Zvonurile din presa internațională care dau ca sigură apariția unei viitoare mașini electrice construită de Apple s-au întețit în ultima perioadă, iar indiciile care ne arată că gigantul american va încerca să lanseze un produs care-și propune să schimbe modul în care privim mașinile sunt din ce în ce mai serioase.
Astfel, dacă Elon Musk, CEO-ul Tesla Motors, anunța acum câteva zile că o mașină electrică ar fi "următorul pas logic pe care ar trebui să-l facă Apple", însuși Tim Cook, omul care conduce Apple, susține că industria auto este gata de "o schimbare masivă".
"Cred că industria se află într-un punct de cotitură spre o schimbare masivă. Nu e vorba doar de o schimbare evoluționară. Partea software devine din ce în ce mai importantă pentru mașinile viitorului. Pilotajul autonom este și el o problemă din ce mai importantă. La fel cum se întâmplă cu multe alte tehnologii. Electrificarea mută atenția dinspre motoarele pe combustie pe cele electrice. Deci mie mi se pare că ne apropiem de o schimbare masivă", a declarat Tim Cook într-un interviu acordat jurnalistului Gerard Baker, de la Wall Street Journal.
Deși CEO-ul Apple se ferește să spună clar dacă va exista sau nu o mașină a companiei sale în viitorul apropiat sau mediu, este clar că Apple se va implica în jocurile industriei, în prima fază prin Apple CarPlay, sistemul de mirroring care-și oferă aplicațiile de pe telefon pe display-ul mașinii fără modificări de desgn sau structurale. "Acest sistem le oferă oamenilor experiența iPhone într-o mașină", a declarat Tim Cook în același interviu.
via The Verge
Masina va fi facuta in China la fel ca si telefonul si va folosi technologia Tesla care a fost daruita gratis la toti.
Plus ca exista standarde care daca se respecta e foarte ok. Unul e un produs al unei firme vestice renumite produs in China si altul e un copy-paste ieftin/low-cost al uni producator no name chinezesc. Insa sa nu uitam ca si chinezii au firme recunoscute la nivel mondial, care de multe ori sunt printre lideri in domeniul respectiv. Vezi Lenovo sau Huawei.
Profitul de productie la I Phone este de 80%.
Asta inseamna ca daca costa $20 in China la fabrica se va vinde cu $100 in afara.
Daca s-ar accepta un profit de 20% teoretic ar putea fi produs in EU sau US.
Dar realitatea prezenta este ca atat in EU si US la ora actuala nu exista muncitori si ingineri de productie necesari pt a produce un I Phone.
Daca maine ar decide sa mute productia nu ar avea unde.
Studiile spun ca ar fi nevoie de 5 - 10 ani pt a dezvolta forta de munca necesare unei astfel de munci.
VW si Ford sunt asamblate din piese Chinezesti de asemenea.