Europenii nu dau doi bani pe dieselgate: vânzările Volkswagen, neafectate de scandalul emisiilor

de Daniel Popescu
Marti, 17.11.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vânzările Volkswagen au scăzut cu numai 0.2% în Europa în luna octombrie, astfel că producătorul german nu resimte aproape deloc scandalul diesel. În acelaşi timp, vânzările Renault au scăzut cu 0.7", iar cele ale concernului PSA Peugeot - Citroen cu 0.9%.

Esential 0.2% este scăderea înregistrată de Volkswagen în luna octombrie
2.9% este creşterea vânzărilor de maşini în Europa în octombrie
Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate

Şoferii din Europa nu au sancţionat aproape deloc Volkswagen pentru scandalul emisiilor, potrivit datelor furnizate de Asociaţia Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA).

În luna octombrie, constructorul german a vândut 136.125 de unităţi, cu numai 0.2% mai puţine decât în perioada similară a anului trecut.

La nivelul grupului, care include şi mărci precum Audi, Skoda, Seat sau Porsche, scăderea a fost de numai 0.5%, în timp ce rivalii au înregistrat chiar scăderi mai abrupte: Renault a coborât cu 0.7%, în timp ce grupul PSA Peugeot - Citroen a înregistrat un declin de 0.9%.

Pe de altă parte, vânzările Fiat au crescut cu 8%, în timp ce BMW şi Mercedes au reuşit să impresioneze prin creşteri de 13% şi, respectiv, 21%.

Constructorul român Dacia a înregistrat o scădere de 4%, iar cota de piaţă la nivel european a fost de 2.7%.

În ansamblu, piaţa europeană de autoturisme a crescut în octombrie cu 2.9%, aceasta fiind astfel a 26-a luna consecutivă în care vânzările de maşini noi sunt în creştere.

Via ACEA

Comentarii (22)

  • Era normal, vorbim de POLUARE, nu de cat de buna este o masina VW. O sa ramana in top peste Renault sau altele pentru ca fac masini mai bune. Cei care ii doare de mediu poate ca nu o sa-si cumpere.
    38 23
  • eh, asta inseamna sa fii mafiot!
    31 9
  • @JAn...bune pe dracu!
    @mog...da corect nesimtirea minciuna si manipularea astea au dus si romania la sapa de cauciuc...asta inseamna sa fi mafiot repere morale si civice la romanii...ce sa mai zic?
    26 31
  • Poate ca nu le-au scazut vanzarile deoarece toate masinile au consum mai mare decat cel specificat, si majoritatii cumparatorilor nu le pasa de poluare, care oricum este mult mai mica decat la o masina veche de 10 ani.
    Am catutat pe www.spritmonitor.de/en/ si am folosit pentru mai multe masini aceiasi parametrii: masina diesel, produsa dupa 2010, ce putin 10.000 Km inregistrati acolo. Rezultatul:
    - A3 - 5.79
    - Seria 1 - 5.91
    - C4 - 5.36
    - Logan/Sandero (de ce nu si ele?) - 5.17/5.26
    - Focus - 5.66
    - Civic - 5.08
    - i30 - 5.66
    - Cee'd - 5.79
    - A-Class - 5.97
    - Astra - 6.27
    - Peugeot 308 - 5.54
    - Megane - 5.62
    - Leon - 5.76
    - Octavia - 5.86
    - Auris 5.57
    - Golf - 5.67
    - A4 - 7.08
    - seria 3 - 6.41
    - C5 - 6.80
    - Mondeo - 6.82
    - Accord - 6.39
    - C-class - 6.68
    - Insignia - 6.93
    - Laguna - 6.41
    - Avensis - 6.47
    - Superb - 6.53
    - Passat - 6.36
    - S60 - 6.33
    Este adevarat, nu am stat sa selectez motoare care sa ofere performante echivalente intre masini, am luat pur si simplu toate modelele diesel inregistrate pe site care sa fie produse dupa 2010. Asta inseamna ca am inclus Golf GTD, Astra-ul de 190 CP si versiuni de 3 litri de A4, seria 3 si C-Class, unele dintre aceste masini avand si tractiune integrala.
    Dupa cum vedeti, cam toate consuma pe acolo, fiind cateva care au consum mai mare sau mai mic. Dar Golf este undeva pe la media, Octavia are consum putin mai mare, asta si pentru ca este o masina mai mare in total, A3, cel putin comparat cu Seria 1 si C-class sta foarte bine, Iar Passat este batut la limita doar de S60.
    19 3
  • cristian
    nu pot sa neg calitatea si performantele volkswagen. oricand mi-as cumpara o masina a concernului german (chiar cu tot scandalul), dar nu am bani. totusi, intreb - voi ati vazut vanzarile oficiale ale vw in romania? aveti contract cu ei? sunteti pupincuristii lor? stiu cum e. scrii de rau, nu mai pupi masini in test cu lunile. totusi, la data cand e scris acest articol cifrele sunt cu totul altfel. nu ma astept sa publicati acest raspuns pe site. sper ca ajunge doar la voi si aflati ca nu toti romanii sunt idioti. in rest... dati multe informatii. mai usor cu partizanatul.
    9 5
  • Cam asta e situatia si in America de Nord. Din pacate, vesti proaste pentru hater-ii VW. Lacrimi, plete smulse, infective si cam atat. Pana la urma o sa se racoreasca si ei. Starea asta de euforie, oricata adrenalina le-ar genera nu poate sa tina o vesnicie.
    15 16
  • razvanis
    @raq, nu pot sa cred cata ipocrizie ... daca iti pasa de poluare ai protesta cand ai vedea in ce hal polueaza autobuzele sh aduse la regia de transport, alea care scot nori de fum si care merg non stop si 100% in oras. Nu te-ai da de pereti pentru 10g de co2.
    Ipocrizie romaneasca de buftea.
    19 8
  • @zarnesteanu
    ai perfecta dreptate, acolo oamenii au dat in judecata VW si acolo VW incearca sa-i cumpere cu 1000 dolari si unii nu vor sa se lase pacaliti.
    Singurii care mai pun botul sunt EST europenii ! In vest treburile stau diferit: Elvetia da cu flit, Belgia interzice si vanzare 1.4 tsi si 1.8 tsi, Franta o sa-i scoata de pe piata curand.
    Si una peste alta au pierdut la bursa vreo 24 miliarde.
    Deci nu stiu care e hater, dar rezultatele nu urmeaza sa se vada.
    Nu prin ROmania, Bulgaria, Polonia si tarile mai slab dezvoltate, care vor cumpara in continuare marci germane, considerate de ei, cei lipsiti de informatii, cele mai fiabile si mai bune.
    16 18
  • Va spuneam luna trecuta sa stati calmi ca vanzarile, desi vor scadea, nu vor fi catastrofale cum preconizau unii. Poftiti dovada. Surprinzator este faptul nu ca vanzarile nu au scazut prea mult, ci faptul ca de acest lucru nu a profitat de concurenta. Renault are gama de modele tanara si relativ tanara. Cam la fel si PSA. Si cu toate astea nu au facut mare lucru... comparativ cu Fiat (?!) Sincer sunt surprins.
    18 4
  • @@zarnesteanu,

