Ford EcoSport este noul model care va fi produs la fabrica de la Craiova a constructorului american începând cu toamna anului 2017 pentru a fi exportat în Europa, iar micul SUV a primit acum un facelift care a fost prezentat cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles.
Chiar dacă versiunea disponibilă pe piaţa americană va fi importată de la fabrica din India, noutăţile de design ale faceliftului vor fi preluate aproape în totalitate şi pe modelul care va fi produs la Craiova. Principala noutate este o uşoară înălţare a grilei până la nivelul blocurilor optice, care au căpătat de asemenea o formă mai angulară. Această modificare a determinat şi mutarea logo-ului Ford în mijlocul grilei, însă restul designului a rămas aproape neschimbat comparativ cu actuala generaţie.
La interior se remarcă ecranul cu diagonală de 8 inch poziţionat deasupra planşei de bord, iar tehnologia este prezentă prin sistemul Sync 3 şi compatibilitatea cu Apple CarPlay şi Android Auto. De asemenea, Ford a implementat un sistem audio Bang & Olufsen cu 10 difuzoare şi o putere totală de 675 W. Conectivitatea cu dispozitivele electronice este de asemenea aisgurată prin două porturi USB cu fast-charging, două prize de 12 V şi una de 110 V amplasată în spatele consolei centrale.În schimb, producătorul american a fost zgârcit în privinţa specificaţiilor tehnice. Ştim că, cel puţin pe piaţa din Statele Unite, Ford Ecosport facelift va fi disponibil cu un motor cu 3 cilindri de 1.0 litri şi o unitate cu 4 cilindri de 2.0 litri, însă puterea acestora nu a fost încă dezvăluită. Ambele beneficiază de cutie de viteze automată cu 6 trepte, însă dacă vrei tracţiune integrală trebuie să alegi versiunea cu motor de 2.0 litri.
Ford Ecosport va apărea în showroom-urile ameericane în prima parte a anului 2018 şi va deveni astfel un model global, după lansarea iniţială în America de Sud în 2003. Pe lângă India, Ecosport mai este produs şi în China, Thailanda, Rusia şi Brazilia.
Via Ford
la cat de mici par in raport cu caroseria, va vine sa credeti ca jantele sant pe 17 ?
...Fiindca proportiile total ratate ale variantei initiale destinate Braziliei, Indiei etc. NU pot fi "salvate" de niciun facelift si nici macar de jantele din imagini (pe 17" intr-adevar) care-s f. reusite in sine si-ar arata perfect... pe orice alt Ford.
Clar insa ca Ford ii va da bataie-n continuare cu EcoSportul - fiindca-i, surprinzator, un succes la nivel global (putini stiu ca pe mapamond se vinde mai bine decit bestseller-ul strict european Captur.)
Ma opresc insa aici, ca-i mai sanatos decit daca as continua cu consideratii critice asupra gusturilor indo-braziliene in epoca noastra "politically-correct". ;-)
La interior e un castigator insa, daca va arata asa. Ergonomie excelenta si mai multe dotari in plus fata de concurenta.
Comparand cu rivalul principal de pe piata americana, Chevy Trax (care a suferit un facelift pentru modelul 2017), pot spune ca Fordul e superior in cazul interiorului, dar inferior ca design exterior. Marele dezavantaj sta insa la performantele sensibil mai slabe fata de modelul Chevrolet:
EcoSport 1.0 140 cp 0-100 km/h 11.8 sec (performante de motor aspirat)
Trax 1.4 140 0-100 km/h 9.5 sec
Greutatile celor doua modele sunt aproximativ egale, iar consumul mixt e insesizabil in avantajul Fordului: 5.4 l/100 km vs. 6 l/100km.
In Europa, cred ca tot 2008 merita cel mai mult in cazul in care nu cauti AWD. In rest Vitara pentru AWD si CX-3 pentru design/performante.
P.S. Asteptam Hyundai-Kia, VAG si Toyota sa vina cu propuneri (C-HR-ul e promovat ca SUV de clasa C, nu B, cum se credea initial - de aici si preturile mai piperate chiar decat in cazul CX-3).