Criza VW: Tot ce trebuie să știi despre scandalul ”Dieselgate”
La două luni de la izbucnirea scandalului Dieselgate, Volkswagen a găsit o soluție pentru remedierea mașinilor echipate cu softul de păcălire a emisiilor.
Însă, înainte de a trece la treabă, grupul german are nevoie de aprobarea autorităților americane. Motiv pentru care soluția de reparare a celor 482.000 de mașini diesel vândute în SUA a fost depusă la Agenția de Mediu și la un organism al calității aerului din California. Cele două entități urmează să evalueze soluția propusă de inginerii Volkswagen și să aprobe un plan de rechemare a mașinilor în service.
Organizația din California a vrut să specifice de la bun început că remedierea Volkswagen trebuie nu doar să înlăture softul de fraudare, ci și să păstreze intacte siguranța, fiabilitatea și eficiența mașinilor afectate.
Grupul VAG a confirmat pentru o publicație americană de profil că a depus un plan solid pentru rechemarea și repararea mașinilor afectate, însă remedierea vizează doar vehiculele echipate cu motorul 2.0 TDI. Modelele echipate cu agregatul V6 TDI de 3.0 litri, inclus și el pe lista neagră, trebuie să mai aștepte.Între timp, mai mulți senatori americani susțin că Volkswagen ar trebui să cumpere de la clienții săi mașinile cu probleme. Aceștia vor ca germanii să le ofere clienților un preț bun, calculat la valoarea de dinainte de izbucnirea scandalului. Tot ei susțin că cei 1000 de dolari oferit celor afectați este o ”compensație palidă.”
Daca o companie Americana, GM gen, s-ar fi aflat in situatia asta, compensatia ar fi constant in bilete la Disneyland si cu asta basta. Dar asa, ca nu-s americani si mai ales nemti, trebuie arsi bine.
Normal ca cer sa li se cumpere masinile inapoi, ca doar trebuie cumparate altele in loc, car nu vor nemtesti ci Americane. Ah... don't you just love the Muricans ?
Daca politicianul roman ar fi cu adevarat interesat in binele natiunii am fi lejer peste multi altii din jurul nostru. Asa, stim foarte bine cum sta treaba.
Intotdeauna mi-a placut VW, dar una-i una alta-i alta. Au gresit, sa plateasca! Oricum in ultima vreme devenisera nesimtit de scumpi iar fiabilitatea era in cadere libera.
VW sunt CONSTRUITE in USA nu in Germania.
Cea mai curata solutie ar fi sa fie obligati sa cumpere masinile inapoi si la un pret ridicat daca nu chiar de nou.