Italienii de la Fiat ar putea pregăti o reorganizare completă a gamei. Pentru a realiza acest lucru, este vehiculată o investiţie de nouă miliarde de euro în vederea dezvoltării de noi modele.
Esential
304
milioane de euro a pierdut Fiat Group în primele nouă luni ale anului, potrivit estimărilor.
Fiat plănuieşte să investească nouă miliarde de euro în dezvoltarea de noi modele pentru a-şi reveni pe piaţa din Europa.
Italienii vor să încheie şirul de pierderi, ajuns deja în cel de-al treilea an consecutiv, pe lângă împrospătarea fabricilor din ţară. Vestea nu a fost confirmată oficial de reprezentanţii mărcii, dar cei de la Automotive News spun că informaţiile vin de la surse din cadrul companiei italiene care sunt familiare cu problema. Actualul CEO al mărcii Fiat, Olivier Francois, a declarat că marca îşi va împărţi gama în două concepte diferite: 500 şi Panda. În timp ce modelul 500 va ţinti latura aspiraţională, legată de emisfera din dreapta a creierului, Panda va fi modelul funcţional care va atrage clienţii care care sunt complet diferiţi de cei care aleg un 500.
Printre planurile de viitor ale mărcii italieneşti anunţate de sursele citate de Automotive News se numără înlocuirea lui Punto cu o versiune cu cinci uşi a lui 500, care va fi construită în Polonia şi va avea o marjă de profit avantajoasă. Fabricile Fiat din Italia vor produce două SUV-uri de segment B, cu o platformă comună, dar cu design diferit.
Italienii ar folosi aceeaşi platformă pentru un model care îmbină trăsăturile lui 500 cu un SUV şi pentru un model care va fi vândut sub marca Jeep, acesta din urmă mizând pe ideea de off-roader.
Din 2011 până în prezent, Grupul Fiat a pierdut aproximativ două miliarde de euro în Europa. În primele nouă luni ale anului curent, pierderile companiei italiene sunt estimate la 304 milioane de euro.
Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat, spune că nu intenţioenază să închidă fabricile Fiat, preferând să adapteze capacitatea de producţie în funcţie de cerinţele pieţei şi de strategia mărcilor din portofoliu.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Se concentreaza pe Panda care este un low-cost fara portbagaj si cu spatiu limitat (pietele emergente cer low-costuri insa cu spatiu si portbagaj, stil Logan) si pe toata gama 500 care din pacate costa prea mult pentru ceea ce ofera (iar noile 500L sau 500L Trekking sunt niste monstrozitati in miniatura - poate scot si un pick-up pt piata americana cu aceeasi tenta de design).
Nu sunt fan Fiat insa mi-e dor de modele precum Tipo, Tempra si Croma, modele care m-au impresionat pozitiv la targurile auto de la inceputul anilor 90...
O solutie mai buna ar fi sa aduca Fiat Viaggio (adica Dodge Dart) in Europa (in China exista deja) si sa respecte standardele pietei europene. Ar fi un concurent serios pentru Focus, Astra, 308 sau I30/Cee'd (Fiat nu va atinge niciodata Golf-ul din niciun punct de vedere).
Pana una alta, grupul Hyundai-Kia are 10% din piata europeana in timp ce Fiat nici jumatate. Au de invatat de la coreeni!
Norocul lor este ca sunt unele care atrag public si sunt considerate un exemplu. De exemplu Fiat Panda este una dintre cele mai bune masini de clasa mica. Iar 500 inca mai este o masina funky si mi se pare bine ca s-a modificat caroseria facandu-l si pentru familie. Practic piata asta si-a dorit de la 500 si Fiat s-a conformat. Eu cred ca trebuie sa vina cu un viitor Grande Punto si Bravo foarte bine puse la punct. Pentru ca in Europa clasa mica si compacta inca se cer bine.
Aceasta conducere, in frunte cu Marchionne, isi bate joc de Fiat, nu e departe nici Alfa, au fost atat de multe amanari cu Giulia incat n-o sa fiu surprins daca se mai amana de vreo doua ori, Lancia este moarta, ma mir c-au investit ceva in Maseratti, macar au 2 modele noi competitive, toatea astea sunt mai greu de inteles cu cat se spune ca dispun de multe miliarde.