FEATURE: Volvo introduce airbagul pentru pietoni pe noul V40
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Volvo pune siguranţa pasagerilor şi a pietonilor pe primul plan. Constructorul suedez a inovat mereu în acest domeniu şi a clădit o reputaţie solidă. Clienţii ştiu că automobilele Volvo sunt sigure pentru pasageri. Dar ce facem cu pietonii neatenţi? EuroNCAP testează automobilele, iar punctajele pentru siguranţa pietonilor şi scorurile la acestă categorie sunt de obicei destul de mici. În afară de capota cu capse pirotehnice care se desprinde pentru a atenua impactul (foto mai jos) şi designul spoilerelor gândite pentru a proteja pe cât posibil picioarele pietonilor, mutările marilor constructori în câmpul protecţiei pietonilor au fost modeste. Până acum.
NOUL Volvo V40
Volvo V40 este cel mai nou model lansat de constructorul suedez, prezentat în premieră mondială la Geneva. Este primul model dezvoltat de Volvo complet independent de Ford, fostul proprietar al mărcii şi primul automobil total nou lansat de când Volvo este în proprietatea grupului chinez Zhejiang Geely. Producţia modelului V40 începe în luna mai, şi Volvo vrea să vândă 90.000 unităţi anual. În Europa, acest model vrea să fure din clienţi de BMW Seria 1, Audi A3 şi Mercedes A-Klasse.
Ei bine, V40 este modelul pe care Volvo a decis să implementeze primul airbag pentru pietoni din istoria industriei auto. Este o tehnologie folosită în premieră şi se adaugă deja cunoscutelor sisteme de siguranţă activă dezvoltate în ultimii ani de Volvo, printre care se numără City Safety sau Pedestrian Detection.
Acesta din urmă detectează pietonii din faţa automobilului şi poate frâna automat dacă detectează un impact iminent.Airbagul pentru pietoni pe care Volvo îl va folosi în dotarea modelului V40 este montat în partea superioară a compartimentului motor. În cazul unui impact, capota se desface din prinderile superioare şi un airbag în formă de U se umflă la baza parbrizului şi în zona montanţilor, acoperind cam o treime din suprafaţa parbrizului. Partea centrală a parbrizului rămâne liberă pentru a nu obtura câmpul vederii celui de la volan. Tehnologia - denumită oficial în limba engleză Pedestrian Airbag - face din acest model cel mai avansat automobil în ceea ce priveşte siguranţa pietonilor.
CUM FUNCŢIONEAZĂ?
Teoretic, fizica accidentelor este simplă: până acum, pietonii loviţi de maşini erau loviţi de maşină la nivelul picioarelor, iar zona capului lovea dur capota în perimetrul compartimentului motor, una dintre cele mai dure zone de posibil impact ale maşinii. După implementarea airbag-ului, Volvo susţine că acest risc este redus la minimum, iar impactul va fi unul cu efecte mult mai reduse la nivelul integrităţii pietonului.
Volvo nu anunţă ce se întâmplă cu capota după un astfel de posibil accident. Probabil că următoarele luni vor clarifica întrebările-cheie care se impun într-o astfel de situaţie: Ce se întâmplă cu capota după explozia airbag-ului? Cum detectează maşina faptul că impactul are loc cu un pieton, şi nu cu o altă maşină sau un stâlp de parcare? În ce constă "reparaţia" capotei după un astfel de eveniment? Cât costă schimbarea unui airbag pentru pietoni?
Evident, sistemul Pedestrian Detection este şi el în dotarea noului V40.
Lista de sisteme pentru siguranţa celui de la volan continuă cu sistemul City Safety, care este activ la viteze mai mici de 50 km/h şi previne impactul la viteză mică cu alt automobil dacă cel de la volan este distras. În plus, V40 va avea şi sistemul de menţinere automată a benzii de rulare, care intervine şi asupra direcţiei, şi sistemul de parcare automată Park Assist Pilot.Noul Volvo V40 este un exemplu pentru cum au reuşit inginerii şi designerii unei mărci să interpreteze actualele regulamente pentru protecţia pietonilor. Datorită noului airbag pentru pasageri, pe care Volvo îl oferă în premieră, designerii Volvo au putut micşora garda la sol cu 29 mm pentru noul model faţă de C30. Dacă acest airbag nu ar fi existat, automobilul ar fi trebuit să fie mai înalt pentru a satisface regulile pentru protecţia pietonilor, iar silueta noului Volvo V40 ar fi arătat cu totul altfel.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Volvo in Romania
-
Volvo S60 facelift (2013-2018) Preţ: 27.542 - 46.423 €
-
Volvo S90 Preţ: 46.117 - 67.110 €
-
Volvo V40 Cross Country facelift Preţ: 26.342 - 40.968 €
-
Volvo V40 facelift Preţ: 23.363 - 38.819 €
-
Volvo V60 Preţ: 39.655 - 54.815 €
-
Volvo V60 facelift (2013-2018) Preţ: n/a - 44.999 €
-
Volvo V90 Preţ: 52.600 - 60.974 €
-
Volvo V90 Cross Country Preţ: 54.366 - 63.719 €
-
Volvo XC40 Preţ: 30.935 - 47.005 €
-
Volvo XC60 Preţ: n/a - 67.503 €
-
Volvo XC90 Preţ: 50.820 - 123.871 €
Ultimele stiri din Feature
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (29.11)
-
Sunt sigur că toți șoferii (mai ales împătimiții auto) își doresc ca măcar o dată să conducă pe un drum spectaculos, unde să se bucure de performanțele unor mașini sportive. Exact asta o să facem noi în următoarele zile, pe două dintre cele mai spectaculoase drumuri din țară. Normal, aveam nevoie și de niște mașini pe măsură, pe care din fericire, le-am găsit în gama Mercedes-AMG. (09.09)
-
Se împlinesc 130 de ani de când a avut loc prima cursă oficială de mașini din lume. Aceasta a fost o întrecere de la Paris la Rouen, iar primul câștigător a fost Albert Lemaître, la volanul unui Peugeot de 3 cai putere (22.07)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Ca sa nu mai vb ca or sa aiba pedale ca la bicicleta pt a combina transportul si exercitiu sanatos.
DPVD practic este o exagerare.
DPVD de marketing este un punct in plus pt ei si or sa gaseasca si papagali care sa muste.
Astfel de "imbunatatiri" scuteste lumea de RESPONSABILITATEA PERSONALA si ca rezultat este societatea moderna de azi cand alti sunt de vina pt tot ce ti se intampla si niciodata nu e vina ta.
Ca imi place sau nu ....... asta este trendul modern.
Ramai poate viu dar cu genunchi zdrobiti si traiesti tot restul vieti pe spinarea guvernului ca vezi Doamne nu a fost vina ta.
On topic: ideea pare foarte buna. Normal ca mai tarziu sa fie mai rafinata si mai eficienta insa conteaza ca a pornit.
PS Azi mi-a sarit in fata un "drac" de copil printre masinile parcate. Desi mergeam doar cu 30km/h a scapat la mustata. Nici macar nu era vina mea, dar poti trai cu asa ceva pe suflet? Poate oi fi eu mai mamaligos, ca deh nu am mancat Hamburger American ca nea'Andrei.
Mai ales cand sunt fffff...iti.
Ce spui tu este o minciuna gogonata ca numai oameni au voie la volan.
Orice tehnologie pusa pe masina pt siguranta as fi vrut sa fie pe masina mea si va spun asta pt ca am avut ocazia cu umila mea masina si pe ''fantasticele noastre drumuri'' sa am parte de intamplari, evenimente sau momente in care ESP, ABS, EBD sau Airbag-ul sa ma ajute enorm si nu a fost momente in care sa ma incurce.Prin urmare consider ca si aceasta tehnologie gandita din mai multe perspective decat pot procesa unii ''comentatori'' sa fie foarte de folos.
1. Sa circule pe trotuar
2. Sa traverseze doar pe verde
3. Sa nu mai traverseze pe unde nu trebuie
4. Daca tot traverseaza ca idiotii, macar sa se asigure.
Ar fi mult mai putine accidente daca s-ar intelege un principiu simplu: strada e pentru masini, trotuarul pentru pietoni.
cat despre restul.... astia de va credeti zmei... ....
uite, o idee buna vine de la @sad (prima propozitie). (primul prototip din material textil a fost proiectul GINA de la BMW).
si cand a pus plasa de prindere pentru pietoni in 1920, toata lumea injura Volvo... acum toti isi pun bare frontale din plastic...
Pana acum, doar Volvo si Mercedes au contribuit major la partea de siguranta activa si pasiva... restul, plagiatori de profesie ;)
PS. Fii atent sa n-aprinzi vreun chibrit, ca sari in aer cu tot cu ideile crete.
Volvo, you da best!!! (Ok, Mercedes 2:) )
@Luca30 chiar ai atins un punct forte :) good one :)
Din pacate insa, in Romania si alte tari se prefera masinile ieftine sau foarte puternice, in locul celor sigure.
Si din pacate in lume sunt inca persoane gen AndreiRN care cumpara piese de masini de la aprozar sau site-ul lui Alibaba si cei 40 de hoti, ca sa iasa mai ieftin.
"E grele" cu cultura si unii cred ca daca au ajuns prin alte tari sunt mai destepti doar pentru ca sunt acolo.
Din cate stiu Volvo a adoptat pentru prima data centura de siguranta in 3 puncte si airbag-ul lateral, care acum sunt incluse in standard la majoritatea masinilor. Sper ca lumea sa inteleaga ca e nevoie de mai multa siguranta pe strazi si mai multa atentie. Iar daca un sistem ajuta un sofer sa evite un accident, nu poate fi decat de laudat si in folosul tuturor.
They want drivers and pedestrians to interact in a free and humane way, as brethren -- by means of friendly gestures
Dar romanul este invatat sa fie condus de altul de la spate sau sa fie protejat de un sistem oarecare oricare ar fi el.
Referitor la subiectul curent, evident ca ma declar in asentimentul majoritatii userilor...In plus, eu nu mi-as face griji pentru eventualele costuri de reparatie ale masinii (V40) in cazul unei coliziuni frontale cu un pieton, ci as exulta ca au scapat teferi si nevatamati toti actorii implicati fara voie. La urma urmei, banii n-aduc fericirea, nici n-o intretin, caci, in mod implacabil, vor veni vremuri cand va deveni un gest capital de supravietuire organica posesia DIRECTA a mijloacelor de trai, nu a banilor, care oricum nu vor mai exista in numerar si nici macar pe carduri, ci se vor cuantifica, sub forma de "credite", in cipuri cu receptivitate dermica, dar cu impact neuronal catastrofal si netolerate imunitar, care vor fi implantate "intamplator" pe...mana dreapta sau pe frunte. Volens-nolens, vom fi siliti, fara exceptii, sa le preluam din cauza fortei coercitive imbatabile a Statului Unic (Guvernul Mondial). Poate ca pana atunci se va scorni si airbag-ul cu deschidere in caz de ciocnire cu sporii aeropurtati, dar, daca este sa vorbim despre pericole, multi o vor mierli in masa in primul rand din pricini "oficiale"...Asta v-o zic asa, ca sa vedeti ca am ramas acelasi "specialist" in off-topic-uri ;)
Dar ratiunea ta sau lipsa de se reflecta in concluziile pe care le tragi.
Eu ........ 49 de ani si inginer la proiecte NASA de 15 ani pe langa alte jucari pt copii mari am pus doar pe 2 roti ceva peste 300 de mii de km si pe 4 cred ca peste 1 milion. Pe 2 aripi am facut de vreo 11 ori inconjurul acestei bile pe care locuim asa ca ............ ai cu cine sa faci contre dar ma indoiesc ca esti calificat.
Oricum e amuzant.
Numele ales de tine face ca orice om normal sa-si dea seama ca are deaface cu unul care vrea sa para mai mult decat este.
Asa ca tu atragi singur asupra ta batjocura si ridicolul din prima clipa.
Cine nu are Volvo, poate sa-si comande pe site-ul lui Alibaba unul. Dupa o saptamana vine barza din China si il aduce :) Cam asa stau lucrurile in mintea lui AndreiRN.
Aici e si un filmulet cu chinezii lui Andrei: http://www.dailymotion.com/video/xl9khr_the-volvo-cars-factory-in-gent-belgium_auto
Acum revenind la lucruri serioase, in Suedia se produc cinci modele V60, V70, S80, XC70 si XC90, iar celelalte sunt fabricate in Ghent (Belgia): http://www.volvocars.com/intl/top/about/news-events/pages/default.aspx?itemid=199. Si puteti sta linistiti in privinta pieselor pentru ca majoritatea sunt din Suedia, Germania, Franta. Daca vreti special din China trebuie sa faceti cerere la AndreiRN pentru ca stie el dealeri seriosi.
