Esential
720 | de unităţi ale modelului Seria 5 Gran Turismo a vândut BMW pe piaţa din SUA, în primele patru luni ale anului 2011. |
720 | de unităţi ale modelului Seria 5 Gran Turismo a vândut BMW pe piaţa din SUA, în primele patru luni ale anului 2011. |
Atunci când a lansat noul Seria 5 Gran Turismo, BMW a luat o decizie riscantă pe piaţa din Statele Unite. Oficialii bavarezi, în frunte cu Jim O'Donnell, preşedintele BMW America de Nord, au decis să renunţe la varianta break a actualului Seria 5 în favoarea mult mai versatilului Seria 5 GT.
Decizia luată anul trecut nu a fost una prea inspirată, judecând după evoluţia vânzărilor, care au arătat că cei care şi-au dorit un break nu au acceptat alternativa Gran Turismo, ci au migrat spre alte branduri.
Jim O'Donnell a ieşit repede la rampă cu o declaraţie oficială: "Dezamăgirea pe care o am este legată de faptul că am crezut prea mult în ideea că publicul noului Seria 5 Touring ar fi mai interesat de alternativa Gran Turismo. De fapt, acest lucru nu s-a întâmplat. Am pierdut mulţi clienţi, care au preferat modelele competitorilor noştri, în special Mercedes-Benz. Seria 5 GT a atras clienţii care şi-ar fi dorit Seria 7 sau Seria 5, şi nu cei care ar fi vrut varianta break, aşa cum speram iniţial", a concluzionat O'Donnell.
În 2010, BMW a vândut în SUA 2848 de unităţi ale modelului Seria 5 Gran Turismo.
Însă, în primele luni ale lui 2011, modelul a totalizat doar 720 de comenzi, departe de predicţiile BMW la introducerea modelului pe piaţă: între 4000 şi 8000 de exemplare pe an.Întrebat dacă se gândeşte să reintroducă Seria 5 Touring pe piaţa din SUA, Jim O'Donnell a declarat că este un subiect care îl macină: "Poate când vom face următoarea generaţie ar trebui să readucem break-ul în Statele Unite", a declarat oficialul.
via | egm
Chiar n-aveau alte idei? De oriunde ai incerca sa-l privesti (din exterior) e disgratios...
Si asta o spun, mai mult ca orice, vanzarile...
pe de alta parte 5 GT este concurenta seriei 7 (rsp S-class) seriei 5 limuzuna / touring (E-class) si clasa coupeurilor cu 4 usi (CLS)
Deci intruneste 4 categorii si tot nu prea se cumpara
este sub S cam din toate punctele de vedere
este sub seria 7 dar aproape ca pret
este cam ca seria 5 dar mai sus la pret
si nu este touring la fel ca E
foarte usor "avantajele" versatilitatii se pot transforma in defecte, mai ales in ochii oamenilor obisnuiti cu S, 7, E, 5 .... combinatia dintre ele poate sa nu dea foarte bine. Unde mai pui ca, pe la aceiasi bani, oamenii pot lua X6, care este mai... mare...
nu sunt un fan al "clasei" din care fac parte 5GT, A7 si CLS ... desi cred ca ultimul ar putea sa-si faca loc la mine in garaj ... cam in ziua in care nu o sa mai am loc prin buzunare :)
m-ai facut curios de unde ai gasit informatia...
Si eu zic ca nu prea se vinde asa bine 5GT, dar BMW vrea sa scoata si 3GT. Sa le fie cu noroc!
Adică fiţă, fiţă, până când încerci să bagi tona de bagaje în spate.
La americani asta nu a ţinut.
BMW se vinde foarte bine în America pentru ceea ce este. Limuzine sportive, SUV-uri sportive, coupe-uri sportive. Mai trebuia un break sportiv.