Esential
29 | de motoare este cadenţa zilnică actuală la fabrica de motoare Ford. |
Oficialii Ford au inaugurat astăzi la Craiova noua fabrică de motoare în care va fi produs deja cunoscutul motor de 1.0 litru care va intra în dotarea lui Focus şi a noului B-Max. Construit după o investiţie de 180 de milioane de euro, noul sit de producţie face parte din strategia de dezvoltare pe care Ford o derulează în prezent la Craiova, acolo unde investiţia totală a ajuns în acest moment la aproape 700 de milioane de euro.
Primul motor care va fi asamblat la noua fabrică din Craiova este EcoBoost 1.0. Acesta urmează să fie produs în trei versiuni de putere (100, 120 şi 125 de cai - primele două dedicate lui B-Max, ultima lui Focus), fabrica din Craiova fiind a adoua din Europa care produce acest motor, după cea din Koln, Germania. Ulterior, noul motor de un litru urmează să intre şi în dotarea modelelor C-Max şi Grand C-Max.
Pe de altă parte, producţia lui Ford B-Max va începe la Craiova în luna iunie a acestui an, după o serie de amânări care au afectat atât producţia, cât şi termenii agreaţi de Ford şi Guvernul României. În acest moment, uzina de motoare lucrează într-o singură tură, urmând ca alte ture să fie introduse pe măsură ce va creşte cererea.
via | Ford
De fapt este un motor de motocicleta adptat pt masina si uzura va fi fantastica.
Desigur ca asta depinde si de cine conduce masina dar in principiu rata de uzura va fi extrem de mare.
Dar de fapt asta este trendul actual.
O sa fie pus si pe Fiesta, dar deocamdata trebuie sa-si recupereze investitia, asa ca il pun pe un model unde profitul marginal e mai mare.
@AndreiRN : De unde stii tu ca uzura va fi fantastica ? Ai examinat cumva motorul in detailu ? Ai vorbit cu furnizorii ? Poate esti inginer Ford si nu ne zici si noua.
Eu sunt inginer in aerospatiale dar pe langa asta sunt pasionat de mecanica si mecanisme mecanice.
Cand storci foarte mult dintr-un mecanism mecanic metalul iti arata care sunt limitele.
Aceste motoare sunt din aliaj de aluminiu si lucreaza la temperaturi ridicate si compresi ridicate si asta va rezulta in o usura mai rapida.
Nu este asa de greu
Nu confunda materialul din care este facut blocul motor si chiuloasa cu arborele cotit,biele,axe cu came etc.Majoritatea motoarelor de generatie noua au blocul din aluminiu.Nu poti sa faci un arbore cotit din aluminiu,din cate stiu aliajele de metale au evoluat foarte mult.Nu cred ca nu au testat acest motor inainte de a intra in productie.Nu-l compara cu un motor de motocicleta,uita-te la ce cuplu dezvolta!
@ FORD : Cu cat mai multe produse la Craiova ;)
In prezent tendinta este de reducere a costurilor de productie, a cilindreei, etc. E adevarat ca un astfel de motor de drujba nu va putea duce 1 milion de km, dar nici lumea nu mai pastreaza o masina foarte mult timp. Vor fi 1-2-3 proprietari, un rulaj de 300 000 km maximum, si apoi la casare sau dezmembrari.
PS: Cred ca filosofia capitalistilor din prezent este: "traieste-ti viata - consuma din plin" :))
Motorul celor de la Ford este un raspuns la TwinAir-ul de la Fiat, dar avand o cilindree mai mare se preteaza a fi instalat si pe caroserii mai grele (Focus). Diferenta de CP vine din setarea si geometria turbinei.
Da, este un lucru bun ca se monteaza in Romania, singura problema fiind calitatea. Suntem renumiti pentru lucrurile facute pe genunchi si saritul peste etape:)
SPor!
@edi80 Ma bucur sa aud comentarii pertinente de la tine. Sunt de acord cu ce ai scris.
Si sincer sa fiu nici eu nu sunt adeptul motoarelor de genul asta. dar vad ca pe zi ce trece tot mai multi au asa ceva. Vorba cuiva mai sus, te pui cu trendul?
In rest mult succes si vanzari cat mai mari! Ar cam fi cazul, ca pana acum la Craiova nu s-a fabricat mare lucru...
Dar asa este educatia pe net din zilele de astazi cand ai barbati care locuiesc cu parintii si soferi care nu stiu sa schimbe uleilul sau o roata.
Oricum trendul este in a oferi publicului masini care le da senzati tari prin culoare si electronica de bord sau primele trepte foarte apropiate in schimbul unei sume considerabile.
Acum 30 - 40 de ani o familie cheltuia 15% din venit pt masina dar acuma sa ridicat la 30% si trendul va continua deoarece sa pornit o adictie la technologie si confort si intentionat sa redus fiabilitatea masinilor.
Uni au ochii si minte sa vada si sa inteleaga si alti au doar pofte de satisfacut.
Cam la fel si in industria alimentara.
Cantitatea vs calitatea.
Calitatea este un capitol la care Romania trebuie sa mai lucreze. Am mers ceva timp cu Cielo, cel corean si cel asamblat in Romania, diferentele erai destul de mari, de la dotari, cutie de viteza si pana la greierasi.
De asemenea, noul Panda cu "polizorul" de 85CP se misca binisor, fara a fi nevoie sa il tii in 5000 de ture. In afara de sunet, care este mai ascutit, motorul este absolut ok. De ce nu ar fi si acesta?
In Romania agricola de acum 30 de ani muncitorul visa la o masina cat de ieftina dar masina sa fie.
Acuma dupa 30 de ani eu am colectionat 13 vehicule.
O lume total diferita oricum.
Ieri 11.05.2012 s-a stins din viata la varsta de '89 de ani Carroll Shelby, un nume sinonim cu motorsportul american si cu modelele de performanta Ford si nu numai.Nu voi scrie ce a insemnat acest om pentru industria auto, cat a cantarit cuvantul lui in randul celor de Ford si in boxele curselor de circuit din America.
Sper ca Automarket ne va oferi un articol deosebit in onoarea celui ce a fost, Carroll Shelby.
Ce spui tu despre blocul de aluminiu si compresie mare este in general valabil dar:
1. de multi ani cam toate motoarele se fac din aluminiu si iata ca merg
2. acest motor EcoBoost 1.0 totusi are blocul motor din fier, pentru a se incalzi mai repede
Haideti sa nu ne mai dam cu totii cu parerea ce va face si cum va face acest motor, ca exista posibilitatea ca cel mai vechi constructor de automobile din lume sa stie un pic mai multe despre motoare decat noi... zic si eu.
Ar fi fost mai interesant daca in articol erau precizate niste detalii tehnice despre motor, deoarece incorporeaza cateva chestii interesante, cum ar fi:
-bloc din fier, pentru incalzirea mai rapida si reducerea costurilor;
-injectie directa;
-galeria de evacuare integrata in chiulasa;
-circuit de racire separat pentru chiulasa si pentru blocul motor, pentru controlul mai bun al temperaturii;
-axe cu came variabile;
-curea de distributie scufundata (nu integral) in baia de ulei;
Motorasul meu de Matiz EURO4 (2007) nu este zgomotos , este chiar linistit. La cei 785 cmc ( cam putini ) face fata. Dar ce sa spun de motorasul de la FORD este dupa mine un "brilliant" .
Ce n-as da sa-l ascult cum toarce ?
Fain ..