CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
Fiat Chrysler Automobiles, rivalul italo-american al Volkswagen Group, a emis un comunicat de presă prin care s-a delimitat de scandalul Dieselgate. Italienii de la FCA au declarat că ei nu au folosit niciodată vreun dispozitiv care să păcălească testele de emisii și că toate mașinile vândute de ei respectă normele de mediu din țările în care sunt vândute. Italienii s-au abținut să comenteze în detaliu situația rivalilor de la Volkswagen, explicând că nu sunt nici în postura să discute situațiile altor producători și că problema este încă dezbătută de autoritățile responsabile de aceasta. Astfel, cei de la FCA au preferat să-și delimiteze poziția oficială discutând doar despre produsele din propriul portofoliu.
Reprezentanții Fiat Chrysler Automobiles au recunoscut că există o diferență între emisiile de CO2 obținute pe bancul de testare și cele care ies pe eșapament în viața reală, iar compania italo-americană s-a angajat să sprijine Uniunea Europeană și autoritățile echivalente din alte state să găsească soluții de măsurare care să reflecte realitatea.
În prezent, Uniunea Europeană pregătește o procedură de testare a mașinilor noi care să reflecte ciclul modern de conducere, prin care trec zilnic mașinile europenilor, prin care clienții vor putea să descopere cu ușurință care sunt mașinile care au cel mai mic consum real, nu doar pe bancul de probă. În trecut, CEO-ul Alfa Romeo a criticat marca Audi pentru anunțarea unor date de emisii și consum de carburant pe care le-a descris ca fiind "miraculoase, magice si extraterestre". Harald Wester, CEO-ul Alfa Romeo, adăuga la acea dată și o completare personală despre producătorii de automobile și emisiile acestora: "Trebuie să fie ceva mai serioşi în legătură cu aceste cifre pe termen lung".
Fiat 500 1.4 benzina aspirat ~1000 kg consum: 5.1/6.1/7.7
VW Touareg 3.0 TDI quattro automata ~2200 kg consum: 6.0/6.6/7.6
Care din cele 2 consumuri ti se pare mai plecat de pe lumea asta?
Care din cele 2 masini sfideaza legile fizicii?
Ghosn, intrebat direct, s-a ferit sa spuna ceva rau despre VW. Nu ca l-as aprecia cumva pe braziliano-libanez, dar cel putin a dovedit ca stie regula asta.
Nimeni nu stie cand ii vine randul, pe orice problema - siguranta, finante dezastruoase, un sef curvar, etc.
De aceea e bine sa nu faci niciodata afirmatii categorice si, mai ales, sa nu profiti atunci cand un concurent e la greu.
In epoca Internet, potentialii clienti te vor tine minte si pe tine...
Sa dea Maica Domnului ca Fiat sa nu aiba niciodata vreo problema!
PS: Nu imi place nicio masina VW. Chestiune de gust. Dar asta e strict opinia mea si nu am o problema daca altii gandesc diferit fata de mine.
Cred ca VW va trece peste aceasta criza. Probabil ca va iesi slabit, probabil ca va renunta la atitudinea triumfalist - aroganta si va plati pretul de umilinta atat de necesar tinand cont de impertinenta lor fara limite din ultimi ani. Dar va supravietui, se va pune iar pe picioare si va ramane, oricum, in TOP 3 mondial.
Mi-as dori ca si Fiat sa aiba parte de un viitor frumos. De aceea ar fi bine ca sefii Fiat sa se gandeasca la ce fac ei pentru viitorul acestei marci italiene de care Europa are nevoie si sa lase deoparte problemele trecatoare ale VW...
Mesajul dat de seful Fiat respecta in mare legea nescrisa de care ai pomenit.
Mai mult de atat, inceaca sa se delimiteze de practicile din industrie intr-o perioada in care toti sunt luati la bani marunti dar si sa recunoasca faptul ca datele de consum nu sunt totdeauna relevante in viata reala in principal datorita metodelor de testare foarte inguste.
...ma lepad de ...sultana.....