    Nu stiu cine esti, dar iti apreciez foarte mult postarile. +1

    @pamflesteanu,

    Salut flacau! Stai linistit, ca insusi marii oficiali din grupul VW au spus ca nu sunt convinsi ca vor mai ''pupa'' podiumul mai devreme de 2020. Asadar, care sunt progresele ? Nu stiam ca Europa este Centrul Universului ?
    6 18
  • inexorabil
    Idee pe care majoritatea dintre cititorii AM au relevat-o ȋncă de la izbucnirea dizălgheitului. De fapt, la 99,(9) % dintre șoferii lumii li se fâlfâie de protecția mediului (nu și de consum, he-he). Și cei câțiva zăpăciți “fascinați” de electrice tot din rațiuni economice aderă la trend. Numai truisme vă ȋnșir eu aici, dar pe care le vom lăsa moștenire.

    Zărne, tu și eu am figurat printre puținii care au prevăzut că VAG va ieși chiar mai puternică din toată tevatura asta senzaționalistă. Falimentul lui VAG?? Pofta-n cui, măi acei lupi ȋnsetați de sânge teuton.

    Pe de altă parte, se așteaptă careva să vadă niscaiva condamnări pentru “GM ignition-switch deaths” ? O altă societate, care nu mai există, a comis infracțiunea – a decretat varianta oficială. “Timpul vindecă tot”, cu pansamente de la autorități.

    Concluzia nu lasă loc de echivoc: unii care mint de sting (VAG) plus unii care au morți pe conștiință (NGMCO – 124, Toyota “unintended acceleration” – 89) ocupă “podiumul” (precizez: “unii”, adică mă refer la persoane, nu la companiile ca atare, al căror efectiv nu trebuie ȋnfierat ȋn ȋntregime sau “la grămadă”). Lumea se revoltă acum, dar nu și peste câțiva ani (mult spus decenii), așa cum nimeni nu se mai lamentează astăzi pe tema zecilor de milioane de morți puși ȋn cârca lui Hitler și Stalin. Iar cine nu se revoltă…scoate banu’. La urma urmei, chiar și cei care se revoltă…
    18 8
  • @inexorabil,


    ''VAG va iesi mai puternic'' atunci ca progresele vor fi vizibile in sens pozitiv. Pana atunci VAG ramane cu ''buza umflata'' in continuare si cu o imagine patata care nu va iesi precum hainele la masina de spalat :))))). Oricum ''seriozitatea nemteasca'' s-a prabusit la vale :))))......Sa intre haterii acum ..... :))))
    10 18
  • Hai să mai așteptam puțintel înainte să facem afirmații pripite.
    Când a început scandalul Dieselgate?
    În câte luni se livrează un Vw?
    Dacă cineva dă comandă de o mașină azi și o primește în 2 luni, cum ar putea să se vadă efectul Dieselgate într-o lună?
    Asta vorbind de mașinile noi.
    Dacă vorbim de SH, să mentionam cine le cumpără.
    Cu siguranță ele au ajuns prin estul Europei, după ce vest-europenii au renunțat la ele.
    Trist. Ne umplem de jafuri...
    12 3
  • AndreiRN
    Cineva este Pinocchio pe aici ca VW nu a vanudut nici macar o masina din modelul 2016 pe motorina in USA fiind blocate.
    9 3
  • zic si eu
    Ori compari vw -0,2% cu Renault +0,6% ori dacă vrei să arați ca Renault arata mai rău, atunci spui grupul vw -0,5% vs. Grup Renault -0,7.
    Grupul vw încă nu sărată scăderi dramatice deoarece mărcile premium (porsche,audi) au creșteri, altfel vw& skoda scad, în timp ce Renault, Peugeot, coreenii, mazda, honda, volvo cresc.
    Mai mult, vw este cu aproape 2% sub creșterea pieței europene +8,2% in 2015). Practic, la nivel de grup, exceptând honda, opel, psa, au cea mai scăzută creștere în 2015.
    Dar acesta este începutul, scăderea se va vedea mai bine de la anul, acum inca mai trăiesc din vechile comenzi ( am comandat în mai un 3.0 diesel și a venit în octombrie, cați or mai fi în această situație...).
    9 6
  • @AndreiRN, sunt total de acord cu tine.Oricum nu ai cui sa-i spui lucrul asta. E plin de ''meseriasi'' FakeVAG pe aici si de pseudo-calitati germane. Oricum cand un VW Passat se va ridica la nivelul unei Toyota Avensis, atunci vom mai discuta . Sau a unui Subaru Legacy, sau Mazda 6. Dar se pare ca B8-ul nu este decat un B6 putin stilizat si cam atat. Adica : PLICTSITOR si cu motore de anii 80'' cu norma de poluare identica cu masinile grupului AvtoVAZ :)))).
    8 13
  • @razvanis...habar n-ai cine sunt(a nu se intelege ca pretind a fi o persoana importanta) dar faci in schimb afirmatii pe baza propriilor dumitale conceptii si presupuneri, in fine...condu mata' tdi sa nu fi ipocrit...daca asta-i logica sau ma rog...morala.
    7 4
  • Cati de aici atunci cand ati cumparat masina ati intrebat dealerul si cate noxe scoate ? Fiecare am cautat atunci cand am cumparat o masina ce performante are , dotari cat mai bune si un pret ok VW este un grup prea mare sa inchida portile asa usor . Industria auto dicteaza si in politic asa ca ...... Acum cat de fani ai altor marci suntem trebuie sa recunoastem ca VW face masini bune si aici ma refer la calitatea asamblarii si a materialelor folosite chiar daca masinile lor sunt terne fara farmec au priza la public si aici nu vorbesc de Romania unde VW are vanzari bune doar la second hand .
    11 4
  • @BAU

    nu pot sa am pretentia ca (virgula) comportamentul meu poate fi generalizat, dar da, am urmarit si noxele. Nu au fost un criteriu fundamental de alegere, clar, dar am stiut cat polueaza fiecare masina din lista de preferinte. Si asta pentru ca (iarasi virgula) capacitatea cilindrica genereaza taxele in Romania si nu noxele.

    Dar asta e...educatia eco in vest este abordata inteligent. La noi.....
    4 2
  • @BAU,

    Intr-adevar, VW face masini bune si chiar calitative. Am un cip care demonstreaza asta, dai de la min 9:00

    https://www.youtube.com/watch?v=Jp28bhWOqZo


    Plastic de la un capat la altul....
    5 17
  • Goguta
    Acum e momentul sa cumperi un VW , ei acum sigur nu isi permit nimic , stiind ca stau sub supraveghere.
    1 2
  • mihaita
    vw e un gigant nu are sanse nimeni sa il depaseasca...
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru