Fiat-Chrysler a respins alianța cu francezii de la PSA: negocierile ar fi fost încheiate

de Paul Cosma
Luni, 25.03.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul PSA a contactat Fiat Chrysler Automobiles în vederea unei alianțe între cei doi producători auto, însă FCA a respins această propunere, potrivit unor surse apropiate de situație și citate de Wall Street Journal.

Francezii de la PSA au la dispoziție 10 miliarde de euro pentru a investi în formarea de parteneriate cu diferiți constructori pentru a-și extinde vânzările în Statele Unite, fiind luată în calcul și posibilitatea unei fuziuni.

PSA a abordat în acest sens pe Fiat-Chrysler, dar FCA a respins propunerea unei alianțe. Potrivit unor surse citate de Wall Street Journal, discuțiile și negocierile dintre cele două părți au fost încheiate.

Oficialii FCA nu doresc o alianță cu PSA deoarece astfel ar spori expunerea lor la piața europeană matură, în timp ce familia Agnelli, acționar majoritar, nu este interesată de o tranzacție finanțată cu acțiuni PSA.

Anterior, CEO-ul FCA, Mike Manley a declarat că nu se opune unei tranzacții care ar face compania mai puternică, spunând că este “deschis la această oportunitate”.

Via Automotive News

Comentarii (1)

  • inexorabil
    “Francezii de la PSA au la dispoziție 10 miliarde de euro pentru a investi în”…Jeep, adică să ȋnvețe cum să devină și ei adevărați SUVopați, dar nici ăștia de la FCA nu sunt slabi de ȋnger: s-au prins de figură. Numai faptul că pe pieptul celui mai mediatizat fotbalist al planetei (Cristiano Ronaldo, desigur) este imprimat “Jeep” reprezintă o lovitură de imagine.

    Nu, nu cred că PSA ar urmări cu adevărat să i se faciliteze pătrunderea considerabilă pe piața americană, unde preferințele sunt maturizate demult…La sedanuri și SUV-uri, asiaticii ȋși trag partea leului (dar ȋși face loc și câte o ghermancă), la camionete rămân localnicii experții, iar ȋn privința “electricelor”...Cu ce-ar putea, deci, să se impună francezii (Renault sau PSA sau și-și, nu contează) ? De regulă, acolo unde jocurile sunt deja făcute, “alternativele” nu prea ȋși au rostul. Nu poți să invoci dreptul sau șansa la diversitate, din moment ce există mărci japoneze, sud-coreene, americane și germane concentrate ȋn același spațiu.

    Mă rog, nu-i ȋmpiedică nimeni să ȋncerce ȋn continuare…Să bată și la ușa lui “GM”. Că altă pistă nu s-ar ȋntrevedea peste Ocean – doar nu s-ar gândi franțujii la un parteneriat cu asiaticii, cărora le merge destul de bine ȋn formula actuală.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru