EXCLUSIV: Interviu cu invingatorii FIA GT Bucuresti
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
I-am intalnit pe cei doi invingatori ai cursei de la Bucuresti la petrecerea de dupa cursa pe care echipa lor, Scuderia Playteam Sarafree, au castigat-o pe ploaie. Profitand de ocazie, i-am provocat la un dialog pe Andrea Bertolini si pe Andrea Piccini, cei care au dus Maserati-ul cu numarul de concurs 11 pe prima pozitie la finish .
Acest interviu va fi publicat exclusiv de Automarket si de revista Autocar, singurele publicatii din Romania prezente la evenimentul Maserati.
AUTOMARKET: Cum v-ati simtit in Romania si cum vi s-a parut circuitul din Bucuresti?
Andrea Bertolini: Mi-a placut enorm. Singura problema este asfaltul de strada pe unele portiuni. Vreau ca pentru anul viitor organizatorii sa incerce sa traga o patura de asfalt nou pe intreaga lungime a circuitului. Asfaltul normal, de strada, este extrem de alunecos. In virajul numarul 1, acolo unde pe pista era asfalt nou, nu am avut absolut nicio problema cu aderenta.
AUTOMARKET: Ai adus vorba de virajul numarul 1. Toata lumea de aici l-a vazut ca fiind cel mai spectaculos dar si cel mai periculos. Cum s-a vazut acesta de pe pista?
Andrea Bertolini: De pe pista s-a vazut ca un viraj normal, unul dintre putinele in care aveai ocazia sa depasesti. Nu am avut niciun fel de probleme, desi plouase. Am vazut o gramada de viraje mult mai periculoase decat acesta.
Andrea Piccini: Iti dau un exemplu chiar de aici: portiunea de circuit in care se cobora. Acolo stiam foarte bine ca o greseala cat de mica insemna sfarsitul cursei. Cu toate acestea, nu era imposibil sa depasesti acolo.
AUTOMARKET: Din tribune si de la televizor parea ca doua masini abia incap in paralel pe pista. E adevarat sau de pe pista simti cu totul altfel circuitul de la Bucuresti?
Andrea Piccini: In mod normal, poti sa depasesti pe franare. Nu exista viraje rapide, astfel ca e foarte important cum franezi si cum iti calculezi momentul acceleratiei, pentru ca acesta poate sa faca diferenta.
Andrea Bertolini: E adevarat, nu sunt foarte multe locuri in care sa iti permiti sa te arunci in depasiri. Insa cele care exista sunt gandite foarte bine. Tilke a gandit circuitul si se vede asta.
AUTOMARKET: Ati mai pilotat pe vreun circuit de oras?
Andrea Bertolini: Nu, nu am mai avut ocazia sa pilotez intr-o cursa oficiala pe o pista stradala. Cunosc foarte bine circuitul de la Monaco insa nu am reusit niciodata sa pilotez acolo in conditii de cursa. Si, sa va spun sincer, avand in vedere ca este prima data cand se organizeaza asa ceva in Romania, am avut de-a face cu trei zile minunate.
AUTOMARKET: Cum v-ati impacat cu ploaia sacaitoare de la Bucuresti?
Andrea Bertolini: Ploaia a fost buna. Pot spune asta pentru ca am castigat cursa. Cred ca in conditiile in care asfaltul ar fi nou, totul ar deveni perfect.
AUTOMARKET: La ce va asteptati de la cursa de anul viitor?
Andrea Piccini: In primul rand trebuie felicitati organizatorii pentru cursa de anul acesta. Dupa cum a spus si Andrea, nu s-a vazut ca a fost prima data cand un eveniment de acest tip a venit la Bucuresti. Evident, este loc si de mai bine. Este absolut necesara turnarea unei paturi noi de asfalt si ar fi bine sa mai avem cateva sicane, eventual in locurile in care peretii din beton aveau un efect de orbire, pentru ca din masina ti se parea ca vedeai un film vechi cand priveai inainte. Ar fi bune mai multe spatii de degajare, pentru ca in cazul unei erori minore risti sa iesi din cursa definitiv.
AUTOMARKET: Adversarii vostri care au facut cunostinta cu parapetul ar spune aceleasi lucruri despre pista?
Andrea Piccini: Cred ca fiecare stia la ce trebuie sa se astepte in momentul in care s-a pornit in cursa. Era clar ca peretii din beton care margineau pista necesitau o atentie mai mare si concentrare 100%. Prietenii mei din FIA GT nu cred ca au de ce sa fie suparati si nervosi. Este normal sa aiba loc accidente aici, ca de altfel pe toate circuitele stradale din lume. Este adevarat insa ca este indicat sa se deschida mai mult sicanele. Asta pentru ca uneori nu vezi ce te asteapta dupa sicana si, in cazul in care cel din fata ta are un accident, esti foarte expus si tu, deoarece la acea viteza ai putine sanse sa vezi din cauza peretelui care iti restrange aria vizuala.
AUTOMARKET: Pilotati in FIA GT. Cum va vedeti peste cinci ani?
Andrea Bertolini: In urmatorii cinci ani vreau sa castig de cinci ori campionatul mondial FIA GT (rade).
AUTOMARKET: Stim ca majoritatea pilotilor din motorsport viseaza la Formula 1. E si visul vostru?
Andrea Bertolini: Am avut norocul de a fi pilot de teste la Ferrari in Formula 1. Si, intr-adevar, experienta pe care am strans-o acolo ma ajuta enorm si aici, in FIA GT. Normal, Formula 1 este maximum din ce poti atinge in motorsport. Insa FIA GT este a doua competitie ca anvergura in programul FIA si cred ca importanta sa este foarte mare.
Andrea Piccini: Si eu am fost pilot de teste in Formula 1 si este adevarat: experienta de acolo te ajuta enorm aici. Insa nu am nevoie de o alta sansa sa ajung in Formula 1. Sunt foarte fericit in locul in care sunt acum, vreau sa castig cu Maserati, am ajuns la o echipa care se bate pentru victorii. Poate ca visul lui Andrea de a castiga campionatul in fiecare dintre urmatorii cinci ani este putin cam optimist, insa ne batem pentru victorie la fiecare cursa si asta este un lucru foarte bun din punctul meu de vedere.
AUTOMARKET: Dupa parerea voastra, poate Romania sa gazduiasca o cursa de Formula 1?
Ambii: Pe acest circuit? Nu, categoric nu.
Andrea Piccini: Este adevarat, Formula 1 merge la Monaco, insa acolo este vorba de istorie si de traditie. La Singapore, anul viitor, cand cursa de Formula 1 se va desfasura de asemenea pe un circuit stradal, lucrurile vor sta complet diferit, pentru ca spatiile de degajare sunt mult mai mari.
AUTOMARKET: Apropo de Singapore, cursa de Formula 1 din 2008 se va desfasura acolo in nocturna. Ce parere aveti despre cursele de noapte?
Andrea Bertolini: Noaptea cu ploaia de aici ar insemna intr-adevar o cursa spectaculoasa (rad amandoi). Din punctul meu de vedere, nu as fi impotriva unei plimbari de noapte la lumina reflectoarelor, Insa cu conditia ca depasirile sa fie interzise.
AUTOMARKET: Sa ne intoarcem la cursa care s-a incheiat astazi (n.r.: duminica). Cum a fost?
Andrea Piccini: Gandind acum, la rece, cred ca a fost una dintre cele mai dificile din cariera mea. In fiecare tur aveai impresia ca peretii se apropie tot mai tare de tine. Fiecare tur era turul perfect pentru a gresi. A fost foarte bine ca in cea mai mare parte a cursei nu am avut pe nimeni in fata, pentru ca atunci cand ai pe cineva inaintea ta pe acest circuit totul devine de doua ori mai dificil. Oricum, este un circuit pe care franezi si accelerezi. E foarte spectaculos.
AUTOMARKET: Diferentele au fost facute de valoarea pilotilor sau de puterea masinii?
Andrea Piccini: Aici il las pe el sa raspunda, el este specialist in partea tehnica.
Andrea Bertolini: Puterea masinii nu conteaza aici. Pe aceasta pista conteaza foarte mult strategia aleasa si pneurile, masina in sine conteaza foarte putin. Totusi, parerea mea este ca Maserati-ul nostru este facut pentru a castiga curse.
AUTOMARKET: Ati adus vorba de masini. Care sunt principalii vostri adversari la castigarea titlului mondial?
Andrea Bertolini: Cred ca cei de pe Corvette au sansa lor pentru ca au o masina foarte buna, poate chiar cea mai buna. In GP2, cred ca Ferrari-urile domina si au toate sansele sa castige la final.
AUTOMARKET: Cateva cuvinte despre publicul de aici?
Andrea Bertolini: Incredibil. Atunci cand esti in toiul cursei nu vezi absolut nimic in dreapta si in stanga, pentru ca esti concentrat pe pista. Insa la final, cand am facut turul de onoare si am ajuns in dreptul tribunei principale, am avut un soc. Era plina iar oamenii ma aplaudau si strigau. A fost foarte placut pentru mine, ca pilot.
Andrea Piccini: A existat un singur moment ciudat, tot in turul de onoare. Cand ne-am apropiat de linia standurilor, in mijlocul pistei se afla un nebun fluturand un steag. Cand m-am apropiat am vazut ca nebunul era de fapt Giambattista Giannocaro, patronul echipei (rad amandoi).
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Bucharest City Challenge '08
-
Ambitia pilotilor romani participanti in Cupa Dacia Logan a strans lume in tribune si a adus pasiune si show pe circuit. (24.08)
-
Accidente, viteza si senzatii intense in oras cu monoposturile. Acestea au fost ingredientele cursei finale British F3. (24.08)
-
Corvette a reusit sa invinga Maserati in cursa FIA GT plina de spectacol desfasurata duminica la Bucuresti. (24.08)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Fix it, please...