Ford anunţă un sistem de conducere semi-autonom
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ford a prezentat astăzi conceptul sistemului Traffic Jam Assist. Rolul acestui sistem este de a uşura viaţa şoferului în aglomeraţie, Traffic Jam Assist fiind capabil să controleze automobilul în trafic aglomerat. Cei de la Ford utilizează sistemul de cruise control adaptiv şi asistentul de menţinere a benzii pentru a menţine automobilul pe banda corectă şi la o distanţă potrivită de vehiculul din faţă, ceea ce îi ajută şi să implementeze cât mai repede sistemul pe automobilele de serie echipate cu aceste sisteme. Sistemul a fost prezentat conceptual pe un Focus, model echipat cu sistem de monitorizare a unghiului mort, sistem de frânare automată pentru prevenirea unui impact la viteză mică, cruise control şi altele. Facelift-ul actualei generaţii a lui Focus ar putea primi acest sistem în viitor.
"Şoferii petrec peste 30% din timpul lor în trafic aglomerat. Traffic Jam Assist i-ar putea ajuta, transformând o şosea aglomerată într-o experienţă mai relaxantă, cu mai puţine griji. Prin menţinerea ritmului traficului, sistemul ar putea ajuta şi la decongestionarea unor segmente de drum", aa declarat Joseph Urhahne, inginer la departamentul de Cercetare şi Inovare de la Ford.
Pe lângă Traffic Jam Assist, Ford a anunţat şi un sistem de parcare automată îmbunătăţit. Sistemul celor de la Ford promite să fie capabil să efectueze şi parcări perpendiculare, ceea ce înseamnă că modelele echipate cu acest sistem vor putea efectua gararea cu faţa sau cu spatele, dacă şoferul nu doreşte să execute singur aceste manevre. Ford ar deveni primul constructor de volum care oferă un sistem de garare automată ca dotare opţională pentru modelele sale.
Ford testează o tehnologie similară cu Attention Assist de la Mercedes-Benz, care promite să evalueze nivelul de stress al şoferului. Spre deosebire de sistemul de la Mercedes-Benz, sistemul de monitorizare de la Ford îşi propune doar să blocheze apelurile pe care le primeşte şoferul dacă acesta se dovedeşte a fi prea ocupat pentru a răspunde la momentul respectiv.
Via | Worldcarfans
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Ford in Romania
-
Ford C-Max (2014-prezent) Preţ: 17.550 - 23.550 €
-
Ford Ecosport Preţ: 15.400 - 23.650 €
-
Ford Edge Preţ: 41.850 - 48.600 €
-
Ford Fiesta Preţ: n/a - 24.050 €
-
Ford Fiesta Active Preţ: 15.650 - 19.300 €
-
Ford Focus Preţ: n/a - 28.450 €
-
Ford Focus RS Preţ: 37.000 €
-
Ford Focus Sedan Preţ: 18.000 - 23.950 €
-
Ford Focus Wagon Preţ: n/a - 29.300 €
-
Ford Galaxy Preţ: 34.600 - 38.950 €
-
Ford Grand C-Max (2014-prezent) Preţ: 18.800 - 24.800 €
-
Ford Ka+ Preţ: 8.800 - 10.100 €
-
Ford Kuga facelift Preţ: 20.900 - 36.150 €
-
Ford Mondeo (2014-prezent) Preţ: 23.700 - 39.100 €
-
Ford Mondeo Wagon (2014-prezent) Preţ: n/a - 40.100 €
-
Ford Mustang Bullitt Preţ: 50.800 €
-
Ford Mustang Convertible facelift Preţ: 42.800 - 50.800 €
-
Ford Mustang facelift Preţ: 38.800 - 46.800 €
-
Ford Ranger Preţ: 26.245 - 44.047 €
-
Ford S-Max Preţ: 26.650 - 35.000 €
-
Ford Tourneo Connect (2013-prezent) Preţ: 18.612 - 26.548 €
-
Ford Tourneo Courier Preţ: 13.400 - 17.888 €
-
Ford Tourneo Custom Van (2012-prezent) Preţ: 35.718 €
-
Ford Transit Preţ: 25.792 €
-
Ford Transit Connect (2013-prezent) Preţ: 16.380 - 18.860 €
-
Ford Transit Custom Cargo (2013-prezent) Preţ: 24.792 €
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Volvo a anunțat o serie de noutăți în gamă, ce urmează să fie disponibile din acest an. Printre noutăți se numără noul sistem de încărcare Plug & Charge, care va fi prezent la toate modelele electrice ale mărcii. (29.01)
-
BMW nu mai este un fan al ecranelor mari pe mașinile sale. Un oficial al mărcii germane a dezvăluit că viitoarele modele vor primi un sistem multimedia nou, cu ecrane mai mici și cu afișaj panoramic pentru a nu distrage atenția șoferului în timpul condusului. (28.01)
-
Potrivit celor mai recente informații, venite chiar de la CES 2025, constructorul german de automobile renunță la funcția de control prin gesturi a sistemului multimedia. (12.01)
- Mazda prezintă o siglă nouă: prima actualizare majoră după 28 de ani
- A venit, a văzut, a cucerit: Dacia Duster a câștigat peste 25 de premii în 2024
- Noul BMW iX facelift: acum cu autonomie de peste 700 km
- Flexis, noua marcă înființată de Renault și Volvo, prezintă 3 modele utilitare electrice
- Cele mai rechemate mărci în Europa, în 2024: Mercedes-Benz, pe primul loc
Ce ai vazut tu pe S-Klasse era cruise control adaptiv. Daca te uitai la clip vedeai ca sistemul de la Ford preia si controlul directiei. E vorba de sisteme diferite cu scopuri diferite. Sistemul Ford e facut pentru trafic aglomerat, pe cand cel de la Mercedes pentru autostrada. De asemenea, cat costa un S-Klasse si cat costa un Focus? Nu prea isi are rostul comparatia.
Sistemul functioneaza numai la viteze foarte mici. Lexus, si intre timp si altii, dar Lexus stiu sigur ca are sistem de mentinere a benzii pe autostrada, si impreuna cu cruise control adaptiv masina se conduce singura pe autostrada. Asta pare mai periculos decat sistemul de la Ford si eu n-am auzit de vreun accident din cauza asta. La noi e plin de S-Klasse-uri care au sisteme asemanatoare, si desi probabil taranii care le conduc oricum nu stiu sa le foloseasca, ele exista. A intrat vreunu in tine? Nu isi permit sa fie dati in judecata pentru pierderi de vieti omenesti, desi oricum, in orice situatie, soferul este cel care raspunde.
@ABC
Nu apar cuvinte precum "inovator" sau "revolutionar" in articol. Volvo si Mercedes sunt marci premium, Ford sunt masini de volum. Este revolutionar ca o masina de 20.000 euro sa aibe atatea optiuni, majoritatea de fite, cum are Focus de exemplu. Iarasi, din cate stiu eu, Lexus a fost prima masina care se parca singura, cu LS460 in 2006.
Dar nu poti compara Ford cu Mercedes, Volvo sau Lexus. Alti bani, alta clasa, alte pretentii.
Multumesc pentru raspuns, m-am clarificat in privinta cu acest sistem.