Fiat va investi 9 miliarde de euro pentru a-şi reveni în Europa

de Sebastian Toma
Marti, 10.12.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Italienii de la Fiat ar putea pregăti o reorganizare completă a gamei. Pentru a realiza acest lucru, este vehiculată o investiţie de nouă miliarde de euro în vederea dezvoltării de noi modele.

Esential 304 milioane de euro a pierdut Fiat Group în primele nouă luni ale anului, potrivit estimărilor.
Fiat plănuieşte să investească nouă miliarde de euro în dezvoltarea de noi modele pentru a-şi reveni pe piaţa din Europa. Italienii vor să încheie şirul de pierderi, ajuns deja în cel de-al treilea an consecutiv, pe lângă împrospătarea fabricilor din ţară. Vestea nu a fost confirmată oficial de reprezentanţii mărcii, dar cei de la Automotive News spun că informaţiile vin de la surse din cadrul companiei italiene care sunt familiare cu problema. Actualul CEO al mărcii Fiat, Olivier Francois, a declarat că marca îşi va împărţi gama în două concepte diferite: 500 şi Panda. În timp ce modelul 500 va ţinti latura aspiraţională, legată de emisfera din dreapta a creierului, Panda va fi modelul funcţional care va atrage clienţii care care sunt complet diferiţi de cei care aleg un 500.

Printre planurile de viitor ale mărcii italieneşti anunţate de sursele citate de Automotive News se numără înlocuirea lui Punto cu o versiune cu cinci uşi a lui 500, care va fi construită în Polonia şi va avea o marjă de profit avantajoasă. Fabricile Fiat din Italia vor produce două SUV-uri de segment B, cu o platformă comună, dar cu design diferit.

Italienii ar folosi aceeaşi platformă pentru un model care îmbină trăsăturile lui 500 cu un SUV şi pentru un model care va fi vândut sub marca Jeep, acesta din urmă mizând pe ideea de off-roader.

Urmareste Automarket
Din 2011 până în prezent, Grupul Fiat a pierdut aproximativ două miliarde de euro în Europa. În primele nouă luni ale anului curent, pierderile companiei italiene sunt estimate la 304 milioane de euro. Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat, spune că nu intenţioenază să închidă fabricile Fiat, preferând să adapteze capacitatea de producţie în funcţie de cerinţele pieţei şi de strategia mărcilor din portofoliu.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (6)

  • Din pacate Fiat nu mai inseamna nimic pe piata europeana in comparatie cu acum 20-30 de ani.

    Se concentreaza pe Panda care este un low-cost fara portbagaj si cu spatiu limitat (pietele emergente cer low-costuri insa cu spatiu si portbagaj, stil Logan) si pe toata gama 500 care din pacate costa prea mult pentru ceea ce ofera (iar noile 500L sau 500L Trekking sunt niste monstrozitati in miniatura - poate scot si un pick-up pt piata americana cu aceeasi tenta de design).

    Nu sunt fan Fiat insa mi-e dor de modele precum Tipo, Tempra si Croma, modele care m-au impresionat pozitiv la targurile auto de la inceputul anilor 90...

    O solutie mai buna ar fi sa aduca Fiat Viaggio (adica Dodge Dart) in Europa (in China exista deja) si sa respecte standardele pietei europene. Ar fi un concurent serios pentru Focus, Astra, 308 sau I30/Cee'd (Fiat nu va atinge niciodata Golf-ul din niciun punct de vedere).

