Ferrari va implementa motoare supraalimentate in viitor

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 11.11.2009
Constructorul din Maranello testeaza motoare supraalimentate cu turbine, dar inginerii Ferrari sunt nemultumiti de rezultatele obtinute pana in acest moment.

Italienii de la Ferrari au luat deja in considerare posibilitatea dezvoltarii unui motor supraalimentat cu una sau doua turbine, dar nivelul actual la care se afla inginerii scuderiei nu le permite implementarea pe modelele de strada. Altfel spus, cei de la Ferrari sunt nemultumiti de nivelul de performanta oferit de solutiile tehnice incercate pana in acest moment, motiv pentru care trebuie sa caute in continuare o solutie potrivita.

Cea mai mare problema pe care au intalnit-o italienii de la Ferrari a fost lag-ul turbinei, care este considerat "inacceptabil pentru un motor Ferrari". Inginerii Ferrari nu vor folosi nici tehnologia de distributie variabila Multiair, deoarece aceasta nu a putut fi adaptata propulsoarelor din Maranello. Ferrari a incercat sa adapteze sistemul Multiair unui motor V8 de pe F430, dar inginerii italieni s-au declarat nemultumiti de valorile de putere obtinute in urma modificarilor.

Principalul beneficiu al sistemului Multiair este cuplul motor, iar functionalitatea sistemului este extrem de slaba la turatii ridicate. Avand in vedere capacitatile unui motor Ferrari, cum ar fi cel al lui 458 Italia, implementarea unei asemenea tehnologii in faza actuala de dezvoltare nu ar obtine nicio imbunatatire a performantelor, ci ar putea chiar sa le limiteze.

Inginerii italieni lucreaza in continuare la o solutie de supraalimentare a motoarelor sale, care sa le ofere putere si cuplu sporite, impreuna cu emisii scazute si raspuns prompt la acceleratie.

Via | Autocar

Taguri: Ferrari, Multiair

Comentarii (2)

  • Reticenta celor de la Ferrai este usor de inteles luand in considerare traditia lor in ceea ce priveste motoarele aspirate de inalta turatie, dar sa nu uitam ca unul dintre cele mai emblematice modele a lor, F40, era propulsat de un v8 supraalimentat. Deasemena modelele actuale sunt modificate cu succes de tuneri precum Novitec care adapteaza cu succes turbine pe propulsoarele bolizilor din Maranello,
    3 2
  • se mai intampla cate un tunner care face o modificare - dar daca inginerii de la Ferrari sunt nemultumiti de performantele ce le aduce un sistem clasic turbo...poate ca stiu ce vorbesc .

    Ceea ce trebuie sa faca ei este un motor supra-alimentat care sa functioneze la turatii ridicate - si care sa dea putere si cuplu la 7000+ rpm ... ca d'aia este Ferrari ... altfel ar fi un Focus / Megane / etc. cu o turbina pe un motor de 2 litri...

    Inginerii de la McLaren se dau mari cu un Bi-Turbo foarte performant... poate ca au gasit solutia ianintea celor de la Ferrari
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru