Esential
125 | CP dezvoltă cea mai puternică versiune de serie a motorului 1.0 EcoBoost de la Ford. |
125 | CP dezvoltă cea mai puternică versiune de serie a motorului 1.0 EcoBoost de la Ford. |
Noua motorizare 1.0 EcoBoost de la Ford ar putea dezvolta aproape 180 CP în viitorul apropiat, anunţă englezii de la Autocar. Cei de la Ford consideră că ar fi posibil să urce puterea respectivului motor până la acest nivel, iar propulsorul ar putea fi oferit pe mai multe modele de serie, toate de performanţă. Gunnar Herrmann, directorul liniei de vehicule Focus, le-a spus celor de la Autocar că un asemenea motor ar fi dificil de realizat, dar este posibil. Cel mai probabil, Ford ar putea folosi motorul 1.0 EcoBoost de 180 CP pentru versiuni sportive ale modelelor mici din gama sa, dar cei de la Ford nu au prezentat încă o destinaţie clară a noului motor. Focus ar putea primi motorizarea 1.0 de 180 CP, deşi americanii au deja în ofertă un propulsor 1.6 EcoBoost care oferă 150 sau 180 CP.
Potrivit unor surse, cei de la Ford au deja un prototip al acestei motorizări, iar unitatea funcţionează. Primele informaţii sugerează faptul că motorul foloseşte un compresor electric pentru a furniza putere la turaţii joase, până când turbina mai mare reuşeste să-şi intre în atribuţii. Turbina de dimensiuni mai mari provine direct de la Focus 1.6 EcoBoost, spun respectivele voci.
Până în 2015, cei de la Ford vor să înlocuiască toate motoarele apsirate de 1.6 litri cu unităţi EcoBoost de 1.0 litri. Gunnar Herrmann este conştient că unii clienţi vor fi reticenţi cu privire la această schimbare, dar susţine că aceştia se vor răzgândi odată ce vor conduce un model echipat cu motorul 1.0 EcoBoost.Motorizarea 1.0 EcoBoost de la Ford se mândreşte cu numeroase elemente tehnologice care îi conferă un nivel ridicat de putere fără a sacrifica economia de carburant sau confortul la rulare. Spre exemplu, galeria de evacuare a fost integrată în blocul motor, permiţând reducerea la minimum a costurilor de producţie şi a răspunsului la acceleraţie. Turbocompresorul este răcit atât cu ulei, cât şi cu lichidul de răcire care trece prin circuitul de răcire dublu al acestui motor, iar acesta are dimensiuni mici pentru ca palele sale să se putea roti cu o viteză de până la 248.000 de rotaţii pe minut - după cum susţin cei de la Ford. Mai mult decât atât, Ford utilizează o tehnologie numită scavenging pentru a răci turbina la sarcini parţiale şi nu numai.
Aceasta funcţionează prin deschiderea simultană a supapelor de admisie şi evacuare, permiţând aerului rece din admisie să fie împins în galeria de evacuare, răcind partea "caldă" a turbocompresorului în acest timp, fără a consuma carburant în plus pentru aceeaşi manevră.Via | Autocar
sunt total impotriva acestei chestiuni........
bei frate vrei masina sport apelezi (cel putin) la un motor de 2litri sau 3 cel mai bine.......vrei o masina de oras sau sa consume mai putin (si aici) ai de ales intre 1.4 1.6 si daca vrei un motor de 1 litru sunt masinutze care numa la fix le vine motoru.......ford ka fiat 500 citroen C1........
revenind la subiect focusu are aproape 1400 de kilograme sami explice si mie cum il vor face sportiv daca ar avea un motor de 1 litru si 3 cilindri.......penibil........da pot incerca macar pt. ei.........o sami schimb si eu tenisi cu o marime mai mica sa vad daca fun mai tare:)))))
am citit undeva azi, ca ford a proiectat acest motor 1L ecoboost (125)sa aiba o durata de viata de 240000 KM, lucru care nu stiu cat e de placut, ca si propietar, asa ca la 177cai probabail vita lui va fi si mai scurta, poate e normal ,poate nu!
In rest felicitari FORD. Din recorduri si concurenta se nasc tehnologiile de top asa ca mai chill cu cc aia ca habar nu aveti cum se comporta masina.
Unii oameni nu pot accepta schimbarea. Un motor de 2.0 150CP e old news, un motor de 1.0 150CP e viitorul ma gandesc.
Peste 50 de ani probabil o sa fie motoare de 1.0 1000CP.
I-auzi pirando ce turații bagă ăsta: 248.000 de rotaţii pe minut (ca mașina de cusut... :). Păi nici turbinele reactoarelor nu bagă așa șpan!
