ce mai exact? asta daca te tine sa raspunzi...
    12 3
  • @z.e
    Se incarca de doua ori mai rapid decat Leaf,spatiul interior e mai mare,la capitolul design castiga clar tot Focus.
    Autonomia e la fel la ambele modele,poate singurul minus al lui Focus e pretul putin mai mare.
    Acum spune-mi tu cu ce e mai bun Leaf decat Focus?
    5 10
  • @WRC
    "Se incarca de doua ori mai rapid decat Leaf"

    Seriooos?! ia uite aici...

    http://www.automarket.ro/stiri/nissan-a-inventat-sistemul-care-incarca-masina-electrica-in-10-minute-41069.html

    "spatiul interior e mai mare"

    Mda scuza-ma, nu stiam ca ne scrii din tari straine si vezi un Leaf in fiecare zi... :)))))))))) Ce nu pricepe insa tartacuta ta, e ca Leaf e conceput si pentru necesitatile unei familii americane moderne, unde habitabilitatea e foarte apreciata.

    Design? Subiectiv. Din cate vad eu sunt mai multi cei care plac Leaf-ul, decat noul Focus electric.
    13 2
  • in functie de piata - sistem Quickdrop - timp 3 min (Renault-Nissan)
    http://www.automarket.ro/stiri/danemarca-prima-statie-de-schimbare-rapida-a-bateriei-pentru-masinile-39000.html
    8 2
  • @z.e
    Tilica,stii sa citesti?? '' la o priză de 240 de volţi, de două ori mai rapid decât un Nissan Leaf''
    Si vrei sa spui ca Leaf are spatiul interior mai mare decat Focus?!!!
    Te amagesti singur baiete....
    Despre design cred ca nu are rost sa mai vorbim,numai un tantavan ar spune ca Leaf e mai frumos.
    Cum poti sa spui ca sunt mai multi cei care plac Leaf-ul,cand Focus electric abia a intrat in productia de serie??
    Ai probleme,baietica......
    4 8
  • @WRC
    Si eu ti-as pune aceeasi intrebare: stii sa citesti? Ai avut bunul simt sa citesti link-urile? Sau esti prea ignorant? Ca sa ai cat de cat idee trebuie sa urmaresti constant fenomentul auto, ceea ce tu cu siguranta nu faci. Nissan e un constructor inovator. Mult mai inovator decat Ford, daca ne gandim la masinile ecologice:

    http://www.automarket.ro/stiri/nissan-a-creat-un-sistem-hibrid-care-nu-taie-din-portbagaj-41127.html

    sau singura masina electrica /non-electrica ce intoarce in 4 metri:

    http://www.automarket.ro/stiri/nissan-pivo-3-conceptul-care-anunta-un-viitor-micro-car-de-serie-41616.html

    sau coupeul electric de performanta ce va intra in 2013 (sub 5 secunde acceleratie si 240km autonomie in 2011):

    http://www.automarket.ro/tv/saloane-auto/geneva-video-conceptul-nissan-esflow-1468.html

    Deci Nissan impreuna cu gama Z.E. de la Renault, e cu ani lumina inaintea celor de la Ford ca dezvoltare.

    Ford a lansat masina electrica mai tarziu, a avut timp sa vada cu ce vine concurenta si si-au pus inginerii la treaba. Problema lor e ca in max 2 ani, Nissan vine cu a 2-a generatie de baterii si ei o sa fie tot la prima generatie pe piata. Deci mereu cu un pas in spate. Asta doar daca cineva nu vine cu o tehnologie revolutionara. In 5-6 ani, Nissan vine cu o tehnologie care va incarca bateriile in 10 minute. Poate Ford mai mult de atat. Putin probabil. Nu vom discuta atunci de un pas in spate, ci de o prapastie intre Ford si varful tehnologiei Nissan.

    Si o alta chestie: ford a scos masina, dar nu are investitii in infrastructura care sa le dovedeasca convingerea in proiectul "focus electric". Eu unul, n-as cumpara de la cineva care-mi argumenteaza vanzarea si perspectivele masinii electrice cu juma' de gura. Cam asa e Ford, dar nu e singurul. Exceptie face Renault-Nissan.
    Prin programul zero emisii lansat de alianta Renault-Nissan, au fost incheiate acorduri de parteneriat cu nenumarate guverne, dar si cu autoritatile publice locale ce presupun dezvoltarea unei infrastucturi de statii de incarcare prin intermediul investitiilor publice sau private.
    Deasemenea:
    http://www.automarket.ro/stiri/nissan-va-dona-400-de-statii-de-incarcare-a-masinilor-electrice-in-toata-41658.html

    Legat de spatiul interior, timpul iti va dovedi ca aberezi.
    Nu degeaba se spune in presa de specialitate ca prin Leaf, Nissan este lider in domeniul vehiculelor cu zero emisii.

    PS:repet,in caz ca nu stiai, in cadrul aliantei exista 3 SOLUTII de incarcare
    10 0
  • @z.e
    Tilica,eu m-am referit doar la priza aia de 220/240 pe care o ai si tu acasa.
    Priza aia cu incarcare rapida de care vorbesti tu se afla pe strada (nu la noi).
    Pana acum Renault/Nissan nu e cu nimic mai inovator decat Ford.
    Doar timpul va decide asta.
    Asa ca lasa aberatiile,copile.
    2 5
  • Punctul meu de vedere e foarte clar. Esti depasit de subiect. Voi scrie in continuare pentru cei care au cap sa priceapa.
    Piata romaneasca e insignifianta in contextul actual. Pentru ca modificari importante sa intervina la noi, ele trebuie sa apara mai intai pe piete mature si dezvoltate. In functie de specificul fiecarei piate, Renault-Nissan vine cu solutii diferite, cum e sistemul QuickDrop pt Israel si Danemarca. Niciun alt constructor nu s-a gandit la asta si niciun alt grup auto nu are atatea colaborari cu autoritatile, cum are Renault-Nissan.
    Si spre deosebire de Ford care s-a multumit sa modifice o masina deja existenta in gama, Nissan a conceput special de la zero o masina pentru a fi adaptata propulsiei electrice. Asta inseamna sa fii puternic si sa crezi in produsul tau!
    8 1
  • hahahahh
    comentariu z.e
    "Legat de spatiul interior, timpul iti va dovedi ca aberezi."

    raspuns wrc
    "Doar timpul va decide asta.
    Asa ca lasa aberatiile,copile."

    Concluzia? Unii au creierul atat de neted, incat prin cotraargumente inteleg sa-i imite pe altii ca niste papagali.
    6 4
  • @hahahahh
    Ce spun eu si ce intelege.......tamba!!!!
    Eu am spus ca doar timpul va decide daca Nissan va fi mai inovator decat Ford.
    5 6
  • z.e. se bazeaza pe faptul ca universul este in continua expansiune, de aceea a zis ca timpul va dovedi cum e defapt... vom vedea cat se expandeaza defapt. Serios acum, nu vad cum se dovedeste in timp care e mai spatioasa :) Va ramane la fel de spatioasa sau putin spatioasa si peste 10 ani... doar daca era Renault se mai marea spatiul ca-i mai cadeau plastice, butoane...
    4 5
  • BBR91
    "expandeaza" ?! mai ai alte comentarii imbecile?
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru