Motivaţia Scuderiei este că la această clasă sunt utilizate motoare identice cu cele care vor fi introduse în Formula 1 anul viitor, motiv pentru care bugetul alocat pentru dezvoltarea unui prototip nu ar fi foarte mare.
Planul este ca Ferrari să revină la clasa LMP1 de la Le Mans în 2015, iar o decizie finală va fi luată în cursul acestui an, potrivit publicaţiei germane Auto Motor und Sport.
Un alt motiv pentru care Ferrari ar putea fi interesată de o astfel de participare este nivelul mult mai ridicat al competiţiei comparativ cu Formula 1, întrucât ar trebui să înfrunte constructori precum Audi, Toyota şi Porsche, ultimul urmând să revină în competiţie anul viitor.
În schimb, în Formula 1, Mercedes este singurul constructor care are echipă de uzină, în timp ce Renault şi, din 2015, Honda, sunt prezenţi doar în calitate de furnizori de motoare.
Ferrari este unul dintre constructorii cu cel mai mare succes la clasa LMP1 din cadrul Le Mans.
Italienii au obţinut nu mai puţin de nouă victorii, ultima dintre ele cu Ferrari 250LM în ediţia din 1965, când au mizat pe serviciile lui Jochen Rindt şi Masten Gregory. Ultima participare a celor de la Ferrari la această clasă cu o echipă de uzina datează însă din 1973.
Filmul SF e in minte, realitatea e alta...