Feriț, mo, locu, că-i dau un spriț la pedală și nu vreau să vă sparg proteza cu vrun piston!
Bafto delo delo!
Oricum un motor pe benzina cam 250.000 cred ca e garantat de producator ca rezista, apoi trebuie segmentat. Bine asta e o medie, daca ai grija de el si mergi "normal" tine si mai mult ..dar si invers e valabil :)
2. tot timpul cand apare ceva nou si avansat tehnologic tendinta e sa spuna lumea ca nu va fi fiabil ..si la 1.4 tsi tot asa spuneau toti. e mic ... e fortat , are turbina o sa pice dupa 2-3 ani ...si uite ca nu s-a intamplat asa.
Motoarele pe benzina aspirate nu mai au nici un haz, cum la diesel de ani buni nici nu se mai pune problema de aspirat.
Ca fapt divers pentru cine cred ca 1.0 125Cp e fortat, acum 30 de ani se alega in formula 1 cu motoare de 1.5 turbo = 1300 - 1500 CP. Desigur din motive de fiabilitate 1.5 turbo = 200CP e decent.
Nu ca le-am testat eu, insa se vede clar.
Comparati un motor normal 2.0 200CP, cu unul de 4-6.000cmc3 cu 200Cp cum era pe vremuri.
Sau cum era la W123/W124.
Ori nu am inteles ori este o greseala =>280000 mi se pare cam mult
Inca o intrebare daca sunt informatii 177Cp la ce turatie a motorului?
În text este vorba de viteza de rotaţie a palelor turbinei(montate pe un ax, desigur). În acest domeniu, sunt comune viteze de peste 100.000 de rotaţii pe minut.
În cazul motorului 1.0 EcoBoost de 125 CP, puterea maximă a motorului este atinsă la 6.000 de rotaţii pe minut.
Cele turbo pe benzina iti ofera o senzatie placuta la condus datorita cuplului mare inca de la turatii joase-medii. In teorie un astfel de motor ar trebuie sa fie cel putin la fel de fiabil ca si un motor aspirat. Sa nu ne imaginam ca materialele din care este facut blocul motor ar fi aceleasi la ambele tipuri.
La cat costa combustibilul si la cat se va mai scumpi, toti producatorii de masini incearca sa scoata un consum mediu cat mai mic la condus normal (nu condus cu caii putere la maxim), iari asta inseamna sa reduca capacitatea motorului + diferite sisteme electronice (gen start&stop). Daca nu ar face asta, peste ceva ani condusul ar deveni un lux si nu va mai fi accesibil clasei de mijloc. Si nici la masini cu alt tip de combustibil nu se va trece ... cat timp mai exista titei ... indiferent cat ar fi de scump barilul. Cred ca oricine este capabil sa citeasca un articol pe automarket isi poate da seama de aceste aspecte.
O vorba spusa de un om inteligent:
O masina nu se repara,ci se intretine !!!
Parerea mea este ca 150 cp ar fi limita unui motor de 1.0, deoarece fiabilitatea scade datorita uzuri prin care trec interne unui motor(pistone,arbore cotit,segmenti,etc.)
De ce camioanele/autocare au motoare mari?
De scos puteri mari dintr-un motor nu este greu,problema intrervine la fiabilitate(motoarele de F1,la 2-3 curse altul sau cei care isi modf masinile de 1xxx cp,dupa o tura de circuit trebuie sa refaca motorul)
Sunt pro progres tehnologic,dar ce fac unii se cheama prostie
Gresesti aici. Renault-Nissan a vandut pana acum cateva zeci de mii de masini electrice si are in plan sa ajunga la o cadenta anuala de 500.000 unitati pana la sfarsitul lui 2013. Renault-Nissan e deasemenea singurul grup ce a investit 4 miliiarde euro in dezvoltarea produselor si infrastructura masinilor electrice. Vor sa creeze in felul asta un mix intre masini cu motoare termice eficiente si masini 100% electrice.
Am luat 2 exemple:
Fiesta 1999 1,6 benz 66 CP/l
Fiesta 1999 1,8 diesel fara Turbo 33 CP/l.
Acum, 2011 la Focus 2,0 TDCI are 82 CP/l, facand raportul puterea a crescut de 2,5 ori,
deci 66CP/lx2,5=165CP! ce nu va place? ca nu e motorina
Si tineti cont ca TDCI-ul de 2l nu are cel mai mare raport CP/l de pe piata
Oricum, ce tare ar fi sa ajunga la concluzia ca cei 177 C.P. sunt potriviti si sa monteze acest motor pe Mondeo (eventual in cotiera fata)
Multumesc oricum