    Pana una alta, grupul Hyundai-Kia are 10% din piata europeana in timp ce Fiat nici jumatate. Au de invatat de la coreeni!
    22 7
  • @ Andy
    Ai dreptate ! Daca faptul ca in Europa marca FIAT a fost depasita la vanzari de catre Audi, BMW si Mercedes nu era suficient de umilitor, in 2014 si Skoda va depasi foarte probabil la vanzari marca FIAT in Europa . Iar faptul ca vor renunta la Punto se va dovedi o mare greseala . Mult mai indicat era sa imparta costurile de dezvoltare cu un alt producator ( cum a fost cazul modelului Punto din 2005 ce imparte platforma tehnica cu Opel Corsa ) si sa aibe un model foarte competitiv in clasa mica in Europa ( chiar si Toyota, unul dintre cele mai profitabile grupuri auto din lume a ales ca viitorul Yaris sa preia platforma noii Mazda 2 ) . In plus, faptul ca vor renunta la Punto face ca stirea vehiculata in urma cu cateva luni cum ca Alfa Romeo va renunta la MiTo si Giulietta sa fie adevarata in proportie de 99 % . Din nou, o mare greseala tinand cont ca Audi, BMW si Mercedes acorda din ce in ce mai multa atentie modelelor din clasa compacta si mica . Iar faptul ca au impins termenul de lansare al Giuliei undeva in 2016 .... Ca fapt divers azi a aparut o stire legata de lansarea la Salonul Auto de la Paris din 2014 a noului model de clasa medie Jaguar, concurent cu A4, Seria 3 si C-Klasse . Altii ( Jaguar & Tata ) tac si fac ....
    15 4
  • Momentan Fiat sunt tinuti in viata de grupul Chrysler, care in America in ultimii 2 ani a avut vanzari excellente. In special marca Jeep care a crescut ca volum cu vreo 40%, dar si Chrysler, Dodge, RAM si SRT nu sau descurcat rau deloc la vanzari. Luna de luna vad pe Autoblog statisticile care arata vanzari si crestere impresionanta pentru groupul Chrysler. In schimb Fiat se descurca patetic la vanzari atat in Europa cat si in America. In ultima luna Maserati a crescut 100% in volum fata de aceasi luna a anului trecut deci si aia ii mai scot la mal. Aceasta situatie nici nu-i de mirare avand in vedere ce gama limitata si are Fiat in momentul de fata.
    10 5
  • Eu ma intreb de unde mai au atatia bani pentru investitii. In ultimii 6-7 ani eu cred ca au "cheltuit" peste vreo 20 de miliarde de euro. Mi se pare extrem de riscant ce face Fiat, mai ales ca in Europa se bazeaza doar pe doua modele si imaginea marcii in sine cam scartaie.
    Norocul lor este ca sunt unele care atrag public si sunt considerate un exemplu. De exemplu Fiat Panda este una dintre cele mai bune masini de clasa mica. Iar 500 inca mai este o masina funky si mi se pare bine ca s-a modificat caroseria facandu-l si pentru familie. Practic piata asta si-a dorit de la 500 si Fiat s-a conformat. Eu cred ca trebuie sa vina cu un viitor Grande Punto si Bravo foarte bine puse la punct. Pentru ca in Europa clasa mica si compacta inca se cer bine.
    12 5
  • Calin, in stire specifica destul de clar ca Punto se va inlocui cu-o versiune cu 5 usi a lui Fiat 500, ceea ce era de asteptat, daca aveau de gand sa ofere un urmas pt Punto macar se vorbea oficial de asta, la fel si-n cazul lui Bravo, nu cred ca vor mai oferi un urmas, vor oferi multe versiuni derivate din 500 si din Panda, inclusiv SUV-uri, dar nu inteleg sincer pe ce vor cheltui 9 miliarde.

    Aceasta conducere, in frunte cu Marchionne, isi bate joc de Fiat, nu e departe nici Alfa, au fost atat de multe amanari cu Giulia incat n-o sa fiu surprins daca se mai amana de vreo doua ori, Lancia este moarta, ma mir c-au investit ceva in Maseratti, macar au 2 modele noi competitive, toatea astea sunt mai greu de inteles cu cat se spune ca dispun de multe miliarde.
    8 3
  • Daca se va mai adauga un model cu cinci portiere pe baza lui 500 ca inlocuitor pentru Punto, ce rost mai are 500L?
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru