Ziua de joi a fost una dificilă pentru producătorii auto. După ce Renault a fost victima unor presupuse încălcări a normelor de emisii, cei de la Fiat Chrysler au fost acuzaţi că au oferit mită pentru ca dealerii să falsifice datele de vânzări din Statele Unite.
Constructorul a avut nevoie de aproape 24 de ore pentru a reacţiona şi susţine că acuzaţiile sunt lipsite de orice fundament.
"Procesul face acuzaţii cu privire la rapoarte false de vânzări din partea Fiat Chrysler. Fără să ţină seama de numeroasele cereri pentru a furniza dovezi în acest sens, reclamanţii au refuzat să fundamenteze acuzaţiile. Fiat Chrysler a investigat faptele şi a determinat că acuzaţiile nu au fundament. Reclamanţii au fost notificaţi de asta înainte să intenteze proces", precizează Fiat într-un comunicat de presă.
Mai mult decât atât, Fiat are şi o explicaţie pentru apariţia unui astfel de caz: dealerii în cauză vor să obţină tratament special prin deschiderea unor noi puncte de lucru pentru producător."Începând din 2012 nu au reuşit să obţină performanţe, iar în ultimele luni au folosit ameninţările unui proces într-o încercare greşită de a obţine un tratament special, inclusiv alocarea unor puncte de lucru adiţionale în reţeaua Fiat", mai precizează constructorul.
Apariţia scandalului a determinat o scădere de 10% a acţiunilor Fiat listate pe bursă de la Milano, însă ulterior scăderea s-a temperat la 5% faţă de referinţa zilei de miercuri.
Via Fiat Chrysler
ZERO dealers.