Orașele și traficul din orașe așa cum le știm astăzi se vor schimba radical în următorii 20 de ani, iar cea mai mare modificare a paradigmei transportului personal la nivel citadin va fi una care va afecta modul în care înțelegem astăzi conceptul de proprietate a mașinii. Ei bine, prima imagine ilustrativă a noului concept vine dinspre Finlanda, acolo unde capitala Helsinki vrea să elimine mașinile proprietate personală din oraș, urmând să le înlocuiască cu mijloace modernizate de transport individual și în comun.
Pe scurt, soluția finlandezilor de a scăpa de traficul aglomerat din orașe este de a elimina complet conceptul de șofer cu mașină proprie din oraș și de a pune la bătaie tehnologia accesibilă a telefoanelor inteligente pentru a dezvolta un sistem de transport rapid și convenabil, indiferent de gusturi.
Altfel spus, nu vei mai avea voie să intri în oraș cu mașina proprie, iar în interiorul acestuia vei putea circula doar cu sistemul clasic de transport în comun sau cu alternativele ceva mai moderne care există sau vor exista în viitorul apropiat: mașini care pot fi închiriate la minut din orice parcare (sistemul ridesharing), mașini autonome care sunt chemate prin telefon și te lasă la adresa dorită sau autobuze la cerere. Mai mult, rutele pe care le abordează autobuzele, troleibuzele și celelalte mijloace de transport în comun nu vor fi fixe, ci flexibile, și se vor mula pe traseele și cerințele de moment ale locuitorilor orașului.
2025, punct de cotitură
Conform oficialilor care lucrează pentru Ministerul Transporturilor din Finlanda, scopul final al autorităților este de a elimina nevoia de a deține o mașină proprie până în anul 2025. Noua strategie care va fi implementată treptat de finlandezi, pe măsură ce tehnologiile vor deveni disponibile, va avea scopul de a elimina problemele care sufocă orașele de astăzi: congestia, plouarea, emisiile, consumul, accidentele și locurile de parcare.În centrul întregii revoluții pe care o plănuiesc finlandezii stă, evident, telefonul mobil, care va juca rol de centru de comandă, identificare și plată a fiecărui locuitor în parte. Iar scopul este acela de a transforma mașinile în obiecte care sunt utilizate contracost de locuitori doar pe perioada în care sunt conduse efectiv.
"Dacă mașina ta stă parcată 8 ore pe zi și tu plătești acel timp în contractul de leasing sau în prețul inițial al mașinii, există șanse ca prețul plătit de tine să fie prea mare pentru nevoile tale", spun finlandezii.Conform planului nordicilor, un locuitor al orașului care are nevoie să ajungă la birou sau la cumpărături poate accesa o mașină din orice parcare și o poate lăsa în altă parcare, plătind doar timpul efectiv de utilizare. Același lucru se întâmplă și cu mașinile autonome, care te vor taxa doar pe perioada utilizării acestora. În schimb, dacă un turist are nevoie de transport pe o perioadă mai lungă, acesta poate accesa - tot prin intermediul telefonului - un plan tarifar preferențial pe o perioadă mai lungă, iar acesta va combina accesul la mașinile de ridesharing sau la transportul în comun pentru ca experiența să nu fie privată de nevoile de transport ale persoanei în cauză.
via FastCoexist
ma refer la industria auto europeana desigur.
rezultatul, dintre aia care nu vor mai avea nevoie de masini ca sa mearga prin orasele din finlanda, multi nu vor mai avea nici bani, pt ca vor fi someri, lasa ca poate o sa se plimbe rusii cu tancurile, ca astora li se falfaie de balariile astea hipsteriste si la hipsteroaicele finlandeze o sa le placa cariciu' de rusnac
Cam ai dreptate. Dar nu civilizația în sine îi va face, ci acumularea de valoare și cel mai important liniștea socială (fără conflicte interene sau războaie) ca să permită ajustarea fină a societății fără tensiuni majore.
Comunismul (de fapt socialismul avansat) apare atunci când o societate devine omogenă și interesele majorității atât individuale cât și sociale sunt cvasi identice ȘI, FOARTE IMPORTANT, au resursele necesare și interesul să implementeze și să susțină un astfel de sistem NEIMPUS din afară.
Am citit un studiu făcut de un cerectător pentru NASA în care s-a arătat clar că o colonie pe Marte trebuie să fie comunistă, că toți trebuie să fie integrați într-un sistem strict controlat și reglementat, ca să se asigure bunăstarea (a se citi supraviețuirea) coloniștilor. Nu va exista democrație acolo (hai să votăm cum facem) și nici "libertate" (mie nu-mi zice nimeni ce și cum să fac), ci proceduri stricte de lucru, conduită, trai (care o fi ăla). De ce? Pentru că dacă faci o greșeală minoră, o mierlești rapid și tu și colonia.
Intr-un oras modern transportul personal trebuie sa fie cel putin automatizat.
Pentru urgente, politie, spitale se poate vorbi de masini speciale NEPOLUANTE.
Pentru transportul personal.. se pot folosi.. biciclete, trotinete, role.. picioarele proprii, exoschelete ++.
Apoi - orasele tind sa fie "foarte" verticale.. iar masinile ocupa prea mult spatiu.
Acum lasand gluma la o parte: cam ce implicatii ar avea aceste masuri asupra industriei auto?
Daca e vorba de poluare nu vad totusi de ce ar interzice masinile electrice, care pana in 2025 probabil vor deveni mult mai accesibile si cu o autonomie crescuta
Imagineaza-ti ca nu mai e atata zgomot in orase. Lumea or sa inceapa sa socializeze mult mai usor.
Tare as vrea sa se implementeze asa ceva, pentru ca jur ca acolo am sa merg.
de ce nu dormiti dragii mei intr-o hala mare cu paturi suprapuse ca la auschwitz? sa faceti economie si la spatiu, curent, gaze :))