De exemplu Boeing nu fabrica avioanele de astazi in mare parte ci doar asambleaza componente sau tronsoane fabricate in toata lumea.
Da, este adevarat ca Volvo inca se asambleaza in Europa dar majoritatea componentelor vin de la proprietari ca sunt mai ieftine.
Asta nu insemna ca sunt masini proaste ca inca nu stim.
Cel putin 10 ani este nevoie sa iti dai seama cat de fiabil e facuta o masina.
Cat despre amicul cuantic ....... ce semeni asta aduni e un proverb din batrani si daca spun ceva ce nu este adevarat ma astept ca tu sa ma tragi de maneca.
Acuma serios, singurul post pe care te vad capabil sa-o ocupi la NASA e cel de cobai. Si nu trebuia sa ne spui varsta. Se deduce usor ca ai trecut prin destule la viata ta. Acuma de fapt se leaga multe. In rapoartele alea pe care te lauzi ca ti le citesc cu sutele, probabil descrii ce-ai simtit, ce-ai vazut, ce-ai auzit, etc. in timpul "lucrului". Problema e ca dupa ce te-au adus inapoi la stadiul de om, ceva nu se mai leaga. Iti fileaza puternic o lampa la mansarda.
Cum spuneam, "Houston, we have a problem. Your rats are on the loose!"
Se pare ca inca nu ai gasit un dealer Volvo si nici nu ai sunat pentru piese, asa ca mai ai timp sa te luminezi.
Acum din punct de vedere economic, daca tu crezi ca este eficient sa produci piese in China pe care sa le exporti in Suedia si Belgia pentru asamblare e clar ca nu stii nimic. Adica in loc ca sa produci masina in China unde costurile de productie sunt mult mai mici si sa o vinzi apoi in europa ca produs finit, tu vii si ne spui ca europenii doar asambleaza produse chinezesti. Parca intr-un alt post ziceai ca chinezii primesc 25 de centi pe ora. De ce nu fac ei masinile acolo si sa le vanda apoi prin Europa mult mai ieftin ? Cei care nu-si iau un Volvo, de multe ori nu au cu ce. Cand masina va fi produsa in China isi va permite oricine. Mai sunt si foarte putini, limitati ca tine, care cauta piese de Volvo pe site-uri dubioase. Deci sa lasam timpul sa dovedeasca daca sunt masini fiabile si sigure.
Asa e ca nici prin cap nu ti-a trecut diferenta de ora? Caput sec de copil semianafabet. Pun pariu pe oricat ca nu ai mai mult de 14 ani. Esti un pusti visator si mincinos.
Ma bucur ca imi sunt citite fiecare fraza de hienele in asteptare dar cu uimire observ ca majoritatea citesc dar nu au capabilitatea de a intelege de au citit.
Hahahahaha.....
Ia mai cititi odata ce am postat si mai incet ca sa puteti si asimila.
@zorzonel - isi expune frustrarea si nu e singurul si este normal la cat il duce pe el capul ca nu am vazut niciodata un post al lui care sa reflecte gandire.
@fane - un individ care nu cunoaste sinceritatea si foarte posibil un speculant/samsar in zona auto dar cu o gandire fantastic de superficiala. China urmeaza modelul Japonez si Correan economic dar la o scara mult mai mare. Din motove politice si pt a evita taxele de import masinile se asambleaza aproape de piatza de desfacere si asta este si motovul pt care VW asambleaza masini in US si Mexic si la fel si MBZ in US.
Acest model economic ia facut pe Japonezi sa deschida linii de asamblare peste tot in lumea asta si la fel fac si firmele americane si chinezi sunt pe urmele lor. Asa se patrunde pe o piatza "cu manusi" nu ca un badaran. O sa mai cresti si o sa mai citesti si ai sansa sa si incepi sa gandesti.
@fff - ham ham ham ...... pt tine ca nu cred ca esti din specia umana.
E placut sa stai in birou pe net si sa fi platit si o lopata de banuti cat timp faci asta.
Ieri am semnat 2 proiecte pt F35.
E chiar amuzant sa citesti scenatiile virtuale care bantuie mintea acestui declarat crestin.
Dar cu cat e stresul mai mare pe el cu atat ne arata cat e de gol.
Ai cerut voie Celui de Sus sa gandesti si sa postezi cu rautate?
Hahahahahaha .....
Aaa, nu-ti place, ci iti repugna de-a dreptul, cand te ia cineva peste picior? Dar tu cum si de ce iti permiti la adresa altora? Ai uitat cand te-ai scalambat recent in privinta unui cuvant sacramental imposibil de zeflemisit in mod normal, si anume "rugaciune"?! Nu tu ai insinuat ca eu ma pretez in tinuta nuda la inchinaciune?...Cine rosteste de fapt hule? Semeni exact ce culegi, amice!! Eu ti-as intoarce si obrazul celalalt, dar numai daca ar fi vorba de simple lături, nu de erezii! De fapt, eu sunt vinovat, fiindca iti acord cam multa atentie, incalcandu-mi regulat promisiunea de a te ignora cu desavarsire...Da' chiar, ce-ar fi sa fiu totusi consecvent, hm? Nu, n-o sa te blestem, caci n-am eu inima aceea de smoala, dar in mod garantat o sa aterizezi cu râtul in propriile-ti dejectii morale ori de cate ori ii vei calca zdravan pe coada pe altii de pe site...Cel mult imi voi rezerva dreptul constitutional de a ma AMUZA (ca tot abuzezi de termen), de fiecare data, pe seama spectacolului gratuit pe care il provoci in mod reflex, ca altfel n-ai fi fi tu ARN (culmea, fara ADN!). Voturi negative nu-ti voi arunca, numai asa, ca sa te edifici pe cati altii ii exasperezi deseori...So, this is it! Cu parere de rau, te las prada...hienelor de care pomeneai "amuzat". Tin prea mult la nervii mei ca sa ti-i ofer pe tava...Din acest moment, vaya con...el diablo. PAAAAAAAAAAAA.
Dragi useri, firesc ar fi sa ne intoarcem la ale noastre, "on topic". Noi spre Volvo trebuie sa ne indreptam privirile. In mare parte, am reusit. Dar, va rog, sa nu uitati de SAAB! Anul acesta va intra sub custodia unui nou proprietar, deoarece asigurarile din partea adminilor referitoare la o vanzare integrala a pachetului de actiuni au devenit clasice, doleanta fierbinte a lui gm de a nimici compania nemaifiind viabila, nici macar pentru statul suedez...De altfel, contactele oficialilor suedezi cu ofertantii s-au inmultit, pretandu-se atat politicienii de la nivel central, cat si autoritatile locale din Trollhattan si din regiunea din care face parte orasul. Sper doar sa nu fie Youngman sau Mahindra trumfatorii de cauza, din motive lesne de inteles...Dupa aceea, vom aborda iarasi, cu aceeasi placere (fanii cu patos!) si in mod frecvent, subiectul SAAB, inclusiv in directia sistemelor de siguranta! Deocamdata, razbate o oarece liniste de fond dinspre interiorul firmei. Nimeni nu se sperie de nici un "faliment", pur si simplu fiindca n-au cum sa se volatilizeze in neant sau in buzunare particulare un activ de vreo 20 de miliarde de euro! Faza cu actiunile ecraneaza doar niste aparente birocratice, nimic mai mult. Mai pe sleau: plusezi cu 500 milioane pana la un miliard de euro pentru SAAB si te-ai ales cu 100% actiuni, simplu ca vaca, dar problema cea mai spinoasa este cum sa reusesti sa pui in valoare...activul. Pe creditori, ca agenti economici get-beget, nu-i poate interesa, prin logica firii, decat recuperarea fidela a creantelor, dar pe un agent tehnic de spita unui constructor auto, recte Volvo, patrimoniul productiv, de cercetare si de testare al lui SAAB, unul de o valoare profesionala exceptionala, faurit in decenii de munca titanica, evident ca il ispiteste teribil...ceea ce s-a constatat lejer cu ocazia acelei lansari publice de pretentii private asupra echipamentelor, utilajelor si licentelor uzinei din Trollhattan, care lui Volvo i se par "interesante", deci ce-i in mana nu-i minciuna, indiferent ce li s-ar nazari unora sau altora, mai mult sau mai putin avizati :) So, keep in touch! (m-am englezit, sa dea naiba, mai ales ca nici nu suport limba lui Shakespeare si a...Guvernului Mondial)
Sarac cu duhul sunt cei ce insira cuvinte din placerea de a le insira.
Acri mai sunt strugurii zorzonel.