Şoferii din Europa nu au sancţionat aproape deloc Volkswagen pentru scandalul emisiilor, potrivit datelor furnizate de Asociaţia Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În luna octombrie, constructorul german a vândut 136.125 de unităţi, cu numai 0.2% mai puţine decât în perioada similară a anului trecut.
La nivelul grupului, care include şi mărci precum Audi, Skoda, Seat sau Porsche, scăderea a fost de numai 0.5%, în timp ce rivalii au înregistrat chiar scăderi mai abrupte: Renault a coborât cu 0.7%, în timp ce grupul PSA Peugeot - Citroen a înregistrat un declin de 0.9%.
Pe de altă parte, vânzările Fiat au crescut cu 8%, în timp ce BMW şi Mercedes au reuşit să impresioneze prin creşteri de 13% şi, respectiv, 21%.
Constructorul român Dacia a înregistrat o scădere de 4%, iar cota de piaţă la nivel european a fost de 2.7%.
În ansamblu, piaţa europeană de autoturisme a crescut în octombrie cu 2.9%, aceasta fiind astfel a 26-a luna consecutivă în care vânzările de maşini noi sunt în creştere.
Via ACEA
@mog...da corect nesimtirea minciuna si manipularea astea au dus si romania la sapa de cauciuc...asta inseamna sa fi mafiot repere morale si civice la romanii...ce sa mai zic?
Am catutat pe www.spritmonitor.de/en/ si am folosit pentru mai multe masini aceiasi parametrii: masina diesel, produsa dupa 2010, ce putin 10.000 Km inregistrati acolo. Rezultatul:
- A3 - 5.79
- Seria 1 - 5.91
- C4 - 5.36
- Logan/Sandero (de ce nu si ele?) - 5.17/5.26
- Focus - 5.66
- Civic - 5.08
- i30 - 5.66
- Cee'd - 5.79
- A-Class - 5.97
- Astra - 6.27
- Peugeot 308 - 5.54
- Megane - 5.62
- Leon - 5.76
- Octavia - 5.86
- Auris 5.57
- Golf - 5.67
- A4 - 7.08
- seria 3 - 6.41
- C5 - 6.80
- Mondeo - 6.82
- Accord - 6.39
- C-class - 6.68
- Insignia - 6.93
- Laguna - 6.41
- Avensis - 6.47
- Superb - 6.53
- Passat - 6.36
- S60 - 6.33
Este adevarat, nu am stat sa selectez motoare care sa ofere performante echivalente intre masini, am luat pur si simplu toate modelele diesel inregistrate pe site care sa fie produse dupa 2010. Asta inseamna ca am inclus Golf GTD, Astra-ul de 190 CP si versiuni de 3 litri de A4, seria 3 si C-Class, unele dintre aceste masini avand si tractiune integrala.
Dupa cum vedeti, cam toate consuma pe acolo, fiind cateva care au consum mai mare sau mai mic. Dar Golf este undeva pe la media, Octavia are consum putin mai mare, asta si pentru ca este o masina mai mare in total, A3, cel putin comparat cu Seria 1 si C-class sta foarte bine, Iar Passat este batut la limita doar de S60.
Ipocrizie romaneasca de buftea.
Singurii care mai pun botul sunt EST europenii ! In vest treburile stau diferit: Elvetia da cu flit, Belgia interzice si vanzare 1.4 tsi si 1.8 tsi, Franta o sa-i scoata de pe piata curand.
Si una peste alta au pierdut la bursa vreo 24 miliarde.
Deci nu stiu care e hater, dar rezultatele nu urmeaza sa se vada.
Nu prin ROmania, Bulgaria, Polonia si tarile mai slab dezvoltate, care vor cumpara in continuare marci germane, considerate de ei, cei lipsiti de informatii, cele mai fiabile si mai bune.
Nu stiu cine esti, dar iti apreciez foarte mult postarile. +1
@pamflesteanu,
Salut flacau! Stai linistit, ca insusi marii oficiali din grupul VW au spus ca nu sunt convinsi ca vor mai ''pupa'' podiumul mai devreme de 2020. Asadar, care sunt progresele ? Nu stiam ca Europa este Centrul Universului ?
Zărne, tu și eu am figurat printre puținii care au prevăzut că VAG va ieși chiar mai puternică din toată tevatura asta senzaționalistă. Falimentul lui VAG?? Pofta-n cui, măi acei lupi ȋnsetați de sânge teuton.
Pe de altă parte, se așteaptă careva să vadă niscaiva condamnări pentru “GM ignition-switch deaths” ? O altă societate, care nu mai există, a comis infracțiunea – a decretat varianta oficială. “Timpul vindecă tot”, cu pansamente de la autorități.
Concluzia nu lasă loc de echivoc: unii care mint de sting (VAG) plus unii care au morți pe conștiință (NGMCO – 124, Toyota “unintended acceleration” – 89) ocupă “podiumul” (precizez: “unii”, adică mă refer la persoane, nu la companiile ca atare, al căror efectiv nu trebuie ȋnfierat ȋn ȋntregime sau “la grămadă”). Lumea se revoltă acum, dar nu și peste câțiva ani (mult spus decenii), așa cum nimeni nu se mai lamentează astăzi pe tema zecilor de milioane de morți puși ȋn cârca lui Hitler și Stalin. Iar cine nu se revoltă…scoate banu’. La urma urmei, chiar și cei care se revoltă…
''VAG va iesi mai puternic'' atunci ca progresele vor fi vizibile in sens pozitiv. Pana atunci VAG ramane cu ''buza umflata'' in continuare si cu o imagine patata care nu va iesi precum hainele la masina de spalat :))))). Oricum ''seriozitatea nemteasca'' s-a prabusit la vale :))))......Sa intre haterii acum ..... :))))
Când a început scandalul Dieselgate?
În câte luni se livrează un Vw?
Dacă cineva dă comandă de o mașină azi și o primește în 2 luni, cum ar putea să se vadă efectul Dieselgate într-o lună?
Asta vorbind de mașinile noi.
Dacă vorbim de SH, să mentionam cine le cumpără.
Cu siguranță ele au ajuns prin estul Europei, după ce vest-europenii au renunțat la ele.
Trist. Ne umplem de jafuri...
Grupul vw încă nu sărată scăderi dramatice deoarece mărcile premium (porsche,audi) au creșteri, altfel vw& skoda scad, în timp ce Renault, Peugeot, coreenii, mazda, honda, volvo cresc.
Mai mult, vw este cu aproape 2% sub creșterea pieței europene +8,2% in 2015). Practic, la nivel de grup, exceptând honda, opel, psa, au cea mai scăzută creștere în 2015.
Dar acesta este începutul, scăderea se va vedea mai bine de la anul, acum inca mai trăiesc din vechile comenzi ( am comandat în mai un 3.0 diesel și a venit în octombrie, cați or mai fi în această situație...).
nu pot sa am pretentia ca (virgula) comportamentul meu poate fi generalizat, dar da, am urmarit si noxele. Nu au fost un criteriu fundamental de alegere, clar, dar am stiut cat polueaza fiecare masina din lista de preferinte. Si asta pentru ca (iarasi virgula) capacitatea cilindrica genereaza taxele in Romania si nu noxele.
Dar asta e...educatia eco in vest este abordata inteligent. La noi.....
Intr-adevar, VW face masini bune si chiar calitative. Am un cip care demonstreaza asta, dai de la min 9:00
https://www.youtube.com/watch?v=Jp28bhWOqZo
Plastic de la un capat la altul....