Salonul Auto de la Geneva 2015

Ford Ecosport: facelift prematur, după numai un an de la debutul în Europa

Publicat Joi, 05.03.2015
de Bogdan Mirică
Comenteaza 7
Ford Ecosport: facelift prematur, după numai un an de la debutul în Europa - Poza 1
Ford Ecosport: facelift prematur, după numai un an de la debutul în Europa - Poza 2
Ford Ecosport: facelift prematur, după numai un an de la debutul în Europa - Poza 3
Ford a expus la Salonul Auto de la Geneva şi un facelift pentru Ecosport. Crossover-ul de clasă mică a fost revizuit prematur pentru a salva vânzările slabe din 2014.

Lansat anul trecut pe piaţa din Europa şi gândit pentru a se bate cu nume grele din segmentul SUV-urilor mici cum ar fi Nissan Juke şi Renault Captur, actualul Ford EcoSport a fost un fiasco. Crossover-ul propus de Ovalul Albastru s-a vândut în aproape 13.000 de exemplare pe Bătrânul Continent (în decursul a nouă luni).

Este un rezultat complet nesatisfăcător, dacă ne uităm la cât au vândut rivalii amintiţi mai sus: Renault Captur 164.801 unităţi şi Nissan Juke 97.538 exemplare.

Cele mai vândute SUV-uri mici şi compacte din Europa

Pentru a putea emite pretenţii în acest segment extrem de disputat şi aglomerat, Ford Ecosport avea nevoie de o schimbare. Aşa se face că americanii au îmbunătăţit uşor reţeta, cu un facelift prematur, prezentat tot cu ocazia Salonului Auto de la Geneva.

Esential 4 inch este dimensiunea ecranului color instalat pe Ford Ecosport facelift.
5 cai putere dezvoltă în plus dieselul lui Ecosport după facelift.
În primul rând, Ecosport a renunţat la roata de rezervă amplasată pe hayon, ea fiind disponibilă acum doar opţional.
De asemenea, pe versiunile superioare clienţii pot comanda jante de 17 inch cu design nou, geamuri fumurii, un acoperiş negru, oglinzi laterale negre şi chiar un deflector posterior.

Ford a operat şi o serie de modificări la nivel mecanic, izolând mai bine împotriva zgomotului şi a vibraţiilor întreg habitaclul, dar în special zona portierelor, a pedalelor şi a bordului. De asemenea, garda la sol a fost redusă cu 10 mm, iar amortizoarele au fost şi ele revizuite. Până şi sistemul de asistenţă electronică ESP a fost revizuit pentru un comportament rutier îmbunătăţit, alături de direcţia asistată.

La interior, faceliftul aduce un ecran color de 4 inch, o frână de mână repoziţionată, scaune parţial îmbrăcate în piele pentru nivelul de echipare Titanium, disponibilitatea unui sistem de navigaţie prin satelit şi chiar o cameră pentru marşarier.

Interiorul este animat de un ecran color de 4 inch.

Şi, chiar dacă ne pregătim să ne despărţim de sezonul rece, Ford Ecosport vine şi cu un pachet Winter, care include scaune încălzite, oglinzi încălzite şi chiar parbriz încălzit.

Sub capotă, dieselul câştigă cinci cai putere în plus, în vreme ce toate motorizările respectă normele de poluare Euro 6.

Potrivit Ford, noul Ecosport va debuta comercial în luna iunie a acestui an.


Comentarii (7)

  • Pacat ca au pastrat bordul incarcat cu ergonomie slaba ca pe modelele mai vechi...

    P.S. AM vedeti ca nu are cum sa aiba 5 cp!
    6 2
  • nu are ergonomia slaba...e pur si simplu inutil.

    Ansamblul de butoane de sub ecranul central e folosit in cel mult 10% din situatii. Selectorul de pe spita din dreapta volanului rezolva cam tot. Si doar prezenta unei navigatii elimina multitudinea de "chestii" de pe acolo.
    10 5
  • hazard
    Cu dedicatie pentru designer-ii Ford care s-au ocupat de Ecosport... O clipa: AAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...... MUAAAHAHAHAHAHAHA :))))))))))))))
    14 9
  • Și va fi în continuare un fiasco.

    Ford va emite pretenții în această clasă abia atunci când va construi un crossover mic de la zero sau, cel puțin, bazat mai mult și mai clar pe Fiesta.

    Toate astea cu noua linie de design, nu cu una pe gustul brazilienilor.
    13 2
  • Asa patesti cand incepi sa vinzi o masina proiectata in Brazilia pentru piata din Brazilia. O masina proiectata in Brazilia ar fi buna numai pentru America de Sud sau Africa. Daca nu erau zgarciti si proiectau o masina in Europa sau SUA, de mai mare calitate, atunci vindeau bine.
    12 2
  • EcoSport a fost proiectata cu gandul la pietele emergente (conform anuntului oficial). Au aruncat-o pe piata europeana si nu inteleg de ce nu si-au facut temele cum trebuie. Peugeot/Citroen nu au "indraznit" lansarea pe piata vestica a lui 301/C-Elysee cu toate ca nu sunt mai prejos decat Logan (ba dimpotriva). Dar EcoSport pur si simplu e ridicol de slab chiar si pentru pietele de categoria a 2 a.

    Si-au batut joc de o idee care ar fi avut succes. Acum ca i-au scos roata de rezerva de pe exterior arata ca neterminata. Per total mi se pare ok proiectata (si cel putin nu s-a indepartat prea mult de la conceptul din care provine -lucru rar intalnit). Dar materialele... sub orice critica.

    Daca ma uit la ce au umblat:
    - izolatie fonica
    - diminuarea vibratiilor
    - amortizoare
    - ESP
    - tren rulare
    - + diverse bling-bling-uri pentru versiunea de top
    eu as zice ca e deja Gen.2.

    Dar cu imaginea, cu imaginea ce facem?
    10 5
  • ionica_oc@yahoocom
    sunt mai multe de facut, in primul rand TREBUIE ELIMONAT geamul custode din fata(montantul A) capota mai plonjata si plasticaraia mai de calitate la interior ! Fara roata pe spate si haion care se ridica la la orice hach-bak este mult mai OK asa. Era aiurea deschiderea aia laterala. Apropo, Ford Romania - ma bag consultant pt dvs daca vreti.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru