Francezii de la PSA au la dispoziție 10 miliarde de euro pentru a investi în formarea de parteneriate cu diferiți constructori pentru a-și extinde vânzările în Statele Unite, fiind luată în calcul și posibilitatea unei fuziuni.
PSA a abordat în acest sens pe Fiat-Chrysler, dar FCA a respins propunerea unei alianțe. Potrivit unor surse citate de Wall Street Journal, discuțiile și negocierile dintre cele două părți au fost încheiate.
Oficialii FCA nu doresc o alianță cu PSA deoarece astfel ar spori expunerea lor la piața europeană matură, în timp ce familia Agnelli, acționar majoritar, nu este interesată de o tranzacție finanțată cu acțiuni PSA.
Anterior, CEO-ul FCA, Mike Manley a declarat că nu se opune unei tranzacții care ar face compania mai puternică, spunând că este “deschis la această oportunitate”.
Via Automotive News
Nu, nu cred că PSA ar urmări cu adevărat să i se faciliteze pătrunderea considerabilă pe piața americană, unde preferințele sunt maturizate demult…La sedanuri și SUV-uri, asiaticii ȋși trag partea leului (dar ȋși face loc și câte o ghermancă), la camionete rămân localnicii experții, iar ȋn privința “electricelor”...Cu ce-ar putea, deci, să se impună francezii (Renault sau PSA sau și-și, nu contează) ? De regulă, acolo unde jocurile sunt deja făcute, “alternativele” nu prea ȋși au rostul. Nu poți să invoci dreptul sau șansa la diversitate, din moment ce există mărci japoneze, sud-coreene, americane și germane concentrate ȋn același spațiu.
Mă rog, nu-i ȋmpiedică nimeni să ȋncerce ȋn continuare…Să bată și la ușa lui “GM”. Că altă pistă nu s-ar ȋntrevedea peste Ocean – doar nu s-ar gândi franțujii la un parteneriat cu asiaticii, cărora le merge destul de bine ȋn formula actuală.