Inițial, cei de la Fiat au prezentat la Salonul Auto de la Istanbul noua lor berlină compactă sub numele Aegea. Denumirea Tipo a fost aleasă în defavoarea lui Aegea, Fiat motivând evocarea modelului care l-a precedat pe Bravo și care era fabricat în aceeași uzină.
Italienii vor oferi motorizări care vor asigura între 95 și 120 CP în gama Tipo, fiind disponibile două propulsoare alimentate cu benzină și două diesel-uri.
În premieră pentru modelele accesibile ale acestui segment, va fi oferită opțional și o transmisie cu două ambreiaje. Noul Fiat Tipo va avea o lungime de 4.51 metri, 1.78 metri lățime și 1.48 metri înălțime. Vorbim despre o mașină cu 17 centimetri mai lungă decât Logan 2, cu cinci centimetri mai lată și cu 2 centimetri mai scundă. Ampatamentul diferă cu doar un centimetru în favoarea lui Tipo. Altfel spus, încadrarea modelului italian este la limita inferioară a segmentului compact, depășind pragul clasei mici. Portbagajul lui Tipo va fi de 510 de litri, la fel de mare ca al unui Dacia Logan, mai mare decât al lui Peugeot 301 și Citroen C-Elysee. Numele Tipo va fi folosit de Fiat pentru noua lor berlină în trei volume pe aproape toate piețele pe care va fi vândut cu excepția celei din Turcia, unde denumirea Aegea, cea folosită de proiectul de dezvoltare al mașinii, s-a dovedit a fi prea populară pentru a fi înlocuită. Cei de la Fiat vor lansa noul Tipo în Decembrie în Italia, urmând ca restul de peste 40 de piețe să primească modelul progresiv pe parcursul anului 2016. Grupul FIAT colaborează cu turcii de la Koç Holding încă din 1968, când au semnat un jointventure strategic. În cinstea lor a fost denumit proiectul de dezvoltare al noii berline compacte de la Fiat, Ægea.Via Fiat
Mai lunga, mai lata si mai scunda ca Loganul, mi se pare ceva bun :)
Marele minus e ecranul care pe langa faptul ca foarte mic e si pozitionat destul de sus, soferul trebuind practic sa se intinda inspre el - aici vorbim de ergonomie deficitara.
Linea au fost fiabile in exploatare, ca orice masina mai simpla. Partea mai putin buna era insa ca multe veneau cu defecte de fabricatie, gen bordul montat aiurea intr-una din laterale sau instalatia AC cu toane (se schimba in garantie). Poate ca turcii s-au mai dat pe brazda si au marit controlul calitatii ca sa o scape de pacatele specifice masinilor mai ieftine...
Tipo suna a un Fiat vechi (din '85) cu probleme de fiabilitate.
Egea suna mai bine.
- Tipo se pronunta usor in orice limba
- Tipo este o denumire vcasinecunsocuta...ca tu stii despre Tipo (sau ai citit) nu are nicio relevanta...Viitorilor clienti nu le va pasa.
PS mie mi-a palcut Tipo, deci Tipo sa fie!!
Hmmmm.... Bine ca Golf nu suna a VW vechi dinainte de '85....
@tyd: nu chiar lowcost, putin peste. asta a fost mereu zona lui Fiat si aici se mentin. e profilul lor. Concurent pentru Golf si Focus trebuia sa scoata Lancia, in timp ce Alfa trebuia sa fie premium. debandada la Fiat.
Nu inteleg ce s-a intamplat cu Albea, de ce nu-l mai aduc la noi. S-ar fi batut bine cu Logan si 301.
@' : platforma e de Renegade / 500X.