După numeroase teasere și o serie de imagini, Fisker a dezvăluit cu ocazia târgului de tehnologie Consumer Electronics Show (CES) mai multe informații oficiale despre noul model electric EMotion.
Constructorul fondat de designerul Henrik Fisker mizează pe o rețetă foarte asemănătoare cu cea adoptată în faza inițială de Tesla, iar EMotion este un sedan sport care impresionează, momentan doar pe hârtie, în special în privința autonomiei.
Fisker EMotion: date esențiale:
● noul EMotion permite parcurgerea unei distanțe de aproape 650 de kilometri prin intermediul unor acumuatori Li-Ion furnizați de LG Chem;
● sistemul de tracțiune este integrală, ceea ce înseamnă că EMotion are cel puțin un motor electric pe fiecare ax. Totuși, Fisker nu a menționat detalii despre sistemul de propulsie, nici măcar despre puterea acestuia;
● viteza de top este de 259 km/h;
● modelul va fi disponibil în configurații cu 4 sau 5 locuri, iar spațiul la interior este unul "generos";
● în versiunea standard, modelul este echipat cu jante de 24 inch, însă opțional clienții pot alege și jante din ediția specială Carbon;
● EMotion este echipat cu senzori Lidar furnizați de compania Quanergy care este capabil să scaneze drumul în toate direcțiile.
Acesta face parte dintr-un pachet de sisteme autonome care, la un moment dat, vor oferi nivelul 4, în care mașina se va putea conduce singură în cele mai multe situații uzuale fără ca șoferul să fie nevoit să intervină;● Fisker susține că dezvoltă în prezent un nou tip de baterie bazată pe electroliți solizi în locul electroliților lichizi specifici acumulatorilor actuali. Acestea oferă o densitate de energie de 2.5 ori mai mare, iar Fisker anticipează o autonomie de peste 800 de kilometri pentru EMotion cu un astfel de acumulator. În plus, timpul de încărcare ar urma să se reducă la numai câteva minute;
● Fisker EMotion va fi construit în Statele Unite, însă localizarea fabricii va fi anunțată abia în a doua jumătate a acestui an. Livrările ar urma să înceapă în cursul anului 2019;
● clienții interesați poți plăti un avans de 2.000 de dolari (1.700 euro) pentru a rezerva o mașină al cărei preț final de bază va fi de 129.000 de dolari (circa 110.000 euro).
Via Fisker
Doar daca nu este vorba de niste alteliere putin mai mari, cu o capacitate de productie de 50-100 masini pe an, caz in care se pot explica termenele foarte scurte.
Ramane de vazut.
@dudu
Musk este ăla care de ani de zile se străduiește să atingă niște cifre de producție, modeste și alea?
Esti rautacios, ca o compari cu Model 3.
De acord, arata frumos (in poze) si performantele sunt foarte ok (pe hartie). Sa vedem cand ajunge in showroom-uri si pe strada, atunci om vedea cum se compara cu Model S si (poate) Mission E, Rimac, Trezor si altele anuntate.
Ramane valabila afirmatia mea de ieri, de pe site-ul automarket ca, acest FISKER Emotion, ar avea cea mai mare autonomie din lume pentru un automobil electric de serie, la ora actuala.
DE CE ?!
TESLA Model S 100D are autonomie 539 km iar TESLA Model X 2017 100D are autonomie de 565 km.....
In ceea ce priveste pretul, FISKER Emotion costa la fel cat TESLA Model X 2017 100D, cu autonomie de 565 km....cca 115.000 USD....
In orice caz, manusa aruncata europenilor trebuie ridicata de acestia - CAT MAI REPEDE.......
Specialistul meu in operatii dentare are una din asta, modelul vechi, si e absolut superba. As schimba Mercedesul meu fara sa clipesc pe una din asta. Singurul impediment real a mai ramas pretul. Care si el o sa coboare incet si sigur, odata cu trecerea timpului.
Foarte foarte faina jucaria